اتحادیه اروپا برای افزایش عرضه نیمه هادی ها به توافق رسید

اتحادیه اروپا برای افزایش عرضه نیمه هادی ها به توافق رسید

استراسبورگ، فرانسه: در حالی که اتحادیه اروپا برای کاهش اتکای خود به تامین کنندگان آسیایی تلاش می کند، پارلمان اروپا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مورد چگونگی افزایش عرضه نیمه هادی ها در اروپا به توافق رسیده اند.

به دنبال پیامد اقتصادی اپیدمی ویروس کرونا، که باعث شوک‌های زنجیره تامین شد که منجر به کمبود شدید شد، اتحادیه اروپا تولید تراشه‌های داخلی را ترویج کرد.

تولید و صادرات نیمه هادی ها در حال حاضر تحت سلطه کسب و کارهای آسیایی، به ویژه آنهایی که در چین و تایوان هستند، است.

ریاست سوئد اتحادیه اروپا اعلام کرد: «قانون تراشه‌ها اکوسیستم اروپا را برای نیمه‌رساناها تقویت می‌کند و نقشی حیاتی در تقویت رقابت‌پذیری اتحادیه اروپا در سطح جهانی ایفا می‌کند».

بر اساس این توافق، اتحادیه اروپا قصد دارد سهم بازار جهانی فعلی خود را در سال 2030 دوبرابر کند و به 20 درصد برساند و بیش از 43 میلیارد یورو (47.2 میلیارد دلار) در سرمایه گذاری های دولتی و خصوصی بسیج کند تا اشتهای فزاینده اروپا برای تراشه ها را تغذیه کند.

اروپا برای رسیدن به این هدف باید تولید خود را چهار برابر کند.

هنریکه هان، نماینده آلمانی پارلمان اروپا در توییتی نوشت که این قرارداد شامل 3.3 میلیارد یورو برای حمایت از ظرفیت سازی و نوآوری در مقیاس بزرگ فناوری در سراسر اتحادیه اروپا در بخش نیمه هادی است.

متن قانونی که به نام قانون چیپس شناخته می شود، همچنین بخشی از تلاش این بلوک برای تولید بیشتر در اروپا برای کاهش آسیب پذیری آن در برابر شوک های ژئوپلیتیکی مانند جنگ در اوکراین است.

زمانی که روسیه در سال گذشته به اوکراین حمله کرد، اتحادیه اروپا پس از سال‌ها اتکا به سوخت‌های فسیلی روسیه، به دنبال یافتن منابع انرژی جایگزین شد.

تیری برتون، کمیسر صنعت اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای پس از توافق پارلمان و شورای اروپا که نماینده کشورهای عضو است، گفت: «این به ما امکان می‌دهد تا زنجیره‌های تأمین خود را مجدداً متعادل و ایمن کنیم و وابستگی جمعی ما به آسیا را کاهش دهیم».

گرسنگی برای چیپس

اروپا برای اقدام سریع تحت فشار بود.

در ماه آگوست، ایالات متحده قانون چیپس و علم خود را تصویب کرد که شامل حدود 52 میلیارد دلار برای ترویج تولید ریزتراشه ها و ده ها میلیارد دلار بیشتر برای تحقیق و توسعه علمی بود.

ژاپن و کره جنوبی نیز متعهد شده اند که میلیاردها دلار برای توسعه تولید نیمه هادی کشورهایشان هزینه کنند.

واشنگتن در سال جاری به متحدان خود از جمله ژاپن و هلند تکیه کرده است تا محدودیت های صادرات فناوری نیمه هادی به چین را تشدید کند که باعث ناراحتی پکن شد.

بروکسل در حال رقابت برای محافظت از مزیت رقابتی بلوک در مواجهه با تهدیدات چین و ایالات متحده است که میلیاردها دلار را به سمت فناوری سبز شخم زده اند.

ماه گذشته، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا دو پیشنهاد را منتشر کرد تا اروپا را به سمت تولید فناوری تمیزتر از جمله مواد خام حیاتی مورد نیاز برای تولید باتری‌های خودروهای الکتریکی سوق دهد.

برتون گفت: «اروپا قصد دارد به یک نیروگاه صنعتی در بازارهای آینده تبدیل شود – فناوری‌های دیجیتال و پاکی که به ما اجازه می‌دهد تا نیروی صادرات رقابتی باقی بمانیم، مشاغل با کیفیت ایجاد کنیم و امنیت عرضه ما را تضمین کنیم.»

او افزود: «زیرا بدون یک پایگاه تولیدی قوی، انتقال سبز یا دیجیتالی وجود نخواهد داشت.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام