اروپا و ایالات متحده در حال بررسی راه هایی برای بهبود صادرات غلات اوکراین هستند

اروپا و ایالات متحده در حال بررسی راه هایی برای بهبود صادرات غلات اوکراین هستند

ذخایر غلات اوکراین برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان حیاتی است و سفر روز چهارشنبه پس از آن صورت می‌گیرد که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه بار دیگر در این هفته تهدید کرد که طرح غلات دریای سیاه، توافقی که در جولای گذشته با میانجیگری سازمان ملل متحد و ترکیه انجام شد، را کنار می‌گذارد. رویترز

مقامات اداری ایالات متحده و اروپا روز چهارشنبه از بندر جنوبی اوکراین بازدید کردند.

از اسماعیل، که از زمان شروع جنگ با کمک ایالات متحده و سایر منابع مالی ارتقا یافته است، غلات با یک بارج از شاخه ای از رود دانوب و از طریق رومانی به بندر کنستانتا در دریای سیاه آن برده می شود تا به بعد حمل شود.

ذخایر غلات اوکراین برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان حیاتی است و سفر روز چهارشنبه پس از آن صورت می‌گیرد که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه بار دیگر در این هفته تهدید کرد که طرح غلات دریای سیاه، توافقی که در جولای گذشته با میانجیگری سازمان ملل متحد و ترکیه انجام شد، را کنار می‌گذارد.

گروه ۷ «استفاده روسیه از غذا به عنوان ابزار اجبار» را محکوم کرد و خواستار اجرای کامل توافق غلات دریای سیاه شد.

دمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین از غرب خواستار تبدیل دریای سیاه به دریای ناتو است

بریجت برینک سفیر ایالات متحده پس از بررسی تاسیسات بندری با مقامات اوکراینی و اتحادیه اروپا و همچنین شرکت های غلات اوکراینی به آسوشیتدپرس گفت که آنها در حال بررسی راه هایی برای افزایش صادرات از بنادر دانوب هستند.

قرارداد غلات به کاهش نگرانی ها در مورد عرضه جهانی غذا کمک کرده است، به ویژه برای کشورهای آفریقا، خاورمیانه و بخش هایی از آسیا که بسیاری از آنها در حال حاضر با گرسنگی دست و پنجه نرم می کنند، اما قرار است در 18 ماه مه منقضی شود مگر اینکه تمدید شود.

برینک گفت: “هیچ زمانی برای از دست دادن وجود ندارد.”

روسیه با کنترل عمدی و بسیار بدبینانه و محدود کردن تعداد کشتی‌هایی که می‌توانند وارد و خارج شوند، فشار زیادی بر ابتکار غلات دریای سیاه وارد کرده است، به این معنی که افرادی که به غذا نیاز دارند قادر به دریافت آن نیستند.»

او افزود که صادرات غلات نیز برای اقتصاد اوکراین حیاتی است.

رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، روز چهارشنبه در تماسی با شی جین پینگ، رهبر چین، موضوع ابتکار غلات را مطرح کرد که اولین تماس مستقیم شناخته شده بین دو رهبر از زمان آغاز جنگ در سال گذشته بود.

چین پیشنهاد کرده است که به عنوان میانجی بین کیف و مسکو عمل کند و در بیانیه‌ای در وب‌سایت خود، دفتر زلنسکی اعلام کرد که او و شی «حمایت مشترک خود را از نیاز به اجرای صحیح و تداوم» توافق ابراز کرده‌اند.

الکساندر کوباکوف، معاون نخست وزیر اوکراین که میزبان برینک به همراه نمایندگانی از کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا و کمیسیون دانوب – یک سازمان بین‌المللی برای کشتیرانی در رودخانه بود – گفت که پایانه‌های تازه ساخته شده در منطقه در حال حاضر روزانه هزاران تن محصولات کشاورزی را پردازش می‌کنند. . وی گفت: «این منطقه و بنادر آن برای ما حیاتی شده است.

افزایش صادرات از زیر رودخانه دانوب – دومین رودخانه طولانی اروپا – همچنین فشار بر تاسیسات رومانیایی را افزایش داده است و آلن بارون، از اداره کل تحرک و حمل و نقل کمیسیون اروپا، گفت که در آینده برای گفتگو به آنجا سفر خواهد کرد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام