آیا دونالد ترامپ می تواند در سال 2024 نامزد شود؟ 22nd اصلاحیه اجازه می دهد تا دیگری به اوالی شلیک کند

به زبان ساده ، بیست و دومین متمم قانون اساسی ایالات متحده می گوید كه شخص فقط می تواند دو بار به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود

آیا دونالد ترامپ می تواند در سال 2024 نامزد شود؟  22nd اصلاحیه اجازه می دهد تا دیگری به اوالی شلیک کند

تصویر پرونده دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا. AP

از آنجا که پیش بینی می شود جو بایدن چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده باشد ، نزدیکترین متحدان دونالد ترامپ می گویند که اشغالگر فعلی کاخ سفید در حال “ایجاد زمینه” است تا بار دیگر در سال 2024 به مقام عالی برسد.

اما آیا او می تواند دوباره برای بالاترین مقام در آمریکا کاندید شود؟

بله او می تواند (نقل قول اندکی در مورد سلف خود باراک اوباما).

مطابق با بیست و دومین متمم قانون اساسی ایالات متحده ، یک شخص فقط می تواند دو بار به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود.

“هیچ کسی بیش از دو بار به سمت رئیس جمهور انتخاب نمی شود ، و کسی که بیش از دو سال وظیفه رئیس جمهور را داشته یا به عنوان رئیس جمهور عمل کرده باشد ، شخص دیگری به عنوان رئیس جمهور انتخاب نشده است. بیش از یک بار به عنوان رئیس جمهور انتخاب شده است “، بخشی از اصلاحیه می گوید.

این بدان معناست که ترامپ کاملاً در حیطه حقوق خود برای انجام یک پیشنهاد دیگر دفتر بیضی است.

كنگره آمریكا این لایحه را در مارس 1947 تصویب كرد و توسط تعداد اجباری ایالت ها در سال 1951 تصویب شد. این مطابق با بیانیه دوم قانون بود كه می گوید: “این ماده غیر قابل اجرا خواهد بود مگر اینکه به عنوان تصویب شده باشد اصلاح قانون اساسی توسط مجالس قانونگذاری سه چهارم ایالتهای مختلف طی هفت سال از تاریخ تسلیم آن به ایالات توسط کنگره. “

چرا اصلاحیه مطرح شد؟

بیست و دومین اصلاحیه پس از آن انجام شد که رئیس جمهور دموکرات ، فرانکلین دی روزولت اولین کسی بود که برای چهار دوره متوالی به عنوان رئیس انتخاب شد. روزولت در سال 1940 ، در بحبوحه رکود بزرگ و آغاز جنگ جهانی دوم ، سومین دوره ریاست جمهوری خود را به دست آورد.

تاریخ به نقل از یک استاد دانشگاه میلر دانشگاه ویرجینیا گفت: “شما با شروع جنگ جهانی دوم در سال 1939 دارای مسائل اقتصادی-داخلی هستید و سیاست خارجی دارید. و سپس از نظر سیاسی قدرت عملی خود را دارید – او در انتخابات 1936 برنده شده بود با بیش از دو سوم آرا popular عمومی. “

با این حال ، قانون گذاران آمریکایی ، عمدتاً جمهوری خواه ، پس از چهارمین دوره روزولت به دنبال تعیین تعداد دوره های ریاست جمهوری بودند. تاریخ گزارش دادند که آنها گفتند “لازم است سو abuse استفاده از قدرت تحت کنترل باشد”.

در حالی که دوران تصدی روزولت مهمترین عامل برای معرفی این قانون بود ، محدودیت های مربوط به ریاست جمهوری از اولین دوره مورد بحث بوده و بسیاری معتقدند که بزرگترین رئیس جمهور آمریكا روی كار آمد: جورج واشنگتن.

آیا ترامپ در انتخابات سال 2024 شرکت خواهد کرد؟

از آنجایی که کارشناسان سیاسی و شهروندان امیدوار به انتقال آرام و مسالمت آمیز قدرت طی ماه های آینده هستند ، گمانه زنی ها در مورد اینکه آیا ترامپ در سال 2024 کاندیدا می شود ، بیداد می کند.

به نقل از میک مولوانی ، رئیس ستاد سابق ترامپ ، “من کاملاً انتظار دارم که رئیس جمهور درگیر سیاست باشد و او را به طور کامل در لیست افرادی قرار می دهد که احتمالاً در سال 2024 نامزد خواهند شد.” خبرگزاری فرانسه.

امروز ایالات متحده آمریکا به نقل از ریک گیتس ، دستیار سابق ترامپ ، اظهار داشت که وی احتمالاً “یک مسابقه دیگر را در سال 2024 با جدیت بررسی خواهد کرد”

با این حال ، گزارش افزود ، “.. هم اکنون دستیاران ترامپ در مورد پست ریاست جمهوری فکر نمی کنند و در عوض ، بر این موضوع تمرکز دارند که آیا ترامپ می تواند پیروزی بایدن را در دادگاه ها به چالش بکشد. بازشماری محتمل است و پرونده های قضایی در پنسیلوانیا و سایر ایالت های میدان جنگ اما کارشناسان معتقدند ترامپ فاقد هرگونه مسیر مناسب برای پیروزی است. “

برایان لانزا ، دستیار سابق ترامپ نیز گفت که ترامپ در موقعیت “خوبی” برای شرکت مجدد در انتخابات حضور خواهد داشت اما افزود که “اگر ترامپ بخواهد نامزد شود مهم است که برای اطمینان از” راه خروج “خود مراقب باشد که او “به نژاد بالقوه چهار سال بعد آسیب نرساند” ، به ترتیب مستقل.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.