آی‌بی‌ام استخدام‌ها را متوقف کرد و قرار است تا 5 سال آینده 7800 شغل را با هوش مصنوعی جایگزین کند.

آی‌بی‌ام استخدام‌ها را متوقف کرد و قرار است تا 5 سال آینده 7800 شغل را با هوش مصنوعی جایگزین کند.

آرویند کریشنا، مدیرعامل آی‌بی‌ام، فاش کرد که توقف استخدام آن عمدتاً بر عملکردهای پشتیبان مانند منابع انسانی، مدیریت و غیره تأثیر می‌گذارد. او همچنین معتقد است که حداقل 30 درصد از نقش‌های غیرمشتری را می‌توان با هوش مصنوعی و اتوماسیون جایگزین کرد.

غول فناوری آمریکایی، IBM اعلام کرده است که قصد دارد برخی از نقش ها و تیم ها را تعلیق کند و در 5 سال آینده ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را جایگزین آنها کند.

آرویند کریشنا، مدیرعامل آی‌بی‌ام، گفت که هوش مصنوعی ممکن است ظرف پنج سال آینده جایگزین برخی از کارکنان پشتی‌کار شود. به گفته کریشنا، بخش عمده ای از منابع انسانی در IBM ممکن است جایگزین هوش مصنوعی شود.

این امر پس از آن صورت می گیرد که سایر شرکت ها، به ویژه آمازون، کارکنان منابع انسانی را اخراج کردند تا به جای آن هوش مصنوعی را مستقر کنند. IBM همچنین در اوایل سال جاری برخی اقدامات کاهش شدید هزینه را اعلام کرد. در ماه ژانویه، این تجارت قصد اخراج تقریباً 4000 کارمند خود را نشان داد.

اخراج فنی: آمازون شروع به خاتمه دادن به افراد بیشتری می کند، این بار از HR و خدمات وب آمازون

اخراج فنی: متا دوباره شروع به اخراج افراد می کند، این بار از تیم های مهندسی اصلی

مدیرعامل آی‌بی‌ام در مصاحبه‌ای گفت: «به‌راحتی می‌توانم ببینم که 30 درصد از آن با هوش مصنوعی و اتوماسیون در یک دوره پنج ساله جایگزین می‌شود». IBM تقریباً 260000 کارمند دارد، تقریباً 7800 شغل می تواند با هوش مصنوعی در سال های آینده جایگزین شود.

این شرکت بیش از 260000 کارمند دارد و هنوز هم برای توسعه نرم‌افزار و موقعیت‌های رو به مشتری استخدام می‌کند. با وجود کاهش، کریشا در مصاحبه اظهار داشت که این شرکت تقریباً 7000 نفر را در سه ماهه اول استخدام کرده است. IBM در اوایل سال جاری پس از اعلام قصد خود برای انحراف و فروش دو شرکت تجاری، کارگران خود را اخراج کرد.

کریشنا، مدیرعامل آی‌بی‌ام، که از سال 2020 مسئولیت این شرکت صدساله را بر عهده دارد، مناطق با رشد کمتر را تخلیه کرده است و ممکن است بخش هواشناسی خود را بفروشد. جیمز کاوانا، مدیر مالی آی‌بی‌ام، اظهار داشت که اقدامات جدید بهره‌وری و کارایی احتمالاً تا پایان سال 2024 سالانه 2 میلیارد دلار صرفه‌جویی می‌کند.

اظهارات کریشنا در زمانی بیان می‌شود که هوش مصنوعی مولد توجه مردم را در سراسر جهان به خود جلب کرده است، با انتشار ChatGPT توسط OpenAI، Bing Chat توسط مایکروسافت و Bard توسط Google.

برخی از شرکت‌های فناوری در سراسر جهان، از جمله آن‌هایی که در هند هستند، حتی مهندسان فوری را برای کمک به کارهای اداری با استفاده از دستوراتی که چت‌بات‌های هوش مصنوعی می‌توانند درک کنند، استخدام می‌کنند. در واقع، پس از مشاهده افزایش بهره‌وری، یک شرکت مستقر در بنگلور تصمیم گرفت عضویت ChatGPT Plus را به کارکنان بدهد.

طبق گفته‌های خودی‌های صنعت، هوش مصنوعی در توسعه نرم‌افزار، خودکارسازی فرآیندها و به‌طور قابل‌توجهی بهره‌وری فرآیند توسعه را افزایش داده است. با پیشرفت هوش مصنوعی، انتظار می‌رود که درصد فزاینده‌ای از وظایف توسعه نرم‌افزار توسط سیستم‌های هوش مصنوعی انجام شود و به طور قابل توجهی محیط صنعتی را تغییر دهد.

در حالی که تاثیر هوش مصنوعی بر بازار کار هنوز مورد بحث است، استفاده از هوش مصنوعی در صنایع مختلف پتانسیل ایجاد مشاغل جدید و تغییر شکل نیروی کار را دارد. به گفته کارشناسان، کسب‌وکارها باید برنامه‌های آموزشی و مهارت‌بخشی مجدد را تطبیق داده و درگیر شوند تا تضمین کنند که کارکنانشان برای تغییراتی که فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی در محل کار ایجاد می‌کند، آماده هستند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام