اقلیت‌های پاکستانی زیر اتوبوس توهین آمیز انداخته شدند، اما چینی‌هایی که کارگران را از استراحت طولانی نماز باز داشتند، آزاد شدند.

اقلیت‌های پاکستانی زیر اتوبوس توهین آمیز انداخته شدند، اما چینی‌هایی که کارگران را از استراحت طولانی نماز باز داشتند، آزاد شدند.

یک تبعه چینی (مرکز) در کوهستان پاکستان به اتهام توهین به مقدسات دستگیر شد. منبع: توییتر/جمیل نگری.

دادگاه ضد تروریسم در پاکستان یک تبعه چینی را که در این کشور به اتهام ارتکاب توهین به مقدسات دستگیر شده بود، آزاد کرد و به مکان نامعلومی منتقل شد.

قاضی دادگاه گفت که پاسگاه پلیس در کوهستان یک “پرونده جعلی” علیه این شهروند چینی ثبت کرده است و هیچ گونه جرم توهین به مقدسات از سوی وی مرتکب نشده است.

قاضی با استناد به بخش مربوط به توهین به مقدسات، حکم داد که این پرونده در محدوده “مقوله منطقی” قرار ندارد زیرا اتهام توهین به مقدسات “نتیجه سوء تفاهم” بوده است.

گزارش: کسب و کارهای چینی در پاکستان به دلیل حملات تروریستی احتمالی بسته می شوند

پاکستان: مهندس چینی به دلیل «توهین به خدا» در ردیف رمضان بازداشت شد

این وثیقه پس از اعطای وثیقه 200000 روپیه ای به این شهروند چینی اعطا شد.

در 16 آوریل، جمعیتی بزرگراه قراقورام را مسدود کردند و این شهروند چینی را به ارتکاب توهین به مقدسات متهم کردند در حالی که با کارگران در مورد وقفه های طولانی نماز در محل پروژه بحث می کردند.

او در همان روز دستگیر شد و اتهام توهین به مقدسات به او سیلی زد.

طبق قانون جزایی پاکستان، توهین به مقدسات با مجازات اعدام یا حبس ابد محکوم می شود.

روز پنجشنبه، دو وکیل وکالت این شهروند چینی را که دادخواستی را برای وثیقه به دادگاه ارائه کرده بود، بر عهده گرفتند. اما او به دلایل امنیتی به دادگاه آورده نشد.

وکلای خواهان با تاکید بر بی گناهی موکلشان، اتهام توهین به مقدسات را کذب دانستند.

اظهارات ضبط شده توسط متهمان و شهروند چینی توسط تیم تحقیقات مشترک (JIT) که برای بررسی موضوع تشکیل شده بود، در برابر دادگاه قرار گرفت.

شاکی اصلی و نصیرالدین، نیروی انتظامی کلانتری کمیله با سوابق در دادگاه حضور داشتند.

در طول جلسه، قاضی گفت که سه کارگر و مترجم آنها که دو روز پس از حادثه به FIR مراجعه کرده بودند، نتوانستند مدرکی برای اثبات اتهامات خود در دادگاه ارائه کنند.

قاضی همچنین گفت که شاکیان نمی توانند اتهامات خود را در اظهارات خود در برابر JIT اثبات کنند.

قاضی همچنین گفت که مترجم 35 تا 40 فوت با این شهروند چینی فاصله داشت، صرفاً با این فرض که او سخنان توهین آمیز بیان کرده است.

مولانا ولی الله توحیدی، یکی از اعضای علما جرگه که پس از این حادثه ادعایی توسط روحانیون تشکیل شده است، گفت که آزادی این شهروند چینی یک موضوع قضایی است و “ما آن را از صمیم قلب می پذیریم”.

او اما گفت که مترجم باید به دلیل “تحریک مردم کوهستان به خیابان ها” محاکمه شود.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام