الیزابت هولمز، بنیانگذار ترانوس، در تلاش برای بیرون ماندن از زندان شکست خورد

الیزابت هولمز، بنیانگذار ترانوس، در تلاش برای بیرون ماندن از زندان شکست خورد

بایگانی – الیزابت هلمز، مدیرعامل سابق Theranos دادگاه فدرال در سن خوزه، کالیفرنیا، 17 مارس 2023 را ترک کرد. AP

الیزابت هولمز، بنیانگذار Theranos شرمنده، در تلاش خود برای بیرون ماندن از زندان فدرال رد شده است، در حالی که او به دلیل تقلبی که در حین نظارت بر کلاهبرداری آزمایش خون که جنبه تاریک سیلیکون ولی را فاش می کرد، مرتکب شده است، تجدید نظر می کند.

در یک حکم 11 صفحه ای که اواخر روز دوشنبه صادر شد، ادوارد داویلا، قاضی منطقه ای ایالات متحده، به این نتیجه رسید که شواهد کافی وجود ندارد که به هولمز اجازه دهد به قید وثیقه آزاد بماند، در حالی که وکلای او تلاش می کنند دادگاه تجدید نظر را متقاعد کنند که در طول محاکمه چهار ماهه او به سوء رفتار متهم شده است. منجر به صدور حکم ناعادلانه شد.

11 سال زندان برای کلاهبرداری

تصمیم قاضی به این معنی است که هولمز 39 ساله باید در 27 آوریل تسلیم شود تا بیش از 11 سال حبس را که داویلا در نوامبر اعمال کرد آغاز کند. این مجازات 10 ماه پس از آن صادر شد که هیئت منصفه او را در چهار فقره کلاهبرداری و توطئه علیه سرمایه‌گذاران Theranos که به وعده‌های او برای متحول کردن صنعت مراقبت‌های بهداشتی باور داشتند، مجرم تشخیص داد.

هولمز در 17 مارس وکلای خود را به دادگاهی در سان خوزه، کالیفرنیا همراهی کرد تا سعی کند داویلا را متقاعد کند که اشتباهات مختلف دادستان‌های فدرال، و حذف شواهد کلیدی، در دادگاه استیناف ناحیه نهم به اوج خواهد رسید که او را تبرئه می‌کند.

قرار است حکم حبس هولمز تقریباً 20 سال پس از انصراف از دانشگاه استنفورد در 19 سالگی برای راه اندازی Theranos در پالو آلتو، کالیفرنیا آغاز شود – همان شهری که ویلیام هیولت و دیوید پاکارد شرکتی را با نام خانوادگی خود تأسیس کردند. یک گاراژ کوچک و بذر آنچه در سیلیکون ولی رشد کرد کاشت.

هولمز هنوز هم می‌تواند درخواست تجدیدنظر دیگری درباره آخرین حکم داویلا ارائه کند، مانوری که همدست او در ترانوس – رامش «سانی» بالوانی – با موفقیت از آن برای به تاخیر انداختن تاریخ برنامه‌ریزی شده خود در 16 مارس استفاده کرد و تقریباً 13 سال حکم زندان را آغاز کرد. اما دادگاه استیناف ناحیه نهم هفته گذشته این درخواست تجدیدنظر را رد کرد و بالوانی اکنون قرار است در 20 آوریل به زندان کالیفرنیای جنوبی گزارش شود.

داویلا به هولمز توصیه کرده است که دوران محکومیت خود را در زندان برایان، تگزاس، بگذراند. هنوز به طور عمومی تأیید نشده است که آیا این مرکز جایی است که او گزارش می دهد یا خیر.

هولمز تا زمانی که بتواند راهی برای آزاد ماندن پیدا کند، از دو فرزندی که قبل از محاکمه داشت و پس از محکومیتش جدا می شود.

اولین فرزند او، یک پسر، اندکی قبل از شروع محاکمه او در سپتامبر 2021 به دنیا آمد. کوچکترین فرزند، که جنسیتش در اسناد دادگاه فاش نشده است، در مقطعی پس از محکومیت او در نوامبر به دنیا آمد. او هر دو را با شریک فعلی خود، ویلیام “بیلی” ایوانز باردار شد، که پس از جدایی از بالوانی در بحبوحه سقوط ترانوس با او آشنا شد.

رد درخواست هولمز برای آزاد ماندن، آخرین تغییر در یک حماسه طولانی مدت است که قبلاً موضوع یک مستند تحسین شده HBO و یک سریال تلویزیونی Hulu برنده جایزه بوده است.

اگرچه هولمز و بالوانی محاکمه‌های جداگانه‌ای داشتند، اما اساساً متهم به جنایات یکسانی بودند که بر اساس حیله‌ای از سیستم آزمایش خون ترانوس به عنوان یک پیشرفت در مراقبت‌های بهداشتی تبلیغ می‌کردند. این ادعاها به این شرکت کمک کرد تا به یکی از محبوب‌ترین افراد در دره سیلیکون تبدیل شود که نزدیک به 1 میلیارد دلار از سرمایه‌گذاران جمع‌آوری کرد و در یک مقطع، بر اساس 50 درصد سهام هولمز در Theranos، ثروت 4.5 میلیارد دلاری را به خود اختصاص داد.

هولمز همچنین سر و صدای اطراف ترانوس را به سخنرانی در همان صحنه با رئیس جمهور سابق بیل کلینتون و داستان های جلد درخشان در نشریات تجاری که او را به رویاپردازان فناوری مانند استیو جابز، بنیانگذار اپل تشبیه می کرد، تقدیم کرد.

اما فناوری Theranos هرگز آن‌طور که هولمز و بالوانی به آن افتخار می‌کردند نزدیک به کار نشد، و نتیجه آن سقوط مفتضحانه شرکت و یک پرونده جنایی بود که نور روشنی را بر طمع و غرور سیلیکون ولی تابید.

با ورودی های AP

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام