اسناد افشا شده پنتاگون حاکی از آن است که روسیه هواپیمای جاسوسی بریتانیا را نزدیک اوکراین سرنگون کرده است

اسناد افشا شده پنتاگون حاکی از آن است که روسیه هواپیمای جاسوسی بریتانیا را نزدیک اوکراین سرنگون کرده است

تصویر نمایشی خبرگزاری فرانسه

دهلی نو: یک مقاله درز یافته پنتاگون که در رسانه های اجتماعی منتشر شده است ادعا می کند که یک جت جنگنده روسی سال گذشته به طرز خطرناکی به سرنگونی یک هواپیمای جاسوسی بریتانیایی غیرمسلح بر فراز دریای سیاه نزدیک شده است. در 29 سپتامبر، زمانی که جت جاسوسی بریتانیایی در سواحل کریمه پرواز کرد، این نزدیکی از دست رفت.

به گفته بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا، دو جنگنده روسی سوخو 27، RC-135 را در حریم هوایی بین‌المللی بر فراز دریای سیاه رهگیری کردند، با “بی احتیاطی” پرواز کردند و یک هواپیما در فاصله 15 فوتی هواپیمای بریتانیا قرار داشت. حادثه به مجلس عوام پارلمان در اکتبر سال گذشته گزارش شد واشنگتن پست.

وی همچنین اظهار داشت که یکی از جت های روسی از فاصله دور «موشکی را پرتاب کرد»، اما این حادثه را پرتاب نزدیک موشک ندانست و شلیک موشک را «نقص فنی» نامید.

والاس گفت: «ما این را تشدید عمدی از سوی روس‌ها نمی‌دانیم، تحلیل ما تأیید می‌کند که این یک نقص بوده است.» تپه.

واشنگتن پست گزارش ادعا می‌کند که این نزدیکی خطرناک‌تر از چیزی است که قبلاً به تصویر کشیده شد، به‌ویژه با توجه به پیامدهای احتمالی حمله فرضی روسیه علیه یکی از اعضای ناتو.

بر اساس معاهده ناتو، حمله مسلحانه به یک عضو، حمله به کل اتحاد محسوب می شود.

روسیه تمایل چندانی برای گسترش جنگ به خارج از مرزهای اوکراین از خود نشان نداده است، اما موشکی که در لهستان سقوط کرد باعث نگرانی کوتاهی شد تا اینکه آمریکا و ناتو ارزیابی کنند که این یک سلاح دفاعی اوکراینی معیوب است.

یکی دیگر از افشاگری های قابل توجه در مقاله درز یافته پنتاگون، کاهش دفاع هوایی اوکراین بود.

یک سند “محرمانه” به تاریخ 23 فوریه به تفصیل نشان می دهد که چگونه سیستم های دفاع هوایی اس-300 اوکراین متعلق به دوران شوروی تا 2 می در صورت ادامه مصرف با نرخ فعلی تخلیه می شود. با این حال، مشخص نیست که دفاع هوایی اوکراین امروز کجاست یا اینکه آیا نرخ استفاده از آن زمان تغییر کرده است. واشنگتن پست.

همچنین بخوانید: مقامات ایالات متحده در تلاش برای کشف منبع نشت اطلاعات هستند

دولت بایدن تحقیق در مورد این اسناد را آغاز کرده است.

سابرینا سینگ، معاون دبیر مطبوعاتی پنتاگون به این خبر گفت بار، “ما از گزارش های پست های رسانه های اجتماعی مطلع هستیم و بخش در حال بررسی موضوع است.”

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام