آیا کره جنوبی مشکل نوشیدن الکل دارد؟

آیا کره جنوبی مشکل نوشیدن الکل دارد؟

مردم بعد از کار در سئول، کره جنوبی از نوشیدن در میخانه ها لذت می برند. رویترز

هی، هیک، هورای! کره جنوبی از نوشیدنی های خود لذت می برد و آخرین اعداد نیز گواه آن است. ارقام نشان می‌دهد که واردات شراب، ویسکی و آبجو افزایش یافته است و همه‌گیری COVID-19 نیز نحوه مصرف الکل خود را در کره جنوبی تغییر داده است. آنچه قبلاً یک فعالیت اجتماعی بود، اکنون به آرامی به یک لذت خانگی تبدیل شده است.

با این حال، چه فردی مشروب الکلی بنوشد یا خصوصی، عشق کره جنوبی به الکل کاهش نیافته است. ما نگاهی دقیق‌تر به عادات نوشیدنی ملت آسیا و آنچه این کشور را به یکی از پر مصرف‌ترین کشورهای جهان می‌کشد، می‌اندازیم.

فروش مشروبات الکلی بالا است

بر اساس داده های سرویس گمرک کره، واردات ویسکی در سه ماهه اول سال جاری نزدیک به 80 درصد افزایش یافته است. بین ژانویه تا مارس 8443 تن ویسکی وارد شد که 78.2 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت. این بالاترین آمار سه ماهه اول از سال 2000 است، زمانی که ردیابی داده ها آغاز شد.

این افزایش را می توان به به اصطلاح “نسل MZ” هزاره ها و ژن Z بیشتر به ویسکی نسبت داد. تعداد فزاینده ای از جوانان کره ای به نوشیدنی تیره تر روی می آورند که می تواند با نوشابه مخلوط شود یا در کوکتل استفاده شود.

علاوه بر این، ویسکی در کشور ارزان تر می شود و همچنین به راحتی قابل دسترسی است.

پارک جیهونگ، صاحب نوار موسیقی Strange Fruit در بخشی شیک در غرب سئول، به این موضوع گفت. بلومبرگ تعداد فزاینده ای از مشتریان او در چند وقت اخیر ویسکی ایرلندی جیمسون می نوشند. ویسکی بیشتر و بیشتر در بین جوانان محبوب است و آنها در مقایسه با نسل ما زیاد مشروب نمی نوشند. من فکر می کنم که آنها به چشیدن ویسکی علاقه مند هستند بلومبرگو افزود که این نوشیدنی الکلی “گران نیست، کاملا خوب و آسان برای نوشیدن است.”

On the Rocks آیا کره جنوبی مشکل نوشیدن الکل دارد؟
کره جنوبی الکل خود را می نوشند. طبق داده های سال 2014، مردم کره جنوبی به طور متوسط ​​13.7 شات در هفته مشروب مصرف می کردند. تصویر مورد استفاده برای اهداف بازنمایی/رویترز

این داده ها همچنین نشان داد که آبجو همچنان اولویت اصلی کره جنوبی در مورد الکل باقی مانده است – حجم واردات حدود هفت برابر ویسکی در دوره ژانویه تا مارس بود.

در سال گذشته، واردات شراب نیز نسبت به سال قبل 3.8 درصد افزایش داشته است. بر اساس داده های گردآوری شده توسط سرویس گمرک کره، ارزش کل شراب وارد شده توسط کره جنوبی در سال گذشته به 581.2 میلیون دلار رسیده است.

همچنین بخوانید : چرا ژاپن از جوانان هوشیار خود می خواهد که بطری را بزنند؟

مصرف الکل در کره جنوبی

این اعداد جدید نشان دهنده عشق کره جنوبی به الکل است. کره جنوبی دارای فرهنگ نوشیدن است که عمیقاً با فرهنگ کاری آن عجین شده است. کارمندان کره جنوبی ساعات طولانی دارند. در نتیجه، نوشیدن الکل بعد از کار رایج است – این راهی برای کاهش بخشی از استرس آنها است. کل تیم، یا گاهی اوقات شرکت، hoesik (شام کاری) دارد که انتظار می رود همه در آن شرکت کنند.

کارمندان می گویند hoesik در کشور ضروری است. “نوشیدن هرگز هدف نیست. ایجاد پیوند در تجارت و با مردم است. در محل کار، ما نمی توانیم آنقدر باز باشیم، اما اینجا می توانیم خاطرات خوبی بسازیم.» به نقل از یکی از کارمندان به الجزیره.

این عمل به عادت شدید الکل در کشور دامن زده است – در سال 2016، سرانه مصرف الکل در این کشور 10.2 لیتر بود. این بالاتر از میانگین منطقه غربی اقیانوس آرام WHO است.

در سال‌های گذشته نیز، کره جنوبی الکل را مصرف کرده است – به طور متوسط ​​در سال 2014، 13.7 شات در هفته مشروب. داده‌های منتشر شده توسط یورومانیتور نشان داده بود که روس ها فقط 6.3 شات در هفته مصرف می کنند، در حالی که فیلیپینی ها تقریبا 5.4 شات در هفته می نوشند. و آمریکایی ها فقط 3.3 مصرف کردند.

همچنین بخوانید : چه چیزی باعث می شود آلمانی ها کمتر شراب بخرند؟

COVID-19 و نوشیدن در کره جنوبی

با این حال، زمانی که همه‌گیری در سال 2020 شروع شد، رویدادهای hoesik به سرعت انجام شد زیرا محدودیت‌های سختی در سراسر کشور برای جلوگیری از گسترش COVID-19 وجود داشت.

این به نوبه خود باعث ایجاد همسول یا نوشیدن در خانه به تنهایی شد. در واقع، طبق گزارشی در سال 2020، “روند ترجیحی” نوشیدنی خانگی بود. و در حالی که این مورد توسط تولیدکنندگان و فروشندگان الکل جشن گرفته شد، اما در میان کارشناسان بهداشت نیز نگرانی ایجاد کرد.

این به این دلیل است که افراد تنها که در خانه به تنهایی می‌نشینند مشروبات الکلی می‌نوشند که می‌تواند باعث اعتیاد به الکل شود. در واقع، گزارش موسسه اقتصاد روستایی کره نشان داد که در سال 2021 خانواده های تک نفره بسیار بیشتر از خانواده هایی با دو نفر یا بیشتر برای الکل خرج کردند. طبق یافته ها، خانوارهای تک نفره 10.6 درصد از هزینه های غذای فرآوری شده خود را صرف محصولات الکلی کرده اند. نسبتاً خانوارهایی با دو نفر یا بیشتر 7.3 درصد را برای محصولات الکلی خرج کردند.

اما با پایان محدودیت های همه گیر COVID-19 در کره جنوبی، hoesik در حال بازگشت است. اما این خبر با استقبال خوبی از سوی «نسل MZ» کشور مواجه نشده است. کوانگ-یونگ شین، استاد جامعه شناسی در دانشگاه چونگ-آنگ، گفت: «این به این دلیل است که بسیاری از کارگران جوان هوسیک را کار اضافه کاری می دانند. خودی.

با تکرار احساسات مشابه، یون دوک هوان، محقق گرایش مصرف کننده و نویسنده مشترک روندهای کره ای 2019، گفته بود بی بی سی برای نسل MZ، این “گردهمایی ها فرهنگ اقتدارگرایانه ای را تقویت می کند که تعداد فزاینده ای از جوانان کره جنوبی ترجیح می دهند دیگر در آن شرکت نکنند”.

نوشیدن مشروبات الکلی چه هوسیک باشد و چه همسول، در کره جنوبی بی وقفه ادامه دارد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام