استرالیا برای قدرتمندترین طوفان در هشت سال گذشته آماده می شود

استرالیا برای قدرتمندترین طوفان در هشت سال گذشته آماده می شود

انتظار می رود طوفان ایلسا در جایی به طول 220 کیلومتر (137 مایل) از ساحل بین شهر صادراتی سنگ آهن پورت هدلند و ایستگاه والال داونز، یک مزرعه گاوداری به مساحت 200000 هکتار (500000 جریب) در شرق عبور کند. AP

کانبرا: هواشناسان روز پنجشنبه گفتند که یک طوفان استوایی که پیش بینی می شود قوی ترین طوفان در هشت سال اخیر این کشور باشد، در حال نزدیک شدن به استرالیا است که بادهایی با سرعت 315 کیلومتر (196 مایل) در ساعت هنگام عبور از ساحل شمال غربی به همراه دارد.

طوفان های استوایی در امتداد سواحل کم جمعیت پیلبارا در استرالیای غربی رایج است و تلفات آن نادر است، اما مقامات می ترسند که سرعت بادهای فوق العاده طوفان ایلسا ممکن است برخی را در مسیر خود غافلگیر کند.

اداره هواشناسی استرالیا گفت که ایلسا روز پنجشنبه در اقیانوس هند به بالاترین شدت رده 5 رسید و انتظار می رود که تا اوایل روز جمعه با عبور از ساحل پیلبارا این سطح مخرب را حفظ کند.

طوفان های رده 5 دارای میانگین سرعت باد بیش از 200 کیلومتر در ساعت (124 مایل در ساعت) با تندبادهای بیش از 280 کیلومتر در ساعت (174 مایل در ساعت) هستند. این دفتر گفت که آنها معمولاً باعث تخریب گسترده می شوند.

آخرین طوفان دسته 5 که از سواحل استرالیا عبور کرد، طوفان مارسیا در سال 2015 بود. مارسیا صدها میلیون دلار خسارت در ایالت ساحل شرقی کوئینزلند ایجاد کرد.

در سال 2019، طوفان رده 5 ورونیکا از ساحل پیلبارا عبور نکرد، اما به زیرساخت‌ها آسیب رساند و معدن و صنایع گاز دریایی منطقه را مختل کرد.

انتظار می‌رود ایلسا از ساحل در جایی به طول 220 کیلومتر (137 مایل) بین شهر صادراتی سنگ آهن پورت هدلند و ایستگاه والال داونز، یک گاوداری به مساحت 200000 هکتار (500000 جریب) در شرق عبور کند.

به گفته این دفتر، کسانی که نزدیک به جایی که ایلسا به خشکی می رسد، طوفان هایی تا 315 کیلومتر در ساعت (196 مایل در ساعت) را تجربه خواهند کرد.

انتظار می رود طوفان به خشکی برسد، نزدیک خانه و میخانه دورافتاده Pardoo Roadhouse و میخانه ای است که مدیر ویل بات قصد داشت در آن پناه بگیرد.

سال‌هاست که ما به این قوی‌تر نبوده‌ایم. باث گفت: این یک موضوع بزرگ است. “هیچ فایده ای برای نگرانی وجود ندارد. نمی توانم جلوی آن را بگیرم.»

روز پنجشنبه، پلیس بزرگراه را در امتداد ساحل پیلبارا بین پورت هدلند و شهر توریستی بروم در 610 کیلومتری شمال شرقی بست تا از خطر بدتر شدن شرایط توسط رانندگان جلوگیری کند. مقامات انتظار دارند که بزرگراه ساحلی شمال غرب به دلیل سیل قبل از عبور ایلسا صعب العبور باشد.

پورت هدلند و بروم به ترتیب با 16000 و 15000 نفر بزرگترین مراکز جمعیتی منطقه پیلبارا هستند.

Bidyadanga، محل زندگی حدود 700 نفر در میانه راه بین ایستگاه Wallal Downs و Broome، تا پنجشنبه به اندازه کافی غذا و سوخت ذخیره کرده است تا در صورت منزوی شدن جامعه توسط آب سیل، یک هفته دوام بیاورد. تانیا باکستر، مدیر عامل Bidyadanga، گفت که حفظ برق جامعه برای مقابله با طوفان بسیار مهم است.

باکستر گفت: “بدون برق، ما آب و احتمالاً حتی ارتباطات نداریم.” بنابراین اگر بتوانیم منبع تغذیه را حفظ کنیم، خوب خواهیم بود. ما هر چیز دیگری را که به همراه داشته باشد و هر آسیبی که به آن وارد شود را مدیریت خواهیم کرد.»

بسیاری از افراد در مسیر طوفان در روزهای اخیر تخلیه شده اند. شهردار پیتر کارتر گفت در پورت هدلند، که بزرگترین بندر صادرات فله جهان سنگ آهن استرالیا را به سرتاسر جهان ارسال می کند، مراکز تخلیه به روی افرادی که ممکن است خانه هایشان در برابر طوفان مقاومت نکند باز شده است.

کارتر گفت: «همه در خطر هستند. آنها می دانند که طوفان ها همان چیزی هستند که هستند. آنها بسیار بسیار غیرقابل پیش بینی هستند.»

جولی آریف، ساکن درازمدت پورت هدلند، که چندین طوفان را تجربه کرده است، گفت که نگران کسانی است که در مسیر ایلسا هستند.

«آنها آماده خواهند شد و از آن خارج خواهند شد. عارف گفت، اما هنوز هم وحشتناک است، کاملاً وحشتناک. «وقتی داخل خانه هستید و فقط صدای غرش باد در بیرون می‌آید و کوبیدن، کوبیدن و تصادف می‌آید. و طوفان ها در شب اتفاق می افتند. شما نمی دانید چیست و این ترسناک است.»

اداره هواشناسی نسبت به بادهای مخرب، باران سیلابی و جزر و مد غیرعادی در امتداد ساحل پیلبارا هنگام عبور ایلسا هشدار داد.

بسیاری از مردم در منطقه پیلبارا در صنعت معدن و گاو مشغول هستند یا گردشگرانی هستند که از تعطیلات مدارس که این هفته آغاز شده است استفاده می کنند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام