آیا کارناتاکا دو وزیر ارشد خواهد داشت؟

آیا کارناتاکا دو وزیر ارشد خواهد داشت؟

وزیر بعدی کارناتاکا چه کسی خواهد بود؟ دو روز پس از پیروزی بزرگ کنگره بر حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) در انتخابات مجلس ایالتی، ابهام همچنان ادامه دارد. رهبران کهنه کار دی.کی. و اکنون جنگ طناب کشی آغاز شده است.

حدس و گمان زیاد است. صحبت هایی در مورد یک اصطلاح مشترک CM صورت گرفته است، حامیان هر دو مدعی تمام تلاش خود را برای جلب حمایت انجام می دهند، و BJP در حال حاضر به حزب برنده به دلیل بلاتکلیفی اش حمله می کند.

ما نگاهی می اندازیم به آنچه در جریان است، چه کسی تماس نهایی را بر سر پست CM خواهد گرفت و چه نتیجه ای می تواند داشته باشد.

مقالات مرتبط

نتایج انتخابات مجلس کارناتاکا 2023: برندگان و بازندگان بزرگ

کارناتاکا

نتایج کارناتاکا: عشق بر نفرت، زنان و عامل کاست. چگونه کنگره در ایالت جنوبی پیروز شد

خارگه تصمیم نهایی را اتخاذ کند

بر اساس گزارشی که از سوی این سازمان منتشر شد، نمایندگان مجلس نمایندگان حزب با تیم ناظران کنگره – دبیران کل حزب سوشیل کومار شینده، دیپاک باباریا و جیتندرا سینگ الوار ملاقات کردند و – بر اساس گزارشی که توسط منتشر شد، به انتخاب خود رای دادند. NDTV. ناظران برای دیدار با رهبران ارشد سونیا گاندی، راهول گاندی، پریانکا گاندی-وادرا و رئیس حزب ام.

پس از جلسه نمایندگان کارناتاکا در هتلی در بنگالورو در عصر یکشنبه، حزب از رئیس ملی خود خواست تا آخرین تماس را بگیرد. حزب قانونگذار کنگره با تصویب یک تصمیم به اتفاق آرا به خارگ اجازه داد تا وزیر ارشد بعدی کارناتاکا را انتخاب کند.

ما نظرات همه نمایندگان مجلس نمایندگان را گرفته ایم، جلسه تا ساعت 2 بامداد ادامه داشت. سینگ، یکی از ناظران حزب در بنگالورو، گفت: ما گزارشی را آماده کرده ایم و آن را به رئیس کنگره ارائه خواهیم کرد.

بر اساس گزارشی در هند امروزانتظار می رود سیددارامایا در پایتخت ملی باشد، در حالی که شیواکومار در بنگالورو منتظر است و تصمیم گیری را به فرماندهی عالی حزب واگذار می کند.

شیواکومار در پاسخ به این سوال که آیا به دهلی می‌رود، به رسانه‌ها گفت: «هنوز تصمیم نگرفته‌ایم که بروم یا نه».


پوشش ما از نتایج انتخابات مجلس کارناتاکا:

نتایج کارناتاکا: چرا Lingayats، یک بانک سنتی رای BJP، کنگره را انتخاب کرد

سونیل کانوگولو، استراتژیست نظرسنجی «به اندازه باغیرا گریزان» که فیلمنامه پیروزی کنگره را نوشته است

رای دهندگان Cong را به BJP انتخاب می کنند: چرا این تعجب آور نیست

نتایج انتخابات مجلس کارناتاکا 2023: برندگان و بازندگان بزرگ

DK Shivakumar یا Siddaramaiah؟ انتخاب مدیر ارشد کنگره چه کسی خواهد بود؟

از پادشاه تا سوم دور: چگونه JD(S) در انتخابات مجمع کارناتاکا دچار شکست بزرگی شد

پیاده روی تا پیروزی: چگونه بهارات جودو یاترا راهول گاندی راه را برای پیروزی کنگره در کارناتاکا هموار کرد

چرا «جای باجرانگبالی» به شعار پیروزی کنگره در کارناتاکا تبدیل شده است

کینگ کنگ در کارناتاکا! ذول ها و رقصیدن به عنوان جشن پیروزی


نتایج احتمالی

از آنجایی که منتظر تصمیم گیری در مورد پست CM هستیم، مقایسه هایی بین راجستان و کارناتاکا انجام می شود. در ایالت بیابانی، کشمکش بین CM آشوک گهلوت و معاونش ساچین خلبان، حزب کنگره را قرمز کرده است.

صحبت هایی در مورد پست مشترک وزیر ارشد در کارناتاکا صورت گرفته است. هم سیددارامایا و هم شیواکومار می‌توانند هر کدام به مدت 2.5 سال مدیر ارشد اجرایی شوند، بنابراین اطمینان حاصل می‌شود که هیچ کدام نادیده گرفته نمی‌شوند و برای تلاش‌هایشان پاداش دریافت می‌کنند. اما در مورد آنچه آشکار شده نیز بی میلی وجود دارد.

خارگ روز شنبه پس از پیروزی در انتخابات گفت: «مردم به این نتیجه رسیده اند که از روی آوردن به نخست وزیر نارندرا مودی بسنده کرده اند و به مردم کارناتاکا نگاه خواهند کرد. ما دولت را تحت رهبری سیددارامایا و دی کی شیواکومار تشکیل خواهیم داد. ما الان مسئولیت زیادی داریم. روی آنها نیز هست.» او با لقب “پیروزی برای همه”، افزود: “هیچ کس نمی تواند بگوید که این کار را به تنهایی انجام داده است.”

به گفته منابع در حزب، سیددارامایا ابتدا تمایلی به اشتراک گذاری این پست نداشت، اما بعد تسلیم شد. گزارش می دهد که او پس از دو سال اول با شیواکومار از سمت خود برکنار می شود تا در بقیه دوره نیز ادامه یابد اخبار18. او می خواهد تا انتخابات 2024 کنترل را در دست داشته باشد.

با این حال، طبق گزارش ها، شیواکومار با اشاره به هرج و مرج در راجستان و چاتیسگر، فرمول تقسیم قدرت را رد کرده است.

معضل بزرگ کنگره در مورد پست CMهای کارناتاکا آیا سیددارامایا خواهد بود یا DK Shivakumar یا هر دو
حامیان سیددارامایا، رهبر کنگره، در خارج از محل برگزاری نشست حزب قانونگذار کنگره در بنگلور، یکشنبه، تظاهرات کردند. PTI

گزینه دیگر پیش روی کنگره این است که سیددارامایا را به عنوان وزیر ارشد انتخاب کند، زیرا او اعلام کرده است که این آخرین انتخابات او خواهد بود. شیواکومار، که جاه طلبی خود را به وضوح بیان کرده بود، پس از آن باید به سمت معاون CM بسنده کند.

این می تواند رئیس حزب کارناتاکا را ناراضی کند. یکی از راه‌های متقاعد کردن او این است که به او قول شغل برتر در دوره بعدی را بدهد و وزارتخانه‌هایی را به او پیشنهاد دهد که قبلاً به دنبال منابع آب و انرژی بود.

در حالی که سیددارامایا یک کاندیدای شایسته است و مورد علاقه بسیاری از اعضای حزب برای پست CM است، شیواکومار نقش کلیدی در پیروزی حزب ایفا کرده است. او کارکنان حزب را در ایالت فرماندهی کرده است، تا آخرین غرفه مورد حمایت قرار گرفته است، و در مواقع بحران سیاسی در راجستان و ماهاراشترا قابل اعتماد بوده و استراحتگاه برای حزب و غیره رزرو کرده است. او یک مشکل گشا برای حزب به حساب می آید.

این سیددارامایا 75 ساله است که تقاضای توده‌ای دارد و گفته می‌شود که 18 درصد از آرا را به دست آورده است. گزارش شده است که او از حمایت اکثریت نمایندگان کارناتاکا از جمله جامعه بانفوذ لینگایات برخوردار است. Shivakumar یک Vokkaliga است و از حمایت جامعه برخوردار است. اما تنها 21 MLA Vokkaliga وجود دارد. 114 باقیمانده احتمالاً با سیددارامایا طرف خواهند شد.

سیددارامایا واقعاً یک رهبر توده‌ای است و او تنها رئیس‌جمهوری است که پس از دوراج اورس یک دوره کامل ریاست جمهوری را به پایان رسانده است. اگر او اکنون برای یک دوره کامل پنج دوره به عنوان CM انتخاب شود، رکوردهای تاریخ کارناتاکا را خواهد شکست تا تنها CM باشد که دو دوره کامل را با اکثریت کامل در اختیار داشته است. یکی از رهبران ارشد نزدیک به سیددارامایا گفت: او به عنوان یک مدیر ارشد، یک مدیر عالی بسیار محبوب است و طرح‌های او تاثیرگذارترین بوده است. اخبار18.

اگر کاست و اعداد را در نظر داشته باشیم، به نظر می رسد این سیددارامایا در موقعیت قوی تری نسبت به همتای خود قرار دارد.

معضل بزرگ کنگره در مورد پست CMهای کارناتاکا آیا سیددارامایا خواهد بود یا DK Shivakumar یا هر دو
گفته می شود سیددارامایا، رهبر کنگره، از حمایت نمایندگان حزب کمونیست نسبت به دی کی شیواکومار برخوردار است. PTI

طناب کشی

شیواکومار پس از دستگیری در پرونده پولشویی، سخت برای ساختن سازمان تلاش کرده و به حزب وفادار مانده است. او بارها گفته است که برای حزب فداکاری های زیادی کرده است.

حالا امروز تولدش است و منتظر هدیه است. شیواکومار گفت: “ما قطعنامه فرماندهی عالی را برای تصمیم گیری در مورد CM تصویب کردیم… نمی دانم فرماندهی عالی در روز تولد من چه هدیه ای خواهد داد، اما مردم کارناتاکا این اعداد را به ما داده اند.”

معضل بزرگ کنگره در مورد پست CMهای کارناتاکا آیا سیددارامایا خواهد بود یا DK Shivakumar یا هر دو
حامیان رهبران ارشد کنگره DK Shivakumar و Siddaramaiah در خارج از محل برگزاری جلسه حزب قانونگذار کنگره (CLP) در بنگالورو، یکشنبه، شعار سر می دهند. هر دو طرف برای رهبران خود لابی کرده اند. PTI

تیم Shivakumar و Team Siddaramaiah تمام تلاش خود را می کنند تا از رهبران خود حمایت کنند. هر دو طرفدار آنها در خارج از هتل بنگالورو که در آن نمایندگان مجلس نمایندگان در روز یکشنبه با یکدیگر ملاقات کردند، شعار می دادند. در اوایل روز، پوسترهایی در سرتاسر پایتخت ایالت گچ بری شد و هر طرف خواستار انتخاب مردشان برای شغل برتر بود.

حامیان سیددارامایا پوستری را در خارج از محل سکونت او در بنگالورو نصب کردند و از او به عنوان “CM بعدی کارناتاکا” یاد کردند.

حمله BJP

از آنجایی که کنگره با معضل مواجه است، BJP حزب برنده را به خاطر رقیب اهریمنی مورد انتقاد قرار داده است.

کنگره در راه است تا راجستان دیگری را از کارناتاکا بسازد. ما قبلاً می توانیم علائم را ببینیم. شهزاد پوناوالا، سخنگوی ملی بی‌جی‌پی در توییتر نوشت، درست مانند آن‌ها هر وعده‌ای را به راجستان (کیسان کارز معافی) زیر پا گذاشتند و برای پست‌شان جنگیدند نه اینکه قول بدهند کارناتاکا را هم کلاه‌برداری کنند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام