“امنیت فرهنگی به همان اندازه که جنبه های دیگر امنیت برای دست نخورده نگه داشتن هویت ما مهم است”

“امنیت فرهنگی به همان اندازه که جنبه های دیگر امنیت برای دست نخورده نگه داشتن هویت ما مهم است”

وزیر دفاع راجنات سینگ

سومناتوزیر دفاع راجنات سینگ روز دوشنبه گفت: «امنیت فرهنگی» به اندازه سایر جنبه های امنیتی برای حفظ هویت کشور مهم است.

سینگ در مراسم افتتاحیه برنامه “Saurashtra-Tamil Sangamam” که اینجا در منطقه گیر سومنات گجرات سازماندهی شده بود، سخنرانی کرد.

سینگ در تلنگری پنهانی به راهول گاندی، رهبر کنگره، بر روی “بهارات جودو یاترا” خود، گفت افرادی که قادر به انجام هیچ کار دیگری نیستند، برای اتصال هند که “یکپارچه و غیرقابل نابودی” است، بیرون می روند.

سینگ همچنین تاکید کرد که عصر “رنسانس فرهنگی فرا رسیده است” با نگاهی به فعالیت‌های اختصاص یافته به تمدن، مذهب و فرهنگ ما که تحت هدایت نخست وزیر نارندرا مودی انجام شده است. همه شما از امنیت مرزها، امنیت اقتصادی، امنیت اجتماعی و امنیت غذایی آگاه هستید. اکنون ابعاد جدیدی مانند فضا و امنیت سایبری نیز اضافه شده است. بله، بعد دیگری از امنیت وجود دارد که به همان اندازه مهم است. و این بعد فرهنگ ماست. سینگ گفت: اگر بخواهم نامی برای آن بگذارم، آن را امنیت فرهنگی می نامم.

وی گفت: همانطور که امنیت مرزها و سایر موارد برای حفظ هویت یک ملت لازم است، امنیت فرهنگ آن نیز برای حفظ هویت آن ضروری است.

سینگ گفت سنت فرهنگی هند آنقدر قوی است که حتی “شدیدترین طوفان” نمی تواند آن را متزلزل کند. اما روشی برای اتصال چنین هند متحد، شکست ناپذیر و منحصر به فرد وجود دارد. سینگ در اشاره ای ظاهراً گفت: آنهایی که قادر به انجام هیچ کار دیگری نیستند بیرون می روند تا هند را به هم وصل کنند، اما هند می گوید که “من شکسته نیستم، من شکسته نیستم”، اما آنها می گویند، نه، من به شما متصل خواهم شد.” به Bharat Jodo Yatra که توسط راهول گاندی از سپتامبر 2022 تا ژانویه 2023 خارج شد و بیش از 3000 کیلومتر را طی کرد.

او افزود: «امروز نیست، آنها برای مدت طولانی کار اتصال هند را انجام می دهند.

سینگ گفت هند در حال تبدیل شدن به شاهد یک تغییر فرهنگی عظیم است و ما خوش شانس هستیم که نه تنها شاهد، بلکه در این تغییر نیز مشارکت داریم.

سینگ با اشاره به ساخت و ساز مداوم معبد رام در آیودیا، گفت زمانی که برای لرد رام که در قلب مردم این کشور زندگی می کند، سخت شده بود تا جایی در آیودیا پیدا کند. چندین نسل از این فکر افتادند که آیا رام ماندیر ساخته خواهد شد یا خیر. مردم ما را مسخره کردند و تاریخ ساخت آن را جویا شدند. برای قرن ها، فداییان فکر می کردند که رویای (رام ماندیر در آیودیا) هرگز محقق نخواهد شد، اما تحت رهبری مودی بود که سرانجام ساخت معبد بزرگ انجام شد.

وزیر دفاع در حفاری گفت که پس از اتمام ساخت معبد، کسانی که چنین سوالاتی را می پرسند (در مورد تاریخ ساخت آن) باید به افتتاحیه آن دعوت شوند. این مایه مباهات هند است که مردم جوامع مختلف مانند مسلمانان، یهودیان و پارسی ها این فرصت را به دست آوردند که نه تنها در این کشور زندگی کنند، بلکه به بخشی جدایی ناپذیر آن تبدیل شوند. سنت فرهنگی هند با پیام “واسودایوا کوتومباکام” (جهان یک خانواده است) دلیل این ادغام است.”

سینگ با اشاره به مهاجمان مسلمان تاریخ گفت که آنها تمام توان خود را برای غارت ثروت و نابود کردن هر چیزی که نمی توانستند با خود ببرند به کار گرفتند. اما چیزی وجود داشت که نابود کردن آن برای آنها ممکن نبود. تخریب را فراموش کنید، حتی رسیدن به آنجا برایشان ممکن نبود. چیزی بود که هزار برابر بیشتر از آنچه در بیرون دیده می شد در درون مردم زندگی می کرد… و این بهارات ما بود.

سینگ گفت از آنجایی که هند در قلب مردم زندگی می کند، تعریف هند بسیار دشوار است. هند چیزی نیست که با ذهن قابل درک باشد، موضوع تجربه است. هند را تنها با ورود به قلب مردم می توان فهمید و تجربه کرد. رهبر ارشد BJP گفت: می توان هند را در کشاورزان، کارگران، در افرادی که وقف خدمت به ملت هستند، در 12 جیوتیرلینگا، 52 شاکتی پیتا و چار دامم پیدا کرد.

سینگ هر آنچه را که بزرگان کشور به زبان‌ها و کلمات مختلف می‌گفتند، حامل پیام اساسی رفاه همه انسان‌ها بود.

«آن را در گفتار و کردار فدائیان خواهید دید. در واقع این احساس هند است. شما می توانید یک هندی را از هند بیرون بیاورید، اما نمی توانید هند را از یک هندی خارج کنید. و این برای مردم ساوراشترا بهترین است.»

سینگ گفت هند تنها کشوری است که می‌توان تمام 72 فرقه مسلمانان را با هم پیدا کرد. «حتی در کشورهای مسلمان، همه 72 فرقه با هم یافت نمی شوند. اگر کشوری باشد که آنها با هم پیدا شوند، هند است.

(با ورودی های PTI)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام