افغانستان: دست کم 34 کشته در دو بمب گذاری انتحاری جداگانه در غزنی و زابل

به گفته سخنگوی استان گل اسلام سیال ، یک بمب گذار انتحاری اتومبیل کاروان رئیس شورای ولایتی را در زابل هدف قرار داد و دست کم سه نفر را کشت و 21 نفر دیگر از جمله کودکان را زخمی کرد.

افغانستان: دست کم 34 کشته در دو بمب گذاری انتحاری جداگانه در غزنی و زابل

تصویر نمایندگی رویترز

کابل: مقامات گفتند که حداقل 34 نفر در روز یکشنبه در دو بمب گذاری انتحاری جداگانه در افغانستان که یک پایگاه نظامی و یک رئیس ولایت را هدف قرار داد ، کشته شدند.

هیچ مسئولیتی در قبال مسئولیت این حملات ، که در حالی برگزار شد که نمایندگان دولت افغانستان و طالبان برای اولین بار برای پایان دادن به جنگ چند دهه ای این کشور در قطر گفتگوهای چهره به چهره داشتند ، صورت نگرفت.

به گفته یک مقام مسئول در شورای امنیت ملی افغانستان ، که به طور ناشناس به این دلیل صحبت می کرد ، در شرق غزنی ، 31 سرباز کشته و 24 سرباز دیگر زخمی شدند که مهاجم قبل از منفجر کردن بمب گذاری شده ، یک ماشین کوهنوردی پر از مواد منفجره را به پایگاه کماندوی ارتش سوار کرد. مجاز به صحبت مستقیم با رسانه ها نیست.

ظاهر شاه نیکمل ، رئیس اداره بهداشت استان غزنی ، نیز آمار تلفات این حمله را تأیید کرد.

وزارت دفاع افغانستان با انتشار بیانیه ای ادعا کرد که 10 سرباز کشته و 9 نفر زخمی شده اند. این وزارتخانه همچنین گزارشی متفاوت از آنچه در شورای امنیت ملی اتفاق افتاده را ارائه داده و گفته است كه پس از تیراندازی نیروهای امنیتی به ماشین ، این وسیله نقلیه در نزدیكی پایگاه ارتش منفجر شد. بلافاصله مشخص نشد که چرا این اختلاف وجود دارد.

طارق آرین سخنگوی وزارت کشور گفت که بمب گذاری انتحاری رخ داده است ، اگرچه وی جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

سربازان مستقر در این پایگاه وظیفه انجام حملات شبانه ، پشتیبانی از ارتش و نیروهای پلیس تحت محاصره و مشارکت در عملیات گسترده علیه طالبان و گروه دولت اسلامی در استانهای شرقی و جنوبی افغانستان را داشتند.

این پایگاه در یک منطقه کویری ، حدود سه مایل (پنج کیلومتر) خارج از شهر غزنی واقع شده است. قسمتهایی از پایگاه و ساختمان پلیس نزدیک در اثر انفجار شدید تا حدی تخریب شد. در ساختمانهای شهر نزدیک محل بمب گذاری نیز پنجره ها منفجر شد.

به گفته سخنگوی استان گل اسلام سیال ، در جنوب افغانستان یک بمب گذار انتحاری دیگر با کاروان رئیس شورای ولایتی در زابل ، دست کم سه کشته و 21 نفر دیگر از جمله کودکان زخمی کرد

حكمت الله كوچای سخنگوی پلیس استان گفت ، عطاجان حقایات رئیس شورای استان از حمله روز یکشنبه جان سالم به در برد ، اگرچه یكی از محافظان وی در میان كشته شدگان بود.

در سال جاری افزایش شدید خشونت ها و افزایش حملات طالبان علیه نیروهای امنیتی محاصره شده افغانستان از زمان آغاز گفتگوهای صلح در ماه سپتامبر رخ داده است. در این ماه نیز حملات مهلکی صورت گرفته است که توسط شبه نظامیان دولت اسلامی در افغانستان ادعا شده است ، از جمله حمله هولناک به دانشگاه کابل که منجر به کشته شدن 22 نفر شد که اکثر آنها دانشجو بودند.

در همین حال ، ایالات متحده قصد دارد حدود 2500 سرباز را قبل از اواسط ژانویه عقب بکشد و به عنوان بخشی از طولانی ترین جنگ آمریکا ، حدود 2000 سرباز را در افغانستان باقی بگذارد. مقامات افغان اما ابراز نگرانی کرده اند که کاهش سریع سربازان آمریکایی می تواند دست مذاکره طالبان را تقویت کند.

ایالات متحده طی هفته های اخیر برای کاهش خشونت فشار آورده است ، در حالی که دولت افغانستان خواستار آتش بس است. طالبان با اعلام اینكه آتش بس بخشی از مذاكرات خواهد بود ، امتناع ورزیده اند ، گرچه این گروه به قول خود مبنی بر حمله به سربازان آمریكا و ناتو وفا كرده است.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.