اعضای G7 متعهد شدند تا سال 2040 به آلودگی پلاستیک پایان دهند

اعضای G7 متعهد شدند تا سال 2040 به آلودگی پلاستیک پایان دهند

این عکس جزوه که در 15 آوریل 2023 توسط عکاس رسمی دولت ژاپن گرفته و منتشر شده است، سلطان الجابر امارات متحده عربی، رئیس مذاکرات آب و هوای COP28 را نشان می دهد که با یاسوتوشی نیشیمورا، وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن و وزیر ژاپن عکس گرفته است. محیط زیست آکیهیرو نیشیمورا در استقبال از نشست وزرای G7 درباره آب و هوا، انرژی و محیط زیست در ساپورو. خبرگزاری فرانسه

ساپورو: مقامات گروه G7 به همراه وزرای آب و هوا متعهد شدند تا سال 2040 به آلودگی پلاستیکی در کشورهای متبوع خود پایان دهند.

در بیانیه ای که پس از مذاکرات در شمال ژاپن توسط اعضای گروه هفت منتشر شد، آمده است: “ما متعهد به پایان دادن به آلودگی پلاستیکی هستیم، با جاه طلبی که تا سال 2040 آلودگی پلاستیکی اضافی را به صفر برسانیم.”

کشورهایی مانند آلمان، فرانسه، کانادا و بریتانیا سال گذشته تعهد مشابهی دادند و در حال حاضر بخشی از یک ائتلاف چند ملیتی هستند.

اما این اولین بار است که اعضای باقیمانده گروه هفت – ژاپن، ایالات متحده و ایتالیا – تعهد سال 2040 را انجام می دهند.

استفی لمکه، وزیر محیط زیست آلمان، با استقبال از تعهد جدید اتحادیه در مورد آلودگی پلاستیک، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که این یک “هدف جاه طلبانه” است.

این بیانیه می افزاید که خروج تدریجی با «ترویج مصرف و تولید پایدار پلاستیک، افزایش چرخش آن ها در اقتصاد و مدیریت سالم زباله ها از نظر زیست محیطی» محقق خواهد شد.

بر اساس گزارش گروه کشورهای توسعه یافته OECD، زباله های پلاستیکی در 20 سال در سطح جهان دو برابر شده و تنها 9 درصد با موفقیت بازیافت می شوند.

سازمان ملل می گوید حجم پلاستیک ورودی به اقیانوس ها تا سال 2040 تقریباً سه برابر خواهد شد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام