آیا شین غول مد سریع چین در استفاده از کار اجباری اویغور گناهکار است؟

آیا شین غول مد سریع چین در استفاده از کار اجباری اویغور گناهکار است؟

مد سریع و جنجال سریع. این برای تو شین است. این برند فست مد چینی پس از آن که دوجین نماینده ایالات متحده خواستار تحقیقات مستقل از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در مورد شیوه های کاری این شرکت شده اند، با گرما مواجه شده است.

روز دوشنبه خبرگزاری رویترز به نامه ای که توسط گروهی از قانونگذاران دوحزبی نوشته شده بود که از SEC خواسته بود به طور مستقل بازرسی و تأیید کند که این شرکت از کار اجباری جمعیت عمدتا مسلمان اویغور کشور استفاده نمی کند، دسترسی پیدا کرد.

بنابراین، آیا شین در کار اجباری مجرم است؟ آیا این تنها بحثی است که بر برند تأثیر می گذارد؟ در اینجا چند پاسخ آورده شده است.

دادگاه بریتانیا به درخواست اویغورها برای ممنوعیت پنبه سین کیانگ رسیدگی می کند

برندهای مد در چین پس از فاصله گرفتن به دلیل کار اجباری در منطقه سین کیانگ مورد حمله قرار گرفتند

شین از کار اجباری استفاده می کند؟

پیش از عرضه اولیه احتمالی این شرکت در ایالات متحده، حدود 22 قانونگذار نامه ای به گری گنسلر، رئیس SEC نوشتند و از ناظر خواستند که آیا شرکت چینی شین از کار اجباری اویغور در تولید محصولات خود استفاده می کند یا خیر.

نمایندگان ایالات متحده جنیفر وکستون و جان رز رهبر گروه در نامه نوشتند که ادعاهای معتبری مبنی بر استفاده شرکت از کار اجباری و دستمزد ناکافی در منطقه خودمختار اویغور سین کیانگ (XUAR) وجود دارد و آنها خواستار شفافیت و به دنبال تأیید مستقل هستند – عاری از نفوذ ایالت – اینکه شرکت قبل از اینکه اجازه ثبت نام در بورس ایالات متحده را بگیرد، از نیروی کار اویغور استفاده نمی کند.

قانونگذاران در ادامه این نامه نوشتند: «ما قویاً معتقدیم که توانایی انتشار و تجارت اوراق بهادار در مبادلات داخلی ما یک امتیاز است و شرکت‌های خارجی که مایل به انجام این کار هستند باید از تعهد ثابت خود به حقوق بشر در سراسر جهان حمایت کنند.

اتهامات استفاده از کار اجباری اویغورها جدید نیست. در نوامبر سال گذشته، بلومبرگ گزارش داده بود که ماموت مد چینی در برخی از لباس های خود از پنبه منطقه سین کیانگ چین استفاده کرده است. دو دسته از لباس‌ها برای آزمایش انتخاب شدند و مشخص شد که هر دو دسته دارای پنبه هستند که در منطقه سین کیانگ رشد می‌کردند.

آیا شین، غول مد سریع چین، به دلیل استفاده از کار اجباری از اویغورها مجرم است؟
شین به لطف مجادلات بی شمارش شهرت زشتی به دست آورده است. خبرگزاری فرانسه

سال گذشته، سازمان ملل گزارشی منتشر کرد که در آن اظهار داشت که شواهد منطقی برای نتیجه‌گیری وجود دارد که کار اجباری در منطقه دورتر غرب چین اتفاق می‌افتد، جایی که فعالان می‌گویند بیش از یک میلیون مسلمان اقلیت قومی در اردوگاه‌های اسارت بازداشت شده‌اند.

تومویا اوبوکاتا، گزارشگر ویژه در مورد اشکال معاصر برده داری، در این گزارش گفته بود که شواهدی از کار اجباری در سیستم مراکز “آموزش و آموزش مهارت های حرفه ای” منطقه و یک برنامه فقرزدایی که شامل انتقال کارگران مازاد روستایی به مشاغل دیگر است وجود دارد. .

گزارشگر گفت، در حالی که این گونه برنامه‌ها برای اقلیت‌های قومی اشتغال و درآمد ایجاد می‌کنند، گزارشگر گفت، شواهد نشان می‌دهد که این کار در بسیاری از موارد “غیر ارادی” است.

علاوه بر این، با توجه به ماهیت و گستره اختیارات اعمال شده بر کارگران در طول کار اجباری، از جمله نظارت بیش از حد، شرایط زندگی و کار آزاردهنده، محدودیت حرکت از طریق توقیف، تهدید، خشونت فیزیکی و/یا جنسی، و سایر رفتارهای غیرانسانی یا تحقیرآمیز، برخی اوبوکاتا گفت که مواردی ممکن است به بردگی به عنوان جنایت علیه بشریت تبدیل شود که مستلزم تحلیل مستقل بیشتری است.

برای کسانی که نمی دانند، اویغورها به زبان خودشان که شبیه ترکی است صحبت می کنند و خود را از نظر فرهنگی و قومی نزدیک به ملت های آسیای مرکزی می دانند. آنها اکثراً مسلمان عمل می کنند. پکن مدت‌هاست به بدرفتاری با جمعیت اویغور متهم شده است – این اتهامات از عقیم‌سازی اجباری زنان اویغور تا ارتکاب نسل‌کشی را شامل می‌شود.

جالب اینجاست که نامه به SEC بازتاب نگرانی‌های مشابهی از سوی گروه‌های خارجی حقوق بشر است. ائتلافی به نام “Shut Down Shein” همچنین از SEC خواسته است تا ثبت IPO را در Shein رد کند، مگر اینکه مدرکی دال بر انطباق با قانون پیشگیری از کار اجباری اویغور ارائه دهد.

چاپین فی، مدیر اجرایی، “دسترسی به بازارهای سرمایه ایالات متحده یک امتیاز است، نه یک حق، و نباید آزادانه به شرکت هایی داده شود که امنیت ملی ایالات متحده را با اقدامات تجاری ناپسند تهدید می کنند و آمریکایی ها را در نقض قوانین ایالات متحده شریک می کنند.” کارگردان Shut Down Shein نوشته است.

جنجال های فراوان شین

شین به لطف مجادلات بی شمارش شهرت زشتی به دست آورده است. این غول مد سریع که در سال 2008 در نانجینگ چین تأسیس شد، که به طور مشخص خصوصی است، اکنون مقر آن در سنگاپور است.

این شرکت در همه جا، حتی در ایالات متحده وجود دارد، و از سال 2022 به بزرگترین خرده فروش مد جهان تبدیل شده است. در آوریل 2022، بلومبرگ ارزش این برند را 100 میلیارد دلار اعلام کرد. بزرگترین نقطه فروش آن قیمت پایین لباس هایی است که به بیش از 150 کشور و منطقه در سراسر جهان ارسال می شود و برای زنان در سنین نوجوانی و 20 سالگی عرضه می شود.

همچنین بخوانید: TikTok در ایالات متحده با ممنوعیت مواجه است. اما آمریکا همچنان به این برنامه های چینی معتاد است

با این حال، برند تجارت الکترونیک، که برای تولید بیشتر تبلیغات خود به بازاریابی اینفلوئنسر دیجیتال متکی است، درگیر رسوایی‌های مختلفی شده است – از دستمزد کمتر به کارگران گرفته تا طرح‌های سرقت ادبی و حتی فروش لباس‌هایی که حاوی سطح ناایمنی از مواد شیمیایی سمی هستند. .

در ژوئن سال گذشته، زمانی که فیلم‌هایی از پیام‌های مختلف «به من کمک کن» که روی برچسب‌های لباس Shein نوشته شده یا روی برچسب‌های لباس شین دوخته شده بودند، به‌صورت آنلاین درگیر این شرکت شد. برخی از پیام‌ها عبارتند از: «به من کمک کن» یا «SOS» و حتی «من درد دندان دارم». مشخص نیست که آیا این یادداشت‌ها به طور خاص توسط کارگران شین نوشته شده‌اند یا خیر، اما این ادعاها را که شین از کار اجباری استفاده می‌کند اعتبار می‌بخشد.

آیا شین، غول مد سریع چین، به دلیل استفاده از کار اجباری از اویغورها مجرم است؟
چندین گزارش نشان داده است که کارمندان شین در شرایط وحشتناکی کار می کنند. آنها مجبورند بیش از 18 ساعت در روز کار کنند و فقط یک روز در ماه مرخصی دارند. خبرگزاری فرانسه

یکی دیگر از جنجال‌هایی که این برند لباس درگیر آن شد، زمانی بود که مستندی از شبکه تلویزیونی انگلیسی Channel 4 با عنوان «ناگفته: در داخل ماشین شین» شرایط کاری وحشتناک کارمندانش را روشن کرد. این مستند نشان داد که کارگران مجبور به کار تا 18 ساعت در روز بودند و فقط یک روز در ماه مرخصی داشتند. در یکی از کارخانه‌ها، این مستند زنانی را نشان می‌داد که در زمان استراحت ناهار موهای خود را می‌شویند و کارگران در صورت اشتباه در مورد لباس، دو سوم دستمزد روزانه خود را جریمه می‌کنند.

ناظر سوئیس Public Eye گزارش مفصل دیگری را در نوامبر 2022 منتشر کرد که شین را به نقض قوانین کار چین متهم کرد. این گروه محققان چینی مستقلی را برای پیگیری فرآیند تولید و بسته‌بندی شین در چین و اروپا استخدام کرد و دریافت که بسیاری از آنها کارخانه‌های غیررسمی را در ساختمان‌های مسکونی راه‌اندازی می‌کنند.

همچنین گزارش‌هایی وجود داشت که می‌گفت این غول مد سریع اقلامی با مقادیر بالای سرب در آن می‌فروشد. یک گزارش صلح سبز آزمایشی را روی محصولات شین انجام داده بود و نشان داد که 15 درصد از 47 محصول آزمایش شده حاوی مواد شیمیایی سمی هستند که محدودیت های مقررات اتحادیه اروپا را زیر پا می گذارند.

SheinSpeaks

در واکنش به ادعای استفاده از کار اجباری، سخنگوی شین، پیتر پرنوت دی، در بیانیه ای آماده گفت که این شرکت در کل زنجیره تامین خود به طور جدی دیده می شود.

Pernot-Day گفت: «ما متعهد به احترام به حقوق بشر و پایبندی به قوانین و مقررات محلی در هر بازاری هستیم که در آن فعالیت می کنیم. «تامین کنندگان ما باید از یک آیین نامه رفتاری سختگیرانه پیروی کنند که مطابق با کنوانسیون های اصلی سازمان بین المللی کار است. ما برای کار اجباری تحمل صفر داریم.»

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام