آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان از چین خواست تا از روسیه بخواهد که جنگ را متوقف کند.

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان از چین خواست تا از روسیه بخواهد که جنگ را متوقف کند.

آنالنا باربوک، وزیر خارجه آلمان. عکس فایل- AP

پکنآنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان روز جمعه از پکن خواست تا از روسیه بخواهد که جنگ در اوکراین را متوقف کند.

وی در اولین سفر خود به چین گفت: چین باید روسیه را برای پایان دادن به جنگ و مشارکت در حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه تحت تأثیر قرار دهد.

باربوک گفت، سفر اخیر شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به مسکو نشان داد که هیچ کشور دیگری به اندازه چین بر روسیه نفوذ ندارد.

در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای چینی خود، «کین گانگ» پس از دیدارشان، او گفت: «خوب است که چین تعهد خود را به یک راه حل اعلام کرده است، اما باید رک و پوست کنده بگویم که من تعجب می کنم که چرا موضع چین تاکنون شامل این موضوع نمی شود. درخواست از روسیه متجاوز برای توقف جنگ.»

سفر باربوک یک هفته پس از سفر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا انجام می شود که همچنین از پکن – متحد نزدیک و سنتی مسکو – خواستند تا نقش بیشتری در حل بحران اوکراین ایفا کند.

چین می گوید در این مورد بی طرف است و هرگز تهاجم روسیه را محکوم نکرده است.

چند روز پس از انجام مانورهای نظامی پکن در نزدیکی این جزیره خودمختار، بائربوک همچنین درباره «سناریوی وحشتناک» در مورد «تشدید تنش نظامی» در تنگه تایوان هشدار داد.

او گفت: «تشدید نظامی در تنگه تایوان، که همانطور که قبلاً ذکر شد، 50 درصد تجارت جهانی را هر روز می‌بندد، یک سناریوی وحشتناک برای کل جهان خواهد بود.»

باربوک همچنین گفت که در دیدار با همتای خود نگرانی خود را در مورد محدودیت های حقوق بشر و کاهش فضای مشارکت جامعه مدنی در چین ابراز کرد.

او به خبرنگاران گفت: “من در گفتگوهای دوجانبه خود توضیح دادم که ما نگران هستیم که دامنه مشارکت جامعه مدنی در چین همچنان در حال کاهش باشد و حقوق بشر محدود شود.”

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام