اجلاس G-20 در دبی آغاز می شود. رهبران جهان خواستار پاسخ واحد به ویروس کرونا هستند

در حالی که کشورهای G-20 میلیاردها دلار به تولید واکسن برای ویروس کمک کرده اند ، آنها بیشتر در تأمین منابع واکسن خود تمرکز کرده اند

اجلاس G-20 در دبی آغاز می شود.  رهبران جهان خواستار پاسخ واحد به ویروس کرونا هستند

نشست G20 2019 در اوزاکا. ویکی مدیا عوام

دبی: اجلاس سران گروه 20 روز شنبه با فراخوان رهبران قدرتمند جهان آغاز شد تا در مجموع راهی برای پیشبرد نشست انتخاب کنند ویروس کرونا همه گیری ، نشست امسال را تحت الشعاع قرار داده و آن را از جلسات حضوری به یک اجتماع مجازی سخنرانی ها و بیانیه ها تبدیل می کند.

این بیماری همه گیر ، که بیش از 1.37 میلیون نفر در سراسر جهان جان خود را از دست داده است ، به G-20 فرصتی را ارائه داده است تا ثابت کند چگونه چنین ارگان هایی می توانند همکاری بین المللی را در بحران ها تسهیل کنند – اما بر نقایص آنها نیز تأکید کرده است.

ملک سلمان ، پادشاه عربستان سعودی در سخنان افتتاحیه این نشست گفت: “ما وظیفه داریم در این اجلاس با هم کنار بیاییم و پیامی قوی از امید و اطمینان دهیم.”

در حالی که کشورهای G-20 میلیاردها دلار به تولید واکسن برای ویروس کمک کرده اند ، آنها بیشتر در تأمین منابع واکسن خود تمرکز کرده اند. کشورهایی مانند انگلیس ، ایالات متحده ، فرانسه و آلمان – همه کشورهای عضو G-20 – به طور مستقیم با شرکت های دارویی برای دریافت میلیاردها دوز معامله کرده اند ، به این معنی که اکثر قریب به اتفاق تأمین واکسن جهان در سال آینده از قبل رزرو شده است .

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، آنچه ایالات متحده برای پاسخ به این اقدامات انجام داده است ، را برجسته كرد ویروس کرونا به گفته وزیر امورخارجه کاخ سفید ، کیلی مک اننی ، اقتصاد را بازسازی کرده و روی واکسن ها کار کنید ، که انتظار می رود به زودی در دسترس قرار گیرند.

اما به نظر می رسد ترامپ تصدیق نکرده است که جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری این ماه پیروز شده است.

ترامپ گفت ، “همکاری با شما افتخار بزرگی بوده است و من مشتاقانه منتظرم تا مدتها دوباره با شما کار کنم.” روزنامه گاردین. South China Morning Post نظرات مشابهی را گزارش داد

یک روز قبل از اجلاس ، دبیرکل سازمان ملل متحد آنتونیو گوترش گفت که در حالی که 10 میلیارد دلار در تلاش برای تولید واکسن ، تشخیص و درمان سرمایه گذاری شده است ، 28 میلیارد دلار دیگر برای تولید ، تهیه و تحویل محصولات جدید مورد نیاز است. کووید -19 واکسن در سراسر جهان است.

گوترش از بیشتر کشورهای G-20 خواست که به COVAX ، یک ابتکار بین المللی برای توزیع ، بپیوندند کووید -19 واکسن به کشورهای جهان. ایالات متحده از پیوستن به دوران ترامپ خودداری کرده است.

این بیماری همه گیر تأثیر اقتصادی گسترده ای بر کشورهای در حال توسعه داشته و میلیون ها نفر را به فقر شدید سوق داده است. این کشور همچنین ثروتمندترین ملت های جهان را آزار داده است ، در حالی که 9 کشور G-20 در بالاترین سطح جهانی برای بیشترین موارد کووید -19 ثبت شده. بر اساس شمارش دانشگاه جان هاپکینز ، ایالات متحده در راس این لیست قرار دارد و پس از آن هند ، برزیل ، فرانسه ، روسیه ، اسپانیا ، انگلیس ، آرژانتین و ایتالیا قرار دارند.

سه رهبر G-20 شرکت کننده در این اجلاس آلوده شده اند ویروس کرونا امسال: بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس ، جائر بولسونارو رئیس جمهور برزیل و ترامپ.

این ویروس هیچ نشانه ای از فروپاشی ندارد زیرا شهرهای بزرگ ایالات متحده و اروپا قفل مسدود شده و مقررات منع رفت و آمد را بازمی گردانند. سازمان بهداشت جهانی می گوید موارد بیشتری از کووید -19 در چهار هفته گذشته نسبت به شش ماه اول همه گیری گزارش شده است.

سازمان بین المللی کار می گوید معادل 225 میلیون شغل تمام وقت فقط در کشورهای G-20 در سه ماهه سوم سال 2020 از بین رفته است. کشورهای عضو G-20 حدود 85 درصد از تولید اقتصادی جهان و سه چهارم معامله بین المللی.

به نشانه زمان ، “عکس خانوادگی” سنتی رهبران در این اجلاس به صورت دیجیتالی طراحی و روی یک مکان تاریخی درست در خارج از ریاض ، پایتخت عربستان سعودی ، که میزبان این گردهمایی بود ، سوار شد. امسال پادشاهی ریاست G-20 را بر عهده داشته است.

به عنوان بخشی از اجلاس ، هفت رهبر پیام های ویدئویی را با عنوان “آمادگی و واکنش همه گیر” منتشر کردند. امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه ، درباره چالش های دستیابی به “دسترسی جهانی به فناوری های بهداشتی علیه” هشدار داد کووید -19

آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان خواستار تقویت سازمان بهداشت جهانی شد و تأکید کرد که بیماری همه گیر تنها در صورت واکسن مقرون به صرفه در دسترس همه ملت ها است.

جانسون در یک بیانیه ویدئویی که پیش از اجلاس منتشر شد ، از رهبران جهانی خواست تا منابع ثروتمندترین ملت های جهان را برای پایان دادن به کووید -19 همه گیری و مقابله با تغییرات آب و هوایی.

جانسون ، كه قصد دارد پس از تماس با كسی كه از نظر مثبت آزمایش شده است ، در منزل در لندن در حالی كه خود را منزوی می كند ، در دو رویداد مجازی در این اجلاس شرکت كند ، گفت: “سرنوشت ما در دست همدیگر است.” کووید -19 .

بولسونارو ، که ماه ها شدت ویروس را در حالی که مرگ و میرها به سرعت در داخل برزیل افزایش یافته بود ، نادیده گرفت ، در یک پیام ویدیویی تأکید کرد که رهبران جهان “باید همزمان از سلامت مردم و اقتصاد مراقبت کنند.”

پرزیدنت ترامپ همچنین در جلسات غیر علنی بسته که شنبه و یکشنبه در حال برگزاری است شرکت کرد. به نظر نمی رسد که علیرغم فراخوان گروه های مدافع حقوق ، نمایندگان پارلمان و نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا ، رهبرانی از اجلاس خود را کنار بگذارند تا در اعتراض به سابقه حقوق بشر عربستان سعودی و جنگ در یمن ، تجمع را تحریم کنند.

سران کشورهای G-20 آخرین بار عملاً برای یک نشست اضطراری در ماه مارس گردهم آمدند ویروس کرونا به سرعت در سراسر جهان پخش می شد. در آن زمان ، آنها قول دادند “برای غلبه بر بیماری همه گیر هر کاری انجام دهند”.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.