ارتش فرانسه ، باهگ موسی ، فرمانده مرتبط با القاعده ، چهار نفر دیگر را در مالی به قتل رساند

در بیانیه وزیر دفاع فرانسه آمده است كه موسی آموزش تربیت نیروهای جدید افراطی را بر عهده دارد. این آخرین اقدام متعدد فرانسه در هفته های اخیر در مالی بود

ارتش فرانسه ، باهگ موسی ، فرمانده مرتبط با القاعده ، چهار نفر دیگر را در مالی به قتل رساند

عکس پرونده بخشی از پرسنل ارتش فرانسه در عملیات بارخانه. AP

پاریس: ارتش فرانسه روز جمعه اعلام كرد كه نيروهاي زميني و بالگردهاي نظامي فرانسه يك فرمانده جهادگر مرتبط با القاعده را در مالي به همراه چهار نفر ديگر كشتند.

سرهنگ فردریک باربری سخنگوی ارتش فرانسه به خبرنگاران گفت: این عملیات سه شنبه باه موس موسی ، رئیس نظامی گروه افراطی اسلامی RVIM ، که در لیست تحریم های سازمان ملل قرار داشت و مسئول حملات متعدد به نیروهای مالی و بین المللی در این کشور بود ، هدف قرار گرفت. جمعه.

باربری گفت ، هواپیماهای بدون سرنشین نظارتی به نیروهای فرانسوی در مالی کمک کردند تا کامیون موسا را ​​در منطقه مناکا در شرق مالی شناسایی کنند که سپس توسط هلیکوپترها و 15 کماندوی فرانسوی اعزامی به محل مورد هدف قرار گرفت. وی گفت ، هر پنج نفر در کامیون پس از بی توجهی به تیرهای هشدار دهنده و شلیک به سمت نیروهای فرانسوی کشته شدند.

وی این اقدام را دفاع مشروع توصیف کرد و گفت که اجساد مطابق با قوانین بین المللی بشردوستانه اداره می شوند. وی درمورد اینکه آیا نیروهای متحد از جمله ایالات متحده اطلاعاتی در این عملیات کمک کرده اند ، اظهارنظر نکرد.

در بیانیه وزیر دفاع فرانسه آمده است كه موسی آموزش تربیت نیروهای جدید جهادی را بر عهده دارد. این آخرین اقدام متعدد فرانسه در هفته های اخیر در مالی بود که مظنون به تروریست را به قتل رساند.

فرانسه هزاران سرباز در نیرویی به نام بارخانه در غرب آفریقا برای کمک به نبرد با گروههای افراطی دارد. شورشیان تندرو اسلامی پس از یک عملیات نظامی به رهبری فرانسه در سال 2013 مجبور به قدرت در شمال مالی شدند ، اما در صحرا تجدید گروه شده و اکنون حملات مکرر به ارتش مالی و متحدان آن را آغاز کردند.

ارتش فرانسه آخرین عملیات خود را در پنجمین سالگرد حملات افراط گرایان اسلامی که منجر به کشته شدن 130 نفر در پاریس شد ، با هدف قرار دادن سالن کنسرت باتاکلان ، کافه ها و استادیوم ملی اعلام کرد.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.