انتخاب موضوع برای تولید محتوا سایت های نوپا

نحوه پیدا کردن موضوع برای تولید محتوا

تولید محتوا یکی از ارکان اصلی بازاریابی اینترنتی و به دنبال آن رونق کسب و کار است اما مسئله مهم در این راستا این است که شما بتوانید موضوعات دسته اول و نابی را به منظور تولید محتوا پیدا کنید. این موضوع زمانی سخت تر می شود که قرار باشد شما روزانه مقالاتی را برای خود و یا مشتریان دیگر آماده و تحویل دهید؛ بنابراین توانایی کافی در زمینه پیدا کردن موضوع امری اساسی و تعیین کننده خواهد بود.

پیدا کردن موضوع برای محتوا

موضوعی که به آن می پردازید خود نشان دهنده خلاقیت و نوآوری شما خواهد بود به همین دلیل با به کار گیری ابزارهای مناسب در این جهت بکوشید که همواره با دنیای اطراف به روز باشید. در ادامه این مطلب روش هایی را به شما آموزش می دهیم که نحوه پیدا کردن موضوع محتوا را به خوبی فرا بگیرید. با ما همراه باشید.

از ابزار TRAPIT برای پیدا کردن موضوع محتوا استفاده کنید.

یکی از ابزار های قدرتمند برای پیدا کردن موضوع جدید Trapit است که کار شما را در این زمینه بسیار راحت تر می کند. این ابزار توانایی جست و جو در تمامی مقالات موجود در اینترنت را دارد و شما می توانید به سرعت به همه آن ها دسترسی پیدا کنید.

ویژگی جالب trapit این است که شما می توانید هر موضوع را که مد نظر دارید در آن سرچ کنید و تمامی مقالات مرتبط با موضوع خود را پیدا کنید. با این کار دیگر نیازی به جست و جوی زیاد نیست و تنها در مدت زمان کمتری مقالات شبیه به موضوع خود را می یابید. سفارش تولید محتوا سایت با کمک گرفتن از این ابزار ساده تر می شود.

ابزار sonar solo چیست؟

معمولا کسی که مغازه پوشاک فروشی و یا مثلا خواروبار فروشی دارد در هنگام سفارش محصول برای مغازه خود به دنبال خرید اجناسی می رود که پیش از آن فروش بیشتری داشته و درآمد حاصل از آن به نسبت به بقیه اجناس بالاتر بوده، آیا اینطور نیست؟ در زمینه تولید محتوا هم دقیقا اینگونه است.

شما با استفاده از ابزار sonar solo می توانید یک دسته بندی از موضوعات پر طرفدار در گوگل با میزان رشدی که داشته اند را مشاهده کنید. به منظور آسان شدن پیدا کردن این کلمات، یک قسمت برای وارد کردن عنوان مد نظر وجود دارد. با وارد کردن عنوان شما همه موضوعات مرتبط که به میزان قابل توجهی رشد داشته اند را پیش روی خود می بینید و حال با آگاهی بیشتر می توانید برای انتخاب موضوع تصمیم بگیرید.

کار با ابزار quora برای یافتن موضوع تولید محتوا

یکی از قدرتمند ترین ابزار های موجود برای پیدا کردن موضوع و ایده برای محتوای جدید استفاده از ابزار quora است. این ابزار در واقع ارتباط شما را با تمام جهان برقرار می کند و از این طریق می توانید از کمک صاحب نظران استفاده کنید. چند روش تعامل در این ابزار برای پیدا کردن عنوان جدید عبارتند از:

شمامی توانید هر پرسشی را که در حوزه های مختلف درباره مقاله مد نظر خود دارید در این ابزار به اشتراک بسپارید. امکان پاسخگویی به سوالات فراهم شده و این موضوع کمک شایانی برای حل مشکلات شما خواهد کرد.

در حالتی دیگر شما می توانید عنوان و موضوعی را که تحت نظر دارید به قسمت جست وجوی آن وارد کنید و در مقابل همه پرسش و پاسخ هایی را که تا به حال درباره آن موضوع در این ابزار استفاده شده را مشاهده کنید. این قابلیت بسیاری از سوالات شما را در زمینه موضوع جدید پاسخ خواهد داد.

قابلیت دیگر به کار رفته در ابزار quora این است که دسته بندی و زیر دسته های آن را در اختیار شما قرار می دهد.

برای پیدا کردن موضوع های جدید برای تولید محتوا به سراغ جست و جو در توییتر بروید

تویتیر یکی از شبکه های فضای اجتماعی است که در آن قابلیتی برای پیدا کردن موضوعات جدید قرار داده شده است. در این فضا بسیاری از سوالات اساسی مردم پرسیده شده و در مقابل پرسش های آن هم نمایش داده شده تا شما به راحتی بتوانید نیاز های مردم را بشناسید وسپس به عنوان ایده در محتوای خود از آن استفاده کنید و این فوق العاده است.

با وارد کردن کلمه مد نظر خود می توانید تمامی توییت های مرتبط با آن را پیداکنید؛ با این کار با سوالات به روز مردم در زمینه مرتبط آشنا می شوید تا بهتر بتوانید برای پیدا کردن موضوعات جدید تصمیم بگیرید. یکی از بخش های آموزش تولید محتوا سریع، استفاده از توییتر و آشنایی با دغدغه های مردم است.

 استفاده از ابزار Evernote برای انتخاب عنوان محتوا

گاهی ممکن است در حال جست و جوی مقالات مختلف باشید که با ایده ای روبه رو شوید و قصد داشته باشید بعدا از آن استفاده کنید؛ برای فراموش نکردن این موضوع باید آن را ذخیره کنید، اینطور نیست؟ از دیگر ابزار های محبوب و پر کاربرد کاربران در زمینه پیدا کردن هرگونه ایده و موضوعات جدید، ابزار Evernote است که دارای قابلیت ذخیره کردن موضوع های مختلف خواهد بود.

یک ویژگی بسیار جالب ابزار مربوطه این است که شما می توانید از مقاله ای که مطالعه کرده اید، کلمات کلیدی را مشخص کنید و سپس در زمان تولید محتوا، کلمات کلیدی را سرچ کرده و تمام مقالات و موضوعات مرتبط را مشاهده نمایید؛ این کار تنها با ذخیره کلمات کلیدی اتفاق می افتد که این اتفاق به راحتی در ابزار evernote امکان پذیر است.

استفاده از social mention به منظور دسترسی به بهترین موضوعات

یکی از بهترین ابزارهای کمکی برای پیدا کردن محتوا، استفاده از ابزار social mention است که قابلیت ارائه دادن لیست همه موضوعات مرتبط با موضوع مد نظر شما را خواهد داشت. همچنین در این ابزار همانند ابزار توییتر تمامی پرسش های مرتبط با هر موضوع خاصی قرار داده می شود. 

استفاده از social mention با تسلط بر زبان انگلیسی بسیار راحت تر انجام می شود اما اگر این تسلط را نداشته باشید، ممکن است با مشکل مواجه شوید. یک لیست از عنوان های مربوط با موضوع پیشنهادی وارد شده استراتژیکی است که در این ابزار به کار برده می شود.

Solve ابزاری عالی برای یافتن عنوان موضوع تولید محتوا سایت

چیزی که شما از یک ابراز قدرتمند می خواهید این است که بتواند در راستای موضوع پیشنهادی خود یک سری موضوعات کامل تر وجامع تری را پیدا کند. حال طراحی ابزار solve چگونه است؟ در این ابزار لیست کاملی از کلمات  مهم و کلیدی از سایت معتبری مانند گوگل، ویکی پدیا و یا یاهو وجود دارد که طولانی تر و کامل تر هستند.

کاری که قرار است شما انجام دهید این است که موضوع مد نظر خود را به قسمت سرچ ابزار وارد کنید تا لیستی از کلمات کلیدی طولانی در اختیار شما قرار بگیرید. یک بررسی اجمالی از لیست ارائه شده می تواند در جهت انتخاب بهترین موضوعات و کامل ترین آن ها به شما کمک کند. 

ابزارهای کمکی گوگل را دست کم نگیرید

یقینا همه شما گوگل را می شناسید، با آن آشنایی دارید و به وفور از آن استفاده کرده اید. گستردگی اطلاعات موجود در گوگل به اندازه ای زیاد است که هیچ گاه پایان نمی پذیرد و به همین دلیل می توان از این ابزار به عنوان یک کمکی بسیار قدرتمند استفاده کرد. نرم افزار ساخت کلمات کلیدی یکی از آسان ترین روش هایی است که شما می توانید از آن برای پیدا کردن موضوعات جدید استفاده کنید.

چیزی که شما در ذهن دارید را در قسمت جست و جو گر گوگل تایپ کنید تا لیستی بلند بالا از تمامی کلمات کلیدی اعم از کلمات کلیدی کوتاه و طولانی را در اختیار بگیرید. حال با یک تجزیه وتحلیل ماهرانه می توانید موضوعی جدید را که مخاطب به آن نیاز دارد پیدا کنید. بهتر است عنوان انتخابی شما یک جنبه نو آوری و تازگی را برای مخاطب داشته باشد به گونه ای که کاربر با خواندن عنوان، به مطالعه کل محتوا ترغیب شود.

از گوگل ترندز غافل نشوید!

نشان دادن موضوعات محبوب کاربران از قابلیت های کارآمد گوگل ترندز است. در این ابزار به صورت مداوم موضوعات جدید به روز رسانی می شوند و ایده های جدید تر در اختیار کاربر قرار می گیرد. البته توجه داشته باشید که گاهی ممکن است موضوع پیشنهادی شما محبوبیت چندانی نداشته باشد پس نباید انتظار نتایج زیادی هم از آن داشت.

در این ابزار شما می توانید به سراغ اکسپلور بروید و لیست کاملی از کلمات محبوب را مشاهده کنید. مزیت استفاده از گوگل ترندز این است که سطح محبوبیت و استفاده پیشین از کلمه کلیدی را به شما نشان خواهد داد. در زمینه پیدا کردن کلمات کلیدی به منظور سفارش رپورتاژ آگهی نیز می توانید از این ابزار کمک بگیرید.

جهت دریافت قیمت رپورتاژ آگهی می توانید به وبسایت seoedu مراجعه کنید.

و در آخر

بدون شک تولید محتوای باکیفیت یکی از شرط های اصلی در معرفی خود به مخاطب و همچنین رونق در کسب و کار است اما کار چندان ساده ای هم نیست و باید به مهارت کافی در این زمینه برسید. Seoedu سایتی است که تمامی روش های تولید محتوا، نحوه پیدا کردن موضوعات جدید، روش های دسترسی به کلمات کلیدی، سفارش رپورتاژ، مباحث مربوط به سئو و … را به طور کامل به شما آموزش خواهد داد.

در این محتوا به روش های پیدا کردن موضوع برای تولید محتوا پرداختیم؛ در این راستا ابزارهای قدرتمند زیادی وجود دارند که شما را در این جهت همراهی کنند، با مطالعه این مقاله با تمامی این ابزار ها آشنا می شوید.