آژانس غذای سازمان ملل دوباره عرضه مواد غذایی را برای تقریبا یک میلیون آواره روهینگیا متوقف می کند

آژانس غذای سازمان ملل دوباره عرضه مواد غذایی را برای تقریبا یک میلیون آواره روهینگیا متوقف می کند

تصویر نماینده اخبار18

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد روز دوشنبه اعلام کرد که کمبود بودجه باعث شده است تا برای دومین بار در سه ماه گذشته، عرضه مواد غذایی را برای تقریبا یک میلیون پناهجوی روهینگیا که در اردوگاه‌های بنگلادش زندگی می‌کنند، متوقف کند.

طبق ایمیل کان لی، مسئول برنامه جهانی غذا به خبرگزاری فرانسه، جیره از ماه ژوئن از 10 دلار برای هر نفر به 8 دلار کاهش می یابد.

کل جیره 12 دلاری قبلاً در ماه مارس کاهش یافته بود.

مقالات مرتبط

هندوستان

هند خواستار همکاری نزدیک بین اعضای سازمان همکاری شانگهای برای حفظ زنجیره تامین غذا و تضمین امنیت غذایی است

هندوستان

میانمار: تلفات طوفان موکا به 145 نفر رسید که اکثریت آنها را آوارگان روهینگیا تشکیل می‌دهند.

«دلایل کاهش جیره کمبود بودجه است. کان لی گفت: ما نیاز فوری به 56 میلیون دلار برای بازگرداندن جیره کامل (12 دلار) داریم.

مقامات بنگلادش واکنش فوری نشان ندادند.

گروه های امدادی گفتند که کاهش در ماه مارس باعث ایجاد سختی در کمپ های پرجمعیت شده است، جایی که سوءتغذیه از قبل بیداد می کرد.

خین مائونگ، که ریاست انجمن جوانان روهینگیا را در داخل اردوگاه‌ها بر عهده دارد، به خبرگزاری فرانسه گفت که تصمیم جدید کاهش غذا برای پناهندگان غافلگیرکننده بود و باعث گرسنگی می‌شود.

او گفت: «این اقدامی شرم آور از سوی سازمان ملل است.

“من فکر می کنم سیاسی است. برخی از مردم گفته‌اند که بازگرداندن روهینگیاها به میانمار یک ترفند است.

امدادگران گفتند که این اقدام می تواند امنیت اردوگاه ها را که سال گذشته شاهد درگیری های مرگبار مرتبط با مواد مخدر بین گروه های جنایتکار روهینگیا بود، بدتر کند.

سازمان ملل و دیپلمات‌های خارجی از دولت بنگلادش خواسته‌اند که ممنوعیت کار روهینگیا در خارج از اردوگاه‌ها در منطقه کاکس بازار اطراف را لغو کند.

با این حال، کارشناسان هشدار داده اند که این امر می تواند خشم مردم محلی را برانگیخته و روهینگیا را از بازگشت به میانمار منصرف کند.

پس از چندین تلاش ناموفق برای بازگشت به کشور، میانمار یک پروژه آزمایشی را برای اسکان دادن حدود 1100 روهینگیا در یک شهرستان مرزی راه اندازی کرده است.

انتظار می رود یک تیم اعزامی از سوی مقامات میانماری در این هفته از اردوگاه ها بازدید کنند تا پناهندگان را متقاعد به بازگشت کنند.

اما روهینگیاهایی که در این ماه از روستاهای اسکان مجدد بازدید کردند به خبرگزاری فرانسه گفتند که آنها تردیدهای جدی دارند و یکی می گوید: “ما یک درصد به دولت میانمار اعتماد نداریم.”

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام