انتخابات سال 2020 ایالات متحده نشان می دهد که سیستم کالج های انتخاباتی آمریکا احمقانه و غیراخلاقی است

به این دلیل که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده به نتایج ایالت های جداگانه بستگی دارد – و از آنجا که این نتایج بسیار باریک تر از آمار ملی است – ترامپ می تواند ادعا کند راهی برای وارونه سازی نتیجه وجود دارد ، هرچند این ادعا مضحک باشد

سال گذشته نوشتم که کالج انتخاباتی ، نظامی قدیمی و منسوخ شده و مغایر با اصول و شهود دموکراتیک ما ، “بزرگترین تهدید برای دموکراسی ما” است.

به نوعی ، این دست کم گرفتن بود.

طبق گزارش همکار من مگی هابرمن ، رئیس جمهور دونالد ترامپ در حال تحت فشار قرار دادن دستیاران خود در مورد اینکه آیا قانونگذاران جمهوری خواه در ایالت های مهم می توانند نتایج انتخابات ریاست جمهوری را لغو کنند و انتخاب کنندگان طرفدار ترامپ را انتخاب کنند ، به طور بالقوه برای او یک دوره دوم انتخاب می کند . این احتمال وجود ندارد ، اما این واقعیت که حتی از لحاظ نظری نیز امکان پذیر است یکی از کاملاً غیر دموکراتیک ترین عناصر کالج انتخابات است. اگر این واقعیت واقعاً در سال 2020 یا آینده اتفاق بیفتد ، پایان دموکراسی آمریکا همانطور که می دانیم خواهد بود.

اگر آمریکایی ها رئیس جمهور خود را با رأی مردم ملی انتخاب می کردند ، نتیجه آن از زمان اخذ رای در ساحل غربی در روز انتخابات مشخص بود. در اواخر همان شب ، جو بایدن در رأی گیری ها سر محکمی نگه داشت و از آن زمان تاکنون فقط رشد کرده است. از صبح جمعه ، رئیس جمهور منتخب با 77.8 میلیون رأی موافق با 72.5 میلیون رأی موافق ترامپ ، با گسترش 5.3 میلیون رأی ، رأی گیری ملی را بر عهده داشت. با وجود تعداد زیادی آرا outstanding برجسته برای شمارش در سنگرهای دموکرات ها مانند نیویورک و کالیفرنیا ، این شکاف همچنان در حال افزایش است.

انتخابات سال 2020 ایالات متحده نشان می دهد که سیستم کالج های انتخاباتی آمریکا احمقانه و غیراخلاقی است

تصویر پرونده دونالد ترامپ ، رئیس جمهور مستعفی آمریکا. AP

البته ، آمریکایی ها رئیس جمهور خود را با رای مردم ملی انتخاب نمی کنند. آنها او را (در حال حاضر هنوز هم) در 51 انتخابات انفرادی انتخاب می کنند ، تقریباً همه آنها پیروز انتخابات هستند ، و توجه ویژه ای به آن ایالت ها دارند که به اندازه کافی رقابت می کنند تا در مبارزه برای 270 رأی انتخاباتی تفاوت ایجاد کنند. هیچ کس این سیستم را طراحی نکرده است – شباهت کمی به مجلس مقننه و موقت دارد که اختیار انتخاب رئیس جمهوری را دارد که در قانون اساسی توصیف شده است – اما این همان چیزی است که ما داریم.

به این دلیل است که ترامپ می تواند به نتایج در ایالت های منفرد بستگی داشته باشد – و به دلیل اینکه نتایج بسیار باریک تر از نتایج ملی است – ترامپ می تواند ادعا کند راهی برای برگرداندن نتیجه انتخابات وجود دارد ، هرچند این ادعا خنده دار باشد. ادعای کلاهبرداری کافی در ویسکانسین ، پنسیلوانیا و جورجیا و شما ممکن است قانونگذاران ایالت جمهوری خواه را متقاعد کنید که امور را به دست خودشان بگیرند ، این عقیده را بپذیرند ، ابتدا توسط رئیس دادگستری ویلیام رهنکیست در بوش در مقابل گور بیان شد و سپس در نظر اخیر دادگستری برت تکرار شد کاوانو ، که مجالس قانونگذار ایالت تنها و منحصر به فرد در تصمیم گیری درباره قانون انتخابات و رویه ها هستند.

آن قانونگذاران چه کاری می توانستند انجام دهند؟ طبق قانون اساسی ، ایالت ها می توانند انتخاب كنندگان – به معنای آرا elect انتخاباتی – را به “روشی كه قوه مقننه آن می تواند هدایت كند” اختصاص دهند. پس از جنگ داخلی ، هر ایالت در اتحادیه از انتخاب مستقیم مردم برای انتخاب انتخاب كنندگان استفاده می كند. روند مدرن ساده است پس از رأی گیری ، مسئولان انتخابات نتایج را تأیید می کنند و “گواهینامه های اطمینان” را تهیه می کنند که اعتبارنامه را برای هر انتخاب کننده تعیین می کند. نسخه های متعددی وجود دارد و استاندار هر یک را امضا می کند. گواهینامه های اطمینان برای مقامات ایالتی و فدرال ارسال می شود ، از جمله معاون رئیس جمهور ، که در هنگام شمارش آرا elect انتخاباتی کنگره در اوایل سال آینده ریاست جمهوری را بر عهده خواهد داشت. اگر ایالتی آرای انتخاباتی متناقضی را ارائه دهد ، مجلس و سنا می توانند انتخاب کنند که کدام یک را قبول یا رد کنند.

انتخابات سال 2020 ایالات متحده نشان می دهد که سیستم کالج های انتخاباتی آمریکا احمقانه و غیراخلاقی است

تصویر پرونده میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا. AP

با این وجود ، بر اساس نظریه برتری تقنینی بر انتخابات ، قانونگذاران ایالتی ترامپ دوست می توانند با دور زدن فرمانداران و مقامات انتخاباتی ، تابلوهای مختلفی از منتخبان را برای ارسال به کنگره ایجاد کنند و انتخاب بین منتخبان مردم و قوه مقننه را مجبور کنند. این حرکتی است که تقریباً به طور قطع دیوان عالی کشور را مجبور به مداخله می کند ، باعث ایجاد سردرگمی و – مهمتر – این احساس می شود که نتیجه انتخابات به طور واقعی نا آرام است.

باید گفت که تقریباً هیچ شانسی برای این اتفاق وجود ندارد. جمهوریخواهان پنسیلوانیا قبلاً این موضوع را رد کرده اند و بدون آرای انتخاباتی این ایالت ترامپ هیچ راهی منطقی برای دوره دوم ندارد. پیروزی بایدن سرنوشت ساز بود ، صدها هزار رأی در پنج ایالت نوسان او را از ترامپ در کالج انتخاب جدا کردند. جمهوری خواهان در واشنگتن این را می دانند و اظهارات عمومی خود را به صورت خصوصی توصیف کرده اند (که نتایج قطعی نیستند. بایدن هنوز رئیس جمهور منتخب نیست) به عنوان بخشی از هنر عملکرد یک مدیر اجرایی که نمی تواند با واقعیت روبرو شود ، بخشی از آن یک استراتژی برای جمع کردن مشارکت مردم است. برای جفت آینده انتخابات دور دوم در جورجیا که تعیین می کند کدام حزب سنا را کنترل می کند.

اما نکته ای که در مورد هنر پرفورمنس وجود دارد این است که تنها زمانی موثر است که همه بدانند این یک اجرا است. آیا هر جمهوری خواه در میشیگان یا ویسکانسین با این شوخی روبرو است؟ آیا رأی دهندگان جمهوری خواه در سراسر کشور حضور دارند؟ در غیر این صورت ، چگونه کسی واقعا می تواند بگوید که می داند این بازی چه زمانی و چگونه به پایان می رسد؟

بهترین احتمال این است که 20 ژانویه برگزار شود ، جو بایدن به عنوان چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده سوگند یاد می کند. بسیاری از آمریکایی ها می خواهند نفس راحتی بکشند. آنها نباید

ما در حال گذراندن دوره ای هستیم که در آن ، به ویژه به دلیل قطب جغرافیایی ، به ویژه ، حزب جمهوری خواه یک مزیت قدرتمند در سنا و کالج انتخابات و یک دوره کوچکتر در مجلس نمایندگان دارد. آنها طی 20 سال دو بار موفق به کسب کاخ سفید بدون اکثریت آرا شده اند. چند شیفت به اینجا و آنجا ، و ممکن است ترامپ در دوره دوم پیروز شود در حالی که با اختلاف آراgin مردمی تقریباً دو برابر آنچه در سال 2016 از دست داد ، باخت.

انتخابات سال 2020 ایالات متحده نشان می دهد که سیستم کالج های انتخاباتی آمریکا احمقانه و غیراخلاقی است

عکس پرونده جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا. AP

به عبارت دیگر ، حزب جمهوری خواه می تواند کنترل واشنگتن را بدون کسب اکثریت آرا یا جلب نظر اکثر آمریکایی ها بدست آورد. جمهوریخواهان با آگاهی از این مزیت ، آن را پذیرفته اند. آنها امیدهای سیاسی خود را به نهادهای ضد اکثریت ما متصل کرده اند ، دولت اقلیت را به یک کالای مثبت تبدیل کرده اند (و نه نقصی قابل تأسف برای سیستم ما) و به این ایده حمله کرده اند که ما باید در نمایندگی آرزوی برابری کنیم. “دموکراسی هدف نیست. آزادی ، صلح و رفاه است. “ماه گذشته سناتور مایک لی از یوتا در توییتی نوشت. “ما می خواهیم شرایط انسانی شکوفا شود. دموکراسی در رتبه بندی می تواند این امر را خنثی کند. “

“دموکراسی رتبه بندی کنید.” شاید لی ، یکی از برجسته ترین چراغهای فکری حزب جمهوریخواه ، در تحقیر برابری سیاسی بین شهروندان تنها باشد. اما شک دارم و یک حزب جمهوری خواه که این عقیده را دارد ، حزبی است که برای پیروزی در قدرت دست به هر کاری می زند ، حتی اگر دموکراسی را بشکند. این یک حزب جمهوری خواه است که به جای متقاعد کردن رای دهندگان ، آنها را سرکوب خواهد کرد ، دفتری را تخریب می کند به جای اینکه به اپوزیسیون اجازه دهد این اداره را داشته باشد و مناطقی را ایجاد می کند که کج هستند و حذف رای دهندگان از سمت خود را تقریباً غیرممکن می کند.

برای آن حزب جمهوریخواه ، کالج انتخاب یک اسلحه پر است و منتظر اخراج است. اگر برای این دموکراسی خود ارزش قائل شویم ، در اسرع وقت آن را خلع سلاح و برچیده خواهیم کرد.

Jamelle Bouie c.2020 The New York Times Company

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.