آناتولی آنتونوف، سفیر آمریکا گفت که ایالات متحده بیش از 100 شهروند روسیه را در زندان نگه داشته است.

آناتولی آنتونوف، سفیر آمریکا گفت که ایالات متحده بیش از 100 شهروند روسیه را در زندان نگه داشته است.

آناتولی آنتونوف، سفیر مسکو در آمریکا. فایل AFP

دهلی نو: سفیر روسیه در آمریکا روز پنجشنبه فاش کرد که در حال حاضر بیش از صد شهروند روسیه در زندان های آمریکا به سر می برند.

اظهارات وی پس از دیدار وی با دو شهروند روسی به نام‌های آناتولی لگکودیموف و دیمیتری اوکراینسکی که روز چهارشنبه در نیویورک زندانی بودند، بیان شد.

ما قطعاً به دیدار هموطنانی که در سیاه چال‌های آمریکا افتاده‌اند، ادامه خواهیم داد.» روسیه امروز به نقل از آنتونوف به خبرنگاران گفت.

وی افزود: طبق برخی گزارش‌ها، ما در واقع بیش از 100 نفر داریم.

آنتونوف گفت که بیشتر اتهاماتی که شهروندان روسیه در ایالات متحده با آن روبرو هستند انگیزه سیاسی دارند.

آنتونوف افزود: “من بیش از یک بار شنیده ام که اگر شما روسی هستید، این بدان معناست که شما باید مجازات طولانی تری نسبت به زمانی که مثلا ایتالیایی، فرانسوی یا انگلیسی باشید، دریافت کنید.”

در 14 آوریل، آنتونوف گفته بود TASS او قصد دارد در آینده نزدیک با سه شهروند روسی که در زندان های ایالات متحده زندانی هستند ملاقات کند.

او گفته بود: «ما به مبارزه علیه رویه آمریکا در شکار روس‌ها ادامه می‌دهیم.

«امروز بیش از صد نفر [Russian nationals] در زندان های آمریکا نگهداری می شوند. وی افزود: 59 نفر از شهروندان ما در سال های اخیر از کشورهای ثالث مسترد شده اند.

«به هر حال، بعد از [Russian Foreign Minister] با خروج سرگئی لاوروف از نیویورک در 26 آوریل، من قصد دارم شخصاً با دو روس که در زندان بروکلین هستند ملاقات کنم. آنها دیمیتری اوکراینسکی و آناتولی لگکودیموف هستند. در ماه می، من قصد دارم از ولادیسلاو کلیوشین دیدن کنم.

اتهامات

Legkodymov متهم به زیر پا گذاشتن مقررات بانکی ایالات متحده در هنگام اداره صرافی ارز دیجیتال Bitzlato در هنگ کنگ در ژانویه بود. اگرچه او شهروند چین بود، اما ایالات متحده معتقد بود که اقامت کوتاه او در میامی، فلوریدا برای اعمال صلاحیت قضایی بر او کافی است.

به گفته مقامات فدرال، لگکودیموف “آگاهانه به بیتزلاتو اجازه داد تا به یک پناهگاه امن برای وجوه مورد استفاده و ناشی از انواع فعالیت های مجرمانه تبدیل شود” و “در برآورده کردن پادمان های نظارتی ایالات متحده، از جمله الزامات ضد پولشویی ناکام ماند.”

اگر مجرم شناخته شود، تا پنج سال پشت میله های زندان محکوم خواهد شد.

اوکراینسکی در تایلند به پولشویی متهم شد. او اعتراف به بی گناهی کرد اما در سال 2019 به ده سال زندان محکوم شد. انتظار می رود که او با آزادی مشروط آزاد شود، اما مقامات تایلند در ژوئن 2022 او را به ایالات متحده مسترد کردند. اگرچه اوکراینسکی اصرار دارد که حتی هرگز به ایالات متحده نرفته است، مقامات آمریکایی ادعا می کنند که او بیش از 300000 دلار از حساب های شهروندان آمریکایی سرقت کرده است.

در اوایل این هفته، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که در حال حاضر «بیش از 60» شهروند روس در زندان‌های ایالات متحده هستند که بسیاری از آنها به اتهامات «مشکوک» هستند و تعدادی نیز توسط مقامات آمریکایی از کشورهای ثالث «ربوده شده‌اند».

او پرونده ماریا بوتینا، یک فعال روسی حقوق اسلحه را که به اتهامات واهی در ایالات متحده زندانی بود، مطرح کرد.

بوتینا در اوج هیستری «روسیاگیت» دستگیر شد و متهم به توطئه برای عمل به عنوان یک عامل خارجی ثبت نشده شد. او بیش از 18 ماه را در زندان و سپس در زندان فدرال گذراند تا اینکه در اکتبر 2019 به روسیه اخراج شد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام