انتخابات بهار ثابت می کند که کنگره اکنون متحمل بار متحدین ایالتی مانند تجشوی یداو شده است

در طی مبارزات انتخاباتی ، راهول گاندی مدام ادعا می کرد که چین هند را در لاداخ تحقیر کرده است ، اما او نمی فهمد که در جنگ ، مردم دوست دارند باور کنند که آنها برنده هستند.

انتخابات بهار ثابت می کند که کنگره اکنون متحمل بار متحدین ایالتی مانند تجشوی یداو شده است

کنگره با مارپیچ رو به پایین.

بین صندلی رئیس وزیر بهار و تجویوی یداو از RJD دوستی دوست داشتنی ایستاده بود: کنگره. کنگره با کسب تنها 19 کرسی از 70 کرسی مورد رقابت ، بدون شک تجاوی را به بزرگواری خود واگذار کرده است.

با کاهش حضور ملی ، حزب سونیا و راهول گاندی اکنون سنگینی بر دوش متحدان دولت خود است. رفاقت و هوپلای رسانه ای با راهول ، آخیلش یداو را در انتخابات اوتار پرادش به یک شکست تحقیرآمیز کشاند. در ماهاراشترا ، كنگره علیرغم كوچكترین در میان چهار بزرگ ، با قدرت كلی قدرت را تقسیم كرد.

در بیش از یک دهه گذشته ، در هیچ ایالت کنگره برای دوره دوم به عنوان تنها بزرگترین حزب مجدداً به قدرت انتخاب نشده است. به جز در ژارخند ، اخیراً به هیچ یک از متحدان پیش از انتخابات کمک نکرد.

این مسئله باعث متحدین منطقه ای خود می شود به طوری که شیو سنا آشکارا آن را در دهان خود مسخره می کند سامنا، گفت RJD به قدرت می رسید اما کنگره آن را ساقط کرد.

به نظر نمی رسد همه اینها تاثیری در کنگره داشته باشد یا آن را متقاعد به درون نگری کند. آرچانا دالمیا ، وفادار خانواده ، درست پس از شکست ، توییت های تسلی دهنده ای درباره واکسن های رایگان ارسال کرد. وی به جای نشان دادن تواضع و فروتنی ، حتی گفت كه بیهار لیاقت مددكار اجتماعی – سیاستمداران مانند پاپو یداو را ندارد.

در طول مبارزات انتخاباتی ، رسانه های اجتماعی کنگره با استفاده از هشتگهایی که نام نارندرا مودی را صدا می زدند به سخنان توهین آمیز علیه نخست وزیر برخورد کردند. این امر علی رغم شواهد فراوان طی دو دهه گذشته مبنی بر اینکه مودی هر بار که دشمنانش از او سو استفاده می کردند ، قویتر می شود ، این کار را از جنگ بدنام سونیا “Maut ka Saudagar” آغاز می کند ، و پس از آن مودی در سال 2007 به قدرت در گجرات حمله می کند.

اما این تنها موردی نیست که ثابت می کند کنگره از اشتباهات گذشته خود درس نمی گیرد. علی رغم اینکه به سمت مودی حرکت می کند ، همچنان از مرز عبور می کند و ملت را سرزنش می کند.

راهول گاندی مرتباً تصور می كرد كه چین هند را در لاداخ تحقیر كرده است.

این قابل بخشش نیست او نمی فهمد که در جنگ ، مردم دوست دارند باور کنند که در حال پیروزی هستند. خود چین اعتراف کرده است که تعداد زیادی از تلفات در کنار خود بوده و نیروهای هندی سرزمینی را اشغال کرده اند که ادعا می کند. علاوه بر این ، یک زاویه محلی بسیار مهم وجود داشت. هنگ بیهار در خط مقدم درگیری های کنونی بوده است ، بیشترین تلفات را متحمل شده و سربازان آن شجاعانه جنگیده اند.

انگار که این همه آسیب به خود کافی نبود ، P Chidambaram ، ارشد کنگره قول داد که ماده 370 را که به کشمیر منزلت ویژه ای می بخشد ، بازگرداند. لغو آن در آگوست سال گذشته در سراسر کشور جشن گرفته شد. این ظاهراً تفرقه تیم راهول نسبت به چپ لیبرال ها و مسلمانان بود.

کنگره مجدداً به “اسلام گرایان” و تجزیه طلبان کمک می کرد ، درست زمانی که “ترور اسلامی” در اسلو ، پاریس و وین خون می ریخت.

و در حالی که کنگره مشغول از بین بردن فرصت ارسال شده توسط چین بود کووید -19 بیماری همه گیر که هزاران نفر را به کام مرگ می کشاند و کارگران مهاجر را بیکار و بی پول می کند ، مودی با یک مبارزه امیدوار کننده با ولتاژ بالا ، متحد دولت خود و وزیر ارشد ، نیتیش کومار را از خشم و ضد مسئولیت نجات می داد.

و این همه تفاوت را ایجاد کرد. همانطور که تجاوی می گوید ، “با دوستانی مثل این …”

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.