از کنفرانس سالانه جهانی توسعه دهندگان اپل در سال جاری چه انتظاری داریم

از کنفرانس سالانه جهانی توسعه دهندگان اپل در سال جاری چه انتظاری داریم

انتظار می رود کنفرانس جهانی توسعه دهندگان آینده اپل یا WWDC 2023 یکی از بزرگترین کنفرانس های آن باشد. اپل ممکن است هدست واقعیت مجازی خود، یک مک بوک ایر 15 اینچی جدید را عرضه کند و مجموعه ای از پیشرفت های مرتبط با هوش مصنوعی را در iOS 17 و آخرین iPadOS اعلام کند.

کنفرانس جهانی توسعه دهندگان (WWDC 2023) که به عنوان یکی از مهم ترین رویدادهای اپل در سال پیش بینی می شود، قرار است چندین پیشرفت هیجان انگیز را رونمایی کند. پس از گمانه زنی های متعدد و درز اطلاعات، بالاخره اپل ممکن است از هدست واقعیت مختلط خود رونمایی کند و ورود این شرکت به دسته بندی محصولات جدید را رقم بزند.

این رونمایی، نگاه اولیه‌ای به تلاش اپل برای نشان دادن ارزش سرمایه‌گذاری در واقعیت مجازی در اختیار جهان قرار می‌دهد.

علاوه بر این، انتظار می‌رود این رویداد مجموعه‌ای از پیشنهادات دیگر، از جمله به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل، برنامه‌ها و ویژگی‌های جدید و احتمالاً حتی سخت‌افزار جدید را به نمایش بگذارد. در این مقاله، اطلاعاتی را در مورد نحوه و زمان مشاهده سخنرانی اصلی WWDC به همراه برخی از اطلاعیه های پیش بینی شده از سوی اپل گردآوری کرده ایم.

مقالات مرتبط

مال اپل

صدای هوش مصنوعی اپل: آیفون ها و آیپدها به لطف iOS 17 به زودی می توانند صدای شما را تنها در 15 دقیقه کلون کنند.

مال اپل

اپل در سال 2022 با استفاده از سیاست های اپ استور خود از تراکنش های تقلبی به ارزش 2 میلیارد دلار جلوگیری کرد

WWDC امسال چه زمانی برگزار می شود؟
اپل رسما اعلام کرده است که سخنرانی اصلی WWDC امسال قرار است در روز دوشنبه، پنجم ژوئن، ساعت 13:00 ET / 10:00 PT برگزار شود. در هند، این به 10:30 شب ترجمه می شود. این رویداد یک فرمت ترکیبی است که عناصر دیجیتال و حضوری را با هم ترکیب می‌کند و در Apple Park در کوپرتینو، کالیفرنیا برگزار می‌شود. تیم کوک، مدیر عامل اپل، سخنرانی خود را در این کنفرانس آغاز خواهد کرد.

کجا می توانم WWDC 2023 را تماشا کنم؟
سخنرانی WWDC توسط اپل به صورت زنده در وب سایت این شرکت و همچنین کانال رسمی یوتیوب آن پخش خواهد شد. در صورتی که نتوانید سخنرانی اصلی را به صورت زنده تماشا کنید، اپل یک نسخه از پیش ضبط شده را نیز پس از پخش در یوتیوب در دسترس قرار می دهد و به شما امکان می دهد هر گونه محتوای از دست رفته را پیگیری کنید.

از WWDC 2023 چه انتظاری داریم؟
اگرچه WWDC عمدتاً در مورد نرم‌افزار است و بر iOS، MacOS، iPadOS و آخرین ویژگی‌هایی که مهندسان اپل روی آن کار کرده‌اند، تمرکز دارد، چند اعلامیه سخت‌افزاری نیز وجود دارد. علاوه بر این، سال 2023 سال هوش مصنوعی بوده است و تقریباً همه شرکت‌های بزرگ فناوری وارد این عرصه شده‌اند. بنابراین، می توان تصور کرد که اپل نیز برخی از اطلاعیه های مهم مرتبط با هوش مصنوعی را خواهد داشت. با این حال، برخی از اطلاعیه های مهم دیگر نیز در فروشگاه وجود دارد.

هدست واقعیت مجازی اپل
هدست واقعیت ترکیبی اپل که مدت‌ها در انتظارش بود، به عنوان یکی از جذاب‌ترین محصولات این شرکت در سال‌های اخیر، سر و صدای کاملاً قابل لمسی ایجاد کرده است. اگرچه اپل به طور رسمی وجود آن را تایید نکرده است، گزارش ها نشان می دهد که این هدست هم تجربه واقعیت مجازی (VR) و هم واقعیت افزوده (AR) را ارائه می دهد.

شایعه شده است که این هدست توسعه‌دهنده که در داخل «Reality Pro» نامیده می‌شود، طراحی شبیه عینک اسکی دارد. انتظار می رود که دارای یک شماره گیری فیزیکی باشد که کاربران را قادر می سازد بین واقعیت مجازی و دنیای واقعی جابجا شوند. به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، این هدست از سنسورهای خارجی مختلفی برای پشتیبانی از ردیابی دست، همراه با سنسورهای داخلی برای ردیابی حرکات چشم استفاده می کند.

پیش بینی می شود این هدست به عنوان یک دستگاه مستقل عمل کند و با یک بسته باتری متصل از طریق یک کابل اختصاصی همراه شود. گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که اپل روی انطباق‌های VR برنامه‌های بومی خود، از جمله Safari، FaceTime، Apple TV، Apple Books، Freeform و غیره کار کرده است.

مک بوک 15 اینچی جدید
شایعه شده است که اپل یک گزینه بزرگتر 15 اینچی برای مک بوک ایر معرفی می کند که به طور سنتی صفحه نمایش استاندارد 13 اینچی را ارائه می دهد. شایعاتی در مورد این دستگاه سال گذشته منتشر شد و از آن زمان اطلاعات دقیق تری منتشر شد.

انتظار می رود مک بوک ایر 15 اینچی به تراشه داخلی M2 مجهز شود که در مدل های مک بوک ایر عرضه شده در سال گذشته معرفی شد. طبق گزارش‌های بلومبرگ، ممکن است رزولوشن 3024 در 1964 مشابه مک بوک پرو 14 اینچی داشته باشد.

در حالی که هنوز مشخص نیست که آیا اپل قصد دارد از مک‌بوک‌های جدید دیگری در این رویداد رونمایی کند یا خیر، گمانه‌زنی‌هایی در مورد کار این شرکت بر روی نسخه‌های تازه‌شده مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی، مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی و آی‌مک ۲۴ اینچی وجود دارد. این مدل های به روز شده به طور بالقوه می توانند یک تراشه جدید M3 را در خود جای دهند.

ویژگی های سیستم عامل
WWDC یک رویداد متمرکز بر توسعه‌دهنده است که معمولاً به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل‌های مختلف اپل از جمله iOS، iPadOS، macOS و غیره اعلام می‌شود.

یکی از راه‌اندازی‌های پیش‌بینی‌شده iOS 17 است که گفته می‌شود چندین پیشرفت کوچکتر در کیفیت زندگی به همراه خواهد داشت. اپل در حال حاضر اجمالی از ویژگی‌های دسترسی آینده را ارائه کرده است، مانند ابزار صدای شخصی که به کاربران اجازه می‌دهد تنها با 15 دقیقه آموزش صدای مصنوعی ایجاد کنند.

برای iPadOS 17، انتظار می‌رود اپل به‌روزرسانی‌هایی را برای Stage Manager، رابط چندوظیفه‌ای معرفی کند. گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که watchOS 10 به‌روزرسانی قابل‌توجهی با رابط کاربری جدید با ویجت‌ها دریافت خواهد کرد. انتظار می‌رود این به‌روزرسانی تجربه کاربری کلی در اپل واچ را بهبود بخشد.

افتتاح اکوسیستم بسته اپل
اپل با یک مهلت قریب‌الوقوع برای پیروی از قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) مواجه است که برخی از قوانین از قبل در حال اجرا هستند. DMA از «دروازه‌بانان دیجیتال» مانند اپل می‌خواهد تا کاربران را قادر سازند تا فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث و برنامه‌های جانبی را در اتحادیه اروپا تا مارس سال بعد دانلود کنند. با این حال، اپل به دلیل نگرانی های امنیتی مخالفت شدید خود را با این موضوع اعلام کرده است.

با توجه به محدودیت های زمانی، تعجب آور نخواهد بود اگر اپل از WWDC به عنوان فرصتی برای ارائه پیش نمایشی از تغییراتی که قصد دارد در اکوسیستم های آیفون و آیپد خود ایجاد کند، استفاده کند. این امکان وجود دارد که اپل به طور محتاطانه توسعه دهندگان را در مورد تغییرات قریب الوقوع در طول رویداد آگاه کند. طبق گزارش بلومبرگ، اپل در نظر دارد iOS را برای اطمینان از انطباق با قانونگذاران اروپایی، «بازنگری اساسی» کند.

علاوه بر اجازه بارگذاری جانبی، اپل ممکن است دیگر الزام مرورگرهای شخص ثالث را برای استفاده از موتور WebKit خود اعمال نکند. این تغییر بالقوه تنوع و تمایز بیشتری را در بین مرورگرهای تلفن همراه امکان پذیر می کند. علاوه بر این، اپل می تواند به طور بالقوه دسترسی به تراشه NFC خود را که در حال حاضر به خدمات اپل مانند Apple Wallet و Apple Pay محدود شده است، باز کند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام