آیا هند از مذاکرات تجاری بریتانیا “عدم” شده است؟

آیا هند از مذاکرات تجاری بریتانیا “عدم” شده است؟

دهلی نو: بر خلاف ادعاهای ارائه شده توسط یک گزارش در زمان اینکه دولت هند از مذاکرات تجاری با بریتانیا «عدم مشارکت» کرده است، و آن را منوط به محکوم کردن گروه خلستانی از سوی بریتانیا در حملات ماه گذشته به سفارت هند در لندن کرده است، چندین گزارش حاکی از آن است که دهلی نو این گزارش را «بی اساس» خوانده است. .

گزارشی توسط زماناوایل روز، مدعی شد که هند پس از حملات به ساختمان سفارت هند در لندن، گفتگوهای تجاری با بریتانیا را “غیره” کرده است.

همچنین مدعی شد هند تا زمانی که دولت بریتانیا گروه خلستانی را در پشت این حمله محکوم نکند، مذاکرات تجاری با بریتانیا را از سر نخواهد گرفت.

دولت هند از مذاکرات تجاری «عدم» شده و روشن کرده است که بدون محکومیت عمومی جنبش خلستان هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد. زمان به نقل از منابع بلندپایه دولت بریتانیا این خبر را منتشر کرد.

انگلیس خواهان از سرگیری مذاکرات تجاری با هند است

هندی‌ها نمی‌خواهند در مورد تجارت صحبت کنند تا زمانی که تظاهراتی علنی در محکومیت افراط‌گرایی خلستان در بریتانیا دریافت نکنند. زمان این گزارش به نقل از یک منبع وایت هال می گوید.

در این گزارش آمده است که برای از سرگیری مذاکرات تجاری با هند، دفتر داخلی بریتانیا در حال برنامه ریزی برای سرکوب افراط گرایان سیک و حامیان جنبش خلستانی است.

در این گزارش همچنین آمده است که برای از سرگیری مذاکرات تجاری با هند، دفتر داخلی بریتانیا در هفته‌های آینده در حال برنامه‌ریزی اعلامیه و همچنین سرکوب افراط‌گرایان سیک و حامیان جنبش خلستانی است که خواستار استقلال پنجاب هستند. ایالتی در شمال هند

روابط هند و بریتانیا

روابط بین هند و بریتانیا در هفته های گذشته پس از تظاهرات معترضان با بنرها و پرچم های خلستان در 19 مارس در کمیسیون عالی هند در لندن تیره شد. آنها همچنین پرچم هند را پایین آوردند و پنجره ساختمان را شکستند تا خشم پلیس پنجاب را در مقابل اقدام پلیس پنجاب برای دستگیری آمریتپال سینگ، رهبر جدایی‌طلب فراری سیک، که هنوز در دست نیست، شکست دهد.

همچنین، پخش‌کننده ملی بریتانیا – شرکت پخش بریتانیا یا بی‌بی‌سی، در اوایل سال جاری، یک مستند انتقادی درباره نخست وزیر هند نارندرا مودی پخش کرد.

آیا این امر مانع FTA هند و بریتانیا خواهد شد؟

گزارشی توسط هندو، ماه گذشته، به نقل از سخنگوی ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، گفت که مذاکرات توافقنامه تجارت آزاد (FTA) بین دهلی نو و لندن و تنش در روابط دوجانبه به دلیل نگرانی های هند در مورد امنیت ضعیف در سفارت هند در لندن “بی ارتباط” است.

گفتگوهای تجاری با هند ادامه دارد. و هر دو طرف می‌خواهند شاهد دستیابی ما به یک توافق تجارت آزاد کامل باشند.»

آیا فقط انگلستان است؟

مذاکرات تجاری بین هند و پاکستان از سال 2019 متوقف شده است. با این حال، سورش کومار، معاون کمیساریای عالی هند در پاکستان، ماه گذشته گفت دهلی نو هرگز روابط تجاری با پاکستان را متوقف نکرد.

این دیپلمات ارشد هندی که در اتاق بازرگانی و صنعت لاهور (LCCI) صحبت می کرد، گفت این پاکستان بود که تجارت با هند را متوقف کرد و دهلی نو خواهان روابط بهتر با اسلام آباد است.

هند همیشه خواهان روابط بهتر با پاکستان است زیرا ما نمی توانیم جغرافیای خود را تغییر دهیم. ما می خواهیم به سمت روابط عادی با پاکستان حرکت کنیم. ما همچنین تجارت با پاکستان را متوقف نکردیم، زیرا پاکستان بود که این کار را انجام داد.

پاکستان تجارت دوجانبه با هند را در سال 2019 به حالت تعلیق درآورد و کمیسر عالی خود در اسلام آباد را پس از لغو وضعیت ویژه جامو و کشمیر از دهلی نو اخراج کرد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام