اقتصاددان چینی می‌خواهد مردم فرزندان بیشتری داشته باشند، می‌گوید این وظیفه میهنی آنهاست.

اقتصاددان چینی می‌خواهد مردم فرزندان بیشتری داشته باشند، می‌گوید این وظیفه میهنی آنهاست.

تصویر نمایشی خبرگزاری فرانسه

دهلی نو: یک اقتصاددان برجسته چینی در یک اتاق فکر تحت حمایت دولت از مردم چین خواسته است که فرزندان بیشتری داشته باشند و این وظیفه میهن پرستانه آنهاست و افزود که کودکان مانند کالاهای مصرفی بادوام هستند که در مدت زمان طولانی آنها را پرداخت می کنید، اما آنها را به جایی می رسانید. مزایای بیشتر گزارش شده است رادیو آسیای آزاد (RFA).

چن ونلینگ، اقتصاددان ارشد مرکز تبادلات اقتصادی بین‌المللی چین، می‌گوید: «کالاهای مصرفی بادوام در درازمدت جواب می‌دهند، بنابراین بچه دار نشدن برای جوانان اشتباه است – ارزش آن‌ها از سایر کالاهایی که می‌خرید بیشتر است.»

این جدیدترین تلاش کمپین حزب کمونیست برای افزایش نرخ رو به کاهش زاد و ولد در کشور است که شامل مشوق های مالی زیادی برای زوج ها می شود.

اظهارات چن باعث ایجاد یک بحث آنلاین در شبکه های اجتماعی شد. برخی ادعا می کنند که به جای اینکه با آنها به عنوان یک انسان رفتار شود، با همه شهروندان چینی به عنوان “مواد مصرفی” رفتار می شود. دیگران گفتند کسانی که تصمیم می گیرند بچه دار نشوند باهوش هستند.

یکی از کاربران در Weibo نوشت RFA گزارش، «جامعه امروزی جوانان را تا مرز ناامیدی سوق داده است. من جایی برای زندگی می خواهم، اما نمی توانم آن را بخرم. من وقت تفریح ​​ندارم و نمی توانم بچه بزرگ کنم – این نظر این کارشناس خیلی مغرور است!»

کاربر دیگری گفت: «در دهه 1950، آنها می‌خواستند مردم بچه‌های بیشتری داشته باشند، سپس برنامه‌ریزی خانواده در دهه 1980 بود، و اکنون ما دوباره به تشویق مردم برای داشتن بچه‌های بیشتر بازگشته‌ایم.»

اظهارات چن در زمانی بیان می شود که بیکاری جوانان در چین حدود 20 درصد است و تقریباً 10 میلیون فارغ التحصیل برای ورود به بازار کار برای رقابت با کسانی که در حال حاضر بیکار هستند آماده می شوند. RFA.

“سیاست تک فرزندی”

چین در سال 2016 تصمیم گرفت سیاست بحث برانگیز “یک فرزند” را با هدف مهار رشد جمعیت کاهش دهد و به همه زوج ها اجازه دهد دو فرزند داشته باشند. این میزان در سال 2021 به سه نفر افزایش یافت و اکنون هیچ محدودیتی برای تعداد فرزندانی که یک زوج می توانند داشته باشند وجود ندارد.

به منظور تشویق زوج ها به داشتن فرزندان بیشتر در مواجهه با مشکلات اقتصادی مدرن چین، مقامات متوجه شده اند که باید مشوق هایی را ارائه دهند.

بر اساس RFAراهبردی که در آگوست 2022 رونمایی شد، خواستار «سیاست‌های حمایتی در امور مالی، مالیاتی، مسکن، اشتغال، آموزش و سایر زمینه‌ها برای ایجاد جامعه‌ای دوستدار باروری و تشویق خانواده‌ها به داشتن فرزندان بیشتر» است و نویدبخش مهدکودک‌های اجتماعی، مراقبت بهتر از نوزادان و کودکان است. خدمات در سطح محلی، ساعات کاری منعطف و محیط های کاری مناسب خانواده، و حمایت از حقوق کار و شغل والدین.

مدافعان حقوق مدعی شدند که تبعیض در محل کار همچنان موانع قابل توجهی برای برابری زنان چینی ایجاد می کند. آنها هنوز در بازار کار فارغ التحصیلان از نظر یافتن شغل با چالش های مهمی روبرو هستند.

ثبت ازدواج نیز برای چندین سال متوالی کاهش یافته است و جوانان در چین به طور فزاینده ای ازدواج را از برنامه های آینده خود حذف می کنند. RFA.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام