آن پری، قاتل نوجوان تبدیل به نویسنده جنایی، در سن 84 سالگی درگذشت

آن پری، قاتل نوجوان تبدیل به نویسنده جنایی، در سن 84 سالگی درگذشت

آن پری. دفتر سخنرانان خانه تصادفی پنگوئن.

ناشر آن پری، نویسنده جنایی بریتانیایی که در نوجوانی به مرگ مادر دوستش کمک کرد و الهام‌بخش فیلم «موجودات بهشتی» پیتر جکسون بود، در لس‌آنجلس درگذشت. او 84 ساله بود.

آن پری، نویسنده ای پرکار که تریلرهای دوره او بیش از 25 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است، 15 ساله بود که او و دوستش پائولین پارکر در سال 1954 مادر پائولین را در کرایست چرچ نیوزلند به قتل رساندند.

هونورا مری پارکر پس از 20 ضربه آجری جان باخت، در قتلی که کشور را شوکه و مجذوب خود کرد.

در دادگاه شنیده شد که این دو دختر برای جلوگیری از جدایی زمانی که والدین پری قصد داشتند او را به خارج از کشور بفرستند، نقشه قتل را طراحی کرده بودند.

جوآن درایتون، زندگی‌نامه‌نویس پری، گفت که این محاکمه، علاقه‌ای بی‌نظیر را برانگیخت.

وب سایت خبری Stuff به نقل از او گفت: “مادرکشی، خیانت یک مادر به دختر، لزبینیسم – همجنس گرا هراسی شایع بود و بدون شک در ترکیب با آن با وحشت و درجه ای نفرت به آن نگاه می شد.”

پری بعداً ارتباط عاشقانه این زوج را انکار کرد و به روزنامه بریتانیایی تایمز گفت که آنها لزبین نیستند، اما اذعان کرد که رابطه آنها وسواس گونه بوده است.

در دوران نوجوانی، آنها برای مجازات اعدام خیلی جوان بودند و در عوض به زندان افتادند.

پری پنج سال بعد پس از آزادی از زندان، نیوزیلند را ترک کرد و مدتی به عنوان مهماندار کار کرد. او قبل از اینکه در یک دهکده کوچک اسکاتلندی ساکن شود نیز مورمون شد.

او با نامی که پس از آزادی از زندان انتخاب کرده بود، نوشتن را آغاز کرد (او با نام ژولیت هولم به دنیا آمد) و اولین رمانش در سال 1979 منتشر شد.

یک حرفه پربار به دنبال آن، که در آن او تعداد زیادی عنوان منتشر کرد، از جمله یک سریال کارآگاهی ویکتوریایی که شخصیت اصلی آن توماس پیت نام داشت، و یکی از آنها که یک محقق خصوصی مبتلا به فراموشی به نام ویلیام مونک را نشان می داد.

کیت وینسلت در نقش پری در «موجودات آسمانی» بازی کرد.

داستان قتل 40 ساله توسط کارگردان نیوزلندی پیتر جکسون در سال 1994 در فیلم “موجودات آسمانی” نامزد جایزه اسکار با کیت وینسلت جوان در نقش پری نمایش داده شد.

طبق گزارش‌ها، پری در سال‌های اخیر در لس‌آنجلس زندگی می‌کرد تا اقتباس‌های سینمایی بسیاری از آثارش را تبلیغ کند.

ناشر فرانسوی نویسنده، 10/18، به خبرگزاری فرانسه گفت که پری در 10 آوریل در لس آنجلس درگذشت.

در بیانیه ای آمده است که پری به خاطر «شخصیت های به یاد ماندنی، دقت تاریخی، کیفیت داستان های کارآگاهی اش و همچنین کاوش در مسائل اجتماعی» به یاد خواهد ماند.

با ورودی های AFP

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام