افسر سابق نیروی دریایی آمریکا و کانال تلگرامی طرفدار روسیه در رادار FBI برای درز اطلاعات پنتاگون

افسر سابق نیروی دریایی آمریکا و کانال تلگرامی طرفدار روسیه در رادار FBI برای درز اطلاعات پنتاگون

تصویر بازنمایی رویترز

پنتاگون: اف بی آی و افسران نیروی دریایی ایالات متحده در حال بررسی نقش یک حساب کاربری در شبکه های اجتماعی طرفدار روسیه در انتشار اسناد بسیار محرمانه در رسانه های اجتماعی هستند.

منابع به رسانه ها گفتند که بازرسان همچنین با یک افسر نیروی دریایی به دلیل ارتباط ادعایی با حساب رسانه های اجتماعی تماس گرفته اند.

این تحقیقات پس از آن آغاز شد که عکس‌هایی از اطلاعات حساس ایالات متحده مرتبط با نبرد روسیه در اوکراین در 5 آوریل توسط حساب تلگرام Donbass Devushka که بیش از 70000 مشترک دارد و خود را «جنگ اطلاعاتی به سبک روسی» می‌نامد، در تلگرام به اشتراک گذاشته شد.

سارا بیلز، افسر سابق نیروی دریایی، روز دوشنبه به سی‌ان‌ان اعتراف کرد که یکی از چندین مدیر کانال تلگرامی Donbass Devushka بوده است، اما اصرار داشت که اطلاعات حساس را دوباره پست نکرده و هیچ دخالتی در این نقض‌ها نداشته است.

به گفته بیلز، شخص دیگری که مسئول حساب تلگرام است دوباره این تصاویر را منتشر کرده است که بعداً «شخصاً آن‌ها را حذف کرد».

به گفته بیلز، که به وال استریت ژورنال گفت که این پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی Donbass Devushka توسط 15 نفر مدیریت می‌شوند.

بر اساس گزارش ها، دامنه و مشخصات این کاوشگر هنوز نامشخص است.

جف هیوستون، سخنگوی NCIS در پاسخ به سوال CNN در مورد اینکه آیا سرویس تحقیقات جنایی نیروی دریایی در حال بررسی بیلز است یا خیر، گفت: “من تأیید می کنم که NCIS به همکاری مشترک با وزارت دادگستری در این تحقیقات ادامه می دهد.”

هیوستون سپس CNN را به وزارت دادگستری هدایت کرد. هم وزارت دادگستری و هم FBI هنوز درباره این موضوع اظهار نظری نکرده اند.

بیلز در ایمیلی به CNN اظهار داشت که FBI با او صحبت کرده است و آنها می‌دانند که “من کاری با آن افشاگری‌ها ندارم.”

او ادامه داد: «تهدیدهای متعددی علیه من و خانه‌ام صورت گرفته است» و افزود که این اداره نیز در این امر دخیل است.

تصاویر اسناد محرمانه ای که اکانت تلگرام Donbass Devushka بارگذاری کرده بود، ابتدا ماه ها پیش در یک جلسه گفتگوی بسته Discord توزیع شد.

مقامات ایالات متحده ادعا می کنند که جک تکسیرا، 21 ساله، گارد ملی هوایی، اسناد محرمانه را قبل از انتشار تصاویر در فضای مجازی در دیسکورد منتشر کرده است.

بر اساس اطلاعات موجود، تکسیرا که هفته گذشته بازداشت و به نقض قانون جاسوسی متهم شده بود، هیچ ارتباطی با حساب‌های Donbass Devushka ندارد.

با این حال، دخالت بیلز در انتشار تبلیغات طرفدار روسیه، نگرانی‌های نگران‌کننده‌تری را برای پنتاگون در مورد تأثیر احتمالی اعضای ارتش ایالات متحده، اعم از فعال و بازنشسته، در تأثیرگذاری بر افکار عمومی نسبت به درگیری در اوکراین ایجاد می‌کند.

وال استریت ژورنال و فعالان و تحلیلگران اینترنتی که از اوکراین تحت نام NAFO حمایت می کنند اولین کسانی بودند که در مورد ارتباط بیلز با Donbass Devushka گزارش دادند.

طبق اسناد نیروی دریایی، بیلز تا نوامبر در ایستگاه هوایی نیروی دریایی ایالات متحده خدمت می کرد. بیلز به CNN گفت که او و افراد دیگر شخصیت آنلاین معروف به Donbass Devushka یا Donbas Girl را کنترل می کردند.

جو بودنار، یک تحلیلگر تحقیقاتی در اتحاد برای تامین دموکراسی از صندوق مارشال آلمان، ادعا کرد که حساب‌های Donbass Devushka در تلگرام، توییتر، یوتیوب و اسپاتیفای اساساً به عنوان جمع‌آوری و تقویت‌کننده اطلاعات نادرست عمل می‌کنند.

بودنار به سی‌ان‌ان گفت که دیپلمات‌های روسی و مبلغان آشکار متوجه موفقیت دونباس دووشکا شده‌اند، زیرا در سال جاری این حساب را بارها بازنشر کرده‌اند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام