استیو وزنیاک، بنیانگذار اپل در حالی که به ایلان ماسک ضربه می زند، می گوید: هوش مصنوعی تسلا شما را خواهد کشت.

استیو وزنیاک، بنیانگذار اپل در حالی که به ایلان ماسک ضربه می زند، می گوید: هوش مصنوعی تسلا شما را خواهد کشت.

استیو وزنیاک، یکی از بنیانگذاران اپل، در مورد ایلان ماسک، و نحوه مدیریت تسلا، شرکت الکتریکی خود، سخنان بسیار سختی برای گفتن داشت. وزنیاک حتی گفت که هوش مصنوعی خودران تسلا در هر فرصتی باعث مرگ مردم از جمله کاربران خواهد شد.

استیو وزنیاک، یکی از بنیانگذاران شرکت اپل، که اغلب به عنوان یکی از تأثیرگذارترین پیشگامان رایانه نیز شناخته می شود، اخیراً در مورد مدیر عامل تسلا، ایلان ماسک، و هوش مصنوعی خودران این سازنده EV، سخنان بسیار سختی برای گفتن داشت. وزنیاک ماسک را متهم کرد که به وعده خود مبنی بر تحویل وسایل نقلیه خودران عمل نکرده است و نگرانی هایی را در مورد خطرات احتمالی مرتبط با فناوری هوش مصنوعی تسلا مطرح کرد.

وزنیاک طی مصاحبه ای با سی ان ان، تلاش های ماسک در پیشبرد خودروهای برقی را تصدیق کرد اما از اینکه خودروهای خودران هنوز به واقعیت تبدیل نشده اند ابراز ناامیدی کرد.

همچنین بخوانید: ادعاهای ساختگی تسلا: سازنده خودروهای برقی ویدئویی از قابلیت های رانندگی خودکار خودرو را جعل کرده است، مهندس ارشد می گوید

مقالات مرتبط

فنی

اخراج‌های فنی: تعداد کارمندان توییتر از 8000 در سال گذشته به 1000 کاهش می‌یابد، زیرا افراد بیشتری از کار بیکار می‌شوند.

فنی

مدیر ارشد تبلیغات لیندا یاکارینو جایگزین ایلان ماسک به عنوان مدیر عامل توییتر شد

او اشاره کرد که ماسک به مردم اطمینان داده بود که وسایل نقلیه خودران تا سال 2016 در دسترس خواهند بود و وزنیاک خود 50000 دلار برای بهبود وعده داده شده برای تسلا EV خود پرداخت کرده است.

با این حال، به روز رسانی هرگز اتفاق نیفتاد. به گفته وزنیاک، ماسک مکرراً تضمین می کند، اما آنها را دنبال نمی کند.

وزنیاک نه تنها در مورد فناوری هوش مصنوعی تسلا ابراز نگرانی کرد، بلکه خطرات احتمالی آن را نیز برجسته کرد. او تا آنجا پیش رفت که خودرو را نمونه‌ای از هوش مصنوعی توصیف کرد که «اشتباه شده است» و پیشنهاد کرد که داشتن یک تسلا می‌تواند به معنای تجربه هوش مصنوعی باشد که ادعاهای نادرست می‌کند و خطراتی برای ایمنی فرد ایجاد می‌کند.

وزنیاک گفت: «اگر می‌خواهید هوش مصنوعی را مطالعه کنید، ادعاهای متعددی را مطرح کنید و در هر فرصتی سعی کنید شما را بکشید، یک تسلا بخرید.

همچنین بخوانید : ماسک نفس راحتی می کشد: تسلا شکایت خود را شکست داد و نرم افزار FSD Autopilot خود را به علت تصادف خودرو متهم کرد

با این حال، وزنیاک تصریح کرد که نگرانی های او در درجه اول در مورد سوء استفاده و بهره برداری احتمالی از هوش مصنوعی بود تا خود هوش مصنوعی. او بر نیاز به مقرراتی تاکید کرد تا اطمینان حاصل شود که شرکت ها هنگام توسعه فناوری های قدرتمند مانند هوش مصنوعی، ایمنی و اخلاق را در اولویت قرار می دهند.

ادغام ربات ها و هوش مصنوعی در زندگی روزمره ما همچنان در حال افزایش است. شرکت‌هایی مانند AvaWatz از هوش مصنوعی برای ایجاد تیم‌های مشترکی از روبات‌ها به نام cobots استفاده می‌کنند که می‌توانند وظایف را به طور مؤثرتری خودکار کنند و در عین حال ایمنی خود را تضمین کنند.

AvaWatz اخیراً به Wefunder ملحق شده است و هر کسی را قادر می‌سازد در یک بازه زمانی محدود مشارکت داشته باشد.

وزنیاک در ماه مارس به دیگر چهره‌های با نفوذ در صنعت فناوری پیوست تا نامه‌ای سرگشاده امضا کند که در آن خواستار توقف شش ماهه توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌تر از GPT-4 شد. ماسک نیز نامه را امضا کرده بود. برخلاف ماسک، وزنیاک همواره در مورد توسعه اخلاقی هوش مصنوعی بسیار پر سر و صدا بوده است.

همچنین بخوانید: Tesla Veers Off: دلیل عجیبی که تسلا را مجبور کرد تقریباً تمام خودروهایی را که در چین فروخته بود فراخوانی کند.

علاوه بر بحث در مورد هوش مصنوعی، وزنیاک همچنین نظرات خود را در مورد نحوه مدیریت ایلان ماسک که ماسک در سال 2022 به دست آورد، نیز به اشتراک گذاشت. شایان ذکر است که وزنیاک شخصاً از رسانه های اجتماعی اجتناب می کند و خود را متخصص در این زمینه نمی داند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام