اف بی آی دو مرد را به اتهامات مربوط به “ایستگاه پلیس مخفی چین” در نیویورک دستگیر کرد

اف بی آی دو مرد را به اتهامات مربوط به “ایستگاه پلیس مخفی چین” در نیویورک دستگیر کرد

یک ساختمان شش طبقه با نمای شیشه‌ای در مرکز، گمان می‌رود که محل یک پاسگاه پلیس خارجی برای چین در محله چینی نیویورک، 17 آوریل 2023 باشد. AP

اف‌بی‌آی روز دوشنبه دو مرد را به اتهام کمک به ایجاد یک ایستگاه پلیس مخفی در شهر نیویورک از طرف دولت چین دستگیر کرد و حدود سه ده افسر با نیروی پلیس ملی چین به استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای آزار و اذیت مخالفان در داخل ایالات متحده متهم شدند. مقامات روز دوشنبه گفتند ایالت ها.

این پرونده‌ها بخشی از مجموعه‌ای از پیگردهای قضایی وزارت دادگستری در سال‌های اخیر است که هدف آن مختل کردن تلاش‌های دولت چین برای یافتن فعالان دموکراسی‌خواه در آمریکا و دیگرانی است که آشکارا از سیاست‌های پکن انتقاد می‌کنند و برای سرکوب سخنرانی آنها.

یکی از سه موردی که روز دوشنبه اعلام شد مربوط به شعبه محلی وزارت امنیت عمومی چین است که قبل از بسته شدن پاییز گذشته در میان تحقیقات FBI در داخل یک ساختمان اداری در محله محله چینی منهتن فعالیت می کرد. به گفته وزارت دادگستری، دو مردی که دستگیر شدند تحت هدایت و کنترل یک مقام دولتی چین فعالیت می‌کردند و پس از اطلاع از تحقیقات FBI در تلاشی آشکار برای ممانعت از تحقیقات، ارتباط با آن مقام را از تلفن‌های خود حذف کردند.

“اولین دستگیری از این دست”

اگرچه گمان می‌رود چین در کشورهای سرتاسر جهان پایگاه‌های پلیس مخفی را اداره می‌کند، مقامات وزارت دادگستری گفتند که این دستگیری‌ها اولین مورد از نوع خود در سراسر جهان است.

مایکل دریسکول، رئیس دفتر میدانی اف‌بی‌آی نیویورک در یک کنفرانس خبری با اعلام این موارد گفت: «این نقض آشکار حاکمیت ملی ما است.

این افراد با نام های “هری” لو جیان وانگ، 61 ساله، اهل برانکس، و چن جین پینگ، 59 ساله، از منهتن، هر دو شهروند آمریکا، صبح روز دوشنبه در خانه های خود دستگیر شدند. AP گزارش شده است.

مقامات مجری قانون ایالات متحده گفتند که این افراد هرگز در وزارت دادگستری به عنوان ماموران یک دولت خارجی ثبت نام نکردند. و اگرچه ایستگاه پلیس مخفی برخی از خدمات اساسی مانند کمک به شهروندان چینی برای تمدید گواهینامه رانندگی چینی خود را انجام می داد، اما عملکرد “شوم” تری نیز داشت، از جمله کمک به دولت چین برای یافتن یک فعال دموکراسی چینی تبار ساکن کالیفرنیا. ، مقامات گفتند.

بریون پیس، دادستان ایالات متحده، دادستان فدرال ارشد در بروکلین، که دفتر او این پرونده ها را مطرح کرد، گفت: «نیویورک خانه بهترین های نیویورک است: پلیس نیویورک. ما به یک ایستگاه پلیس مخفی در شهر بزرگمان نیاز نداریم یا نمی خواهیم.»

مقامات وزارت دادگستری در سال‌های اخیر پیگرد قانونی آنچه را که به عنوان «سرکوب فراملی» شناخته می‌شود، در اولویت قرار داده‌اند، که در آن دولت‌های خارجی برای شناسایی، ارعاب و خاموش کردن مخالفان در ایالات متحده تلاش می‌کنند.

یک پرونده امضایی در مورد چین در سال 2020 اعلام شد، زمانی که وزارت دادگستری بیش از 12 نفر را متهم کرد که از طرف دولت چین در یک کمپین فشار با هدف وادار کردن مرد نیوجرسی تحت تعقیب پکن به بازگشت به چین برای مواجهه با آن کار می کردند. اتهامات. در ماه ژانویه، وزارت دادگستری سه مرد را متهم به توطئه ای کرد که منشأ آن در ایران برای کشتن یک نویسنده و فعال ایرانی آمریکایی است که علیه نقض حقوق بشر در آنجا صحبت کرده است.

دیوید نیومن، یکی از مقامات ارشد بخش امنیت ملی وزارت دادگستری، گفت: “در آمریکا، قانون از همه ما به طور یکسان در برابر آزار و اذیت، خشونت و تهدید به خشونت محافظت می کند.”

از آنجایی که دولت‌های اقتدارگرا – چه جمهوری خلق چین، روسیه، ایران یا سایرین – در تلاش‌های خود برای پایمال کردن حقوق و آزادی‌هایی که بستر دموکراسی ما هستند، گستاخ‌تر می‌شوند، وزارت دادگستری تلاش‌های خود را برای دفاع از دموکراسی ما مضاعف خواهد کرد. نیومن با استفاده از مخفف جمهوری خلق چین گفت: نهادهای دموکراتیک و حاکمیت ما.

در یک طرح جداگانه که روز دوشنبه اعلام شد، وزارت دادگستری 34 افسر در وزارت امنیت عمومی را به ایجاد و استفاده از هزاران حساب جعلی رسانه های اجتماعی در توییتر و دیگر پلتفرم ها برای آزار و اذیت مخالفان در خارج از کشور متهم کرد.

دادستان ها می گویند که متهمان، همگی بخشی از یک گروه ویژه تخصصی که در یک مرکز پلیس در پکن کار می کردند، همچنین از رسانه های اجتماعی برای پخش تبلیغات دولت چین در مورد موضوعاتی از جمله اعتراضات عدالت نژادی در ایالات متحده، جنگ روسیه علیه اوکراین و مسائل حقوق بشر در این کشور استفاده کردند. هنگ کنگ. همه متهمان آزاد هستند و گمان می رود در چین زندگی می کنند.

علاوه بر این، دادستان‌ها روز دوشنبه اعلام کردند که هشت مقام دولتی چین که گمان می‌رود در حال حاضر در چین زندگی می‌کنند، متهم شدند که به یکی از کارمندان یک شرکت مخابراتی آمریکایی دستور داده‌اند تا مخالفان چینی را از پلتفرم این شرکت حذف کند.

جین سین کیانگ، همچنین به نام جولین جین، یکی از مدیران سابق زوم مستقر در چین، در میان 10 نفری بود که در یک شکایت اصلاح شده متهم شدند. او ابتدا در دسامبر 2020 متهم شد، زمانی که مقامات ادعا کردند که او تلاش کرده است یک سری از جلسات زوم را در ماه مه و ژوئن همان سال که برای بزرگداشت قتل عام میدان تیان آن من در سال 1989 برگزار شده بود، مختل کند.

به گفته مقامات، جین در آن زمان به عنوان رابط اصلی زوم با مجری قانون و سرویس‌های اطلاعاتی دولت چین عمل می‌کرد و به طور منظم به درخواست‌های دولت چین برای پایان دادن به جلسات و مسدود کردن کاربران در پلت فرم ارتباط ویدیویی زوم پاسخ می‌داد.

با ورودی های AP

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام