آنتونی آلبانیز می گوید سیدنی میزبان اجلاس سران چهارگانه در 24 مه خواهد بود

آنتونی آلبانیز می گوید سیدنی میزبان اجلاس سران چهارگانه در 24 مه خواهد بود

چین کواد را تلاشی برای عقب راندن نفوذ فزاینده خود در اقیانوس هند و اقیانوس آرام می داند. رویترز

آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا روز چهارشنبه گفت، سیدنی میزبان اجلاس چهار رهبران سال 2023 در 24 می، سومین گردهمایی حضوری رهبران استرالیا، ایالات متحده، هند و ژاپن خواهد بود که با هم گفتگوی چهارجانبه امنیتی را تشکیل می دهند.

آلبانیز گفت: “من مفتخرم که میزبان اولین اجلاس رهبران چهارگانه در استرالیا در سیدنی باشم.” او توضیح داد: «چهارشنبه متعهد به حمایت از یک هند و اقیانوس آرام باز، باثبات و مرفه است که به حاکمیت احترام می گذارد و امنیت و رشد را برای همه تضمین می کند.

نخست‌وزیر استرالیا گفت: رهبران درباره چگونگی همکاری کواد در کنار شرکا و گروه‌های منطقه‌ای، از جمله انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا (ASEAN) و مجمع جزایر اقیانوس آرام، برای تقویت همکاری‌ها و شکل دادن به منطقه هند و اقیانوس آرام بحث خواهند کرد.

پایگاه نظامی چین در جزایر کوکو: چگونه رویای پکن برای تسلط بر اقیانوس هند به شدت مورد مناقشه قرار خواهد گرفت

فرمانده هند و اقیانوسیه ایالات متحده می گوید که هند و ایالات متحده با چالش امنیتی مشابه چین روبرو هستند

گفتگوی امنیتی چهارجانبه که معمولاً به عنوان چهارجانبه شناخته می شود، یک گفتگوی امنیتی استراتژیک بین استرالیا، هند، ژاپن و ایالات متحده است که توسط اجلاس های دوره ای بین کشورهای عضو برگزار می شود.

هند، ایالات متحده، ژاپن و استرالیا اعضای Quad هستند، گروهی غیررسمی که واشنگتن آن را برای مقابله با افزایش فعالیت‌های سیاسی، تجاری و نظامی چین در اقیانوس هند و اقیانوس آرام تبلیغ می‌کند.

چین کواد را تلاشی برای عقب راندن نفوذ فزاینده خود در اقیانوس هند و اقیانوس آرام می داند.

آلبانیز گفت که او همچنین قصد دارد در زمانی که بایدن میزبان نشست همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه در نیمه دوم سال باشد، از ایالات متحده دیدن کند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام