الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس پس از دیدار با پوتین: گزارش

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس پس از دیدار با پوتین: گزارش

الکساندر لوکاشنکو، رهبر بلاروس با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه. پرونده رویترز

بر اساس گزارشی به نقل از رهبر مخالفان بلاروس، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس پس از دیدار با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود به بیمارستانی در مسکو منتقل شد.

با توجه به الف نیوزویک گزارش، لوکاشنکو در بیمارستان بالینی مرکزی مسکو در وضعیت بحرانی قرار دارد.

این گزارش با استناد به پست تلگرامی روز شنبه والری تسپکالو، نامزد ریاست جمهوری 2020 بلاروس، گفت که این اطلاعات توسط تیم تسپکالو به دست آمده و تایید نشده است زیرا منتظر جزئیات بیشتر هستیم.

مقالات مرتبط

جایی که

الکساندر لوکاشنکو بلاروس کجاست؟ نگرانی ها از آنجایی که پرز طرفدار پوتین رویدادهای کلیدی را از دست می دهد، افزایش می یابد

جایی که

لهستان پیشنهاد استعفای زلنسکی را داد. سیمور هرش فاش می کند که اوکراین حمایت همسایگان اروپایی را از دست داده است

بر اساس اطلاعاتی که در اختیار داریم و نیاز به تایید بیشتری دارد، لوکاشنکو پس از دیدار با پوتین در پشت درهای بسته، فورا به بیمارستان مرکزی بالینی مسکو منتقل شد، جایی که در حال حاضر در آنجا بستری است. نیوزویک گزارش به نقل از تسپکالو در یک پست تلگرامی نوشت.

وی افزود: «بهترین متخصصان برای بازگرداندن او (لوکاشنکو) از وضعیتی که توسط پزشکان وخیم ارزیابی شده بود، اعزام شدند.

در پیام تسپکالو در تلگرام نیز آمده است: «اقدامات سازماندهی شده برای نجات دیکتاتور بلاروس با هدف جلوگیری از گمانه زنی در مورد احتمال دخالت کرملین در مسمومیت وی انجام شد.»

وی گفت: طبق این گزارش پزشکان نسبت به عود احتمالی عود هشدار داده اند.

بر اساس نیوزویکشایعات پیرامون سلامتی لوکاشنکو در هفته‌های پس از حضور او در جشن روز پیروزی در میدان سرخ مسکو در 9 مه منتشر شده است. با این حال، لوکاشنکو، که از سال 1994 رهبری بلاروس را بر عهده داشت، این شایعات را رد کرد و گفت: “بچه ها من نمیرم.”

خبرگزاری روسی تاس گزارش داد، هفته گذشته روسیه با دولت لوکاشنکو قراردادی را برای رسمی کردن استقرار موشک‌های هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس امضا کرد.

وزارت دفاع بلاروس گزارش داد وزرای دفاع روسیه و بلاروس اسنادی را امضا کردند که رویه‌های نگهداری تسلیحات هسته‌ای روسیه را در تاسیسات ویژه در خاک بلاروس تعریف می‌کند.

سرویس مطبوعاتی این وزارتخانه اعلام کرد: در این نشست اسنادی مبنی بر تعیین روند نگهداری تسلیحات هسته‌ای غیراستراتژیک روسیه در یک انبار ویژه در خاک جمهوری بلاروس امضا شد.

این بیانیه تاکید کرد که اقدامات روسیه و بلاروس “با تمام تعهدات حقوقی موجود بین المللی مطابقت دارد”. وزرای دفاع در مورد وضعیت نظامی و سیاسی جاری و مسایل همکاری های نظامی و فنی دو کشور گفتگو کردند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام