انتخاب هیئت منصفه در سال 2018 شروع به کشتن 11 جمع یهودی در کنیسه پیتسبورگ خواهد شد.

انتخاب هیئت منصفه در سال 2018 شروع به کشتن 11 جمع یهودی در کنیسه پیتسبورگ خواهد شد.

کنیسه درخت زندگی، پایین سمت چپ، در محله Squirrel Hill در پیتسبورگ قرار دارد. AP

پیتسبورگ: انتخاب هیئت منصفه روز دوشنبه در محاکمه حکم اعدام فدرال یک راننده کامیون متهم به کشتن 11 یهودی در کنیسه ای در پیتسبورگ در خونین ترین حمله یهودی ستیزانه در تاریخ ایالات متحده آغاز خواهد شد.

در رابطه با حمله به کنیسه درخت زندگی در 27 اکتبر 2018، که در آنجا رخ داد، در حالی که اعضای سه جماعت یهودی در حال انجام فعالیت های سبت بودند، رابرت جی باورز، ساکن حومه پیتسبورگ بالدوین، به 63 جنایت متهم شده است. این اتهامات شامل 11 مورد جنایات ناشی از نفرت که منجر به مرگ شد و 11 فقره ممانعت از اجرای آزادانه دین می شود.

باورز 50 ساله در صورت محکومیت ممکن است به اعدام محکوم شود. او پیشنهاد داد در ازای حبس ابد به جرم خود اعتراف کند، اما دادستان فدرال او را رد کرد. وکلای او نیز اخیراً گفته اند که او اسکیزوفرنی و اختلالات ساختاری و عملکردی مغز دارد.

در طول محاکمه، انتظار می‌رود که دادستان در مورد اظهارات جنایت‌آمیز او به بازرسان، دنباله‌ای آنلاین از اظهارات یهودی‌ستیزانه که به گفته آنها نشان می‌دهد حمله با انگیزه نفرت مذهبی بوده است، و اسلحه‌هایی که از او در صحنه جنایت که در آن پلیس تیراندازی کرد، به دست آمده است. بوئرز سه بار قبل از اینکه تسلیم شود.

خانواده‌های کشته‌شدگان بر سر اینکه آیا دولت باید مجازات اعدام را دنبال کند، اختلاف نظر داشتند، اما اکثر آنها موافق بودند.

دادستان ها در پرونده های دادگاه اشاره کردند که ممکن است سوابق کالبد شکافی و 911 ضبط شده را در طول دادگاه معرفی کنند، از جمله ضبط دو تماس از قربانیانی که متعاقباً به ضرب گلوله کشته شدند. آنها گفته اند که مدارک آنها شامل یک تفنگ کلت AR-15، سه قبضه اسلحه گلوک .357 و صدها جعبه فشنگ، گلوله و قطعات گلوله است.

بازرسان گفتند که باورز همچنین هفت نفر از جمله پنج افسر پلیس را مجروح کرد که در محل حاضر شدند.

در پرونده‌ای در اوایل این ماه، دادستان‌ها گفتند که باورز «خصومت عمیق و قاتلانه‌ای نسبت به همه یهودیان داشت». آنها گفتند که او همچنین از HIAS که به عنوان انجمن کمک به مهاجران عبری، یک گروه بشردوستانه غیرانتفاعی که به پناهندگان و پناهجویان کمک می کند، تأسیس شده است، ابراز نفرت کرده است.

در طول یک جلسه پیش از محاکمه در سال 2021، افسر کلینت تیمونز شهادت داد که باورز “بسیار آرام بود و گفت که بس است و یهودیان فرزندان ما را می کشند و یهودیان باید بمیرند.” یک افسر دیگر به نام دیوید بلاهوت گفت که باورز به او گفت: “این افراد در حال نسل کشی مردم من هستند و من می خواهم یهودیان را بکشم.”

دادستان ها در پرونده ای در دادگاه نوشتند که باورز نزدیک به 400 دنبال کننده در حساب رسانه اجتماعی گاب خود دارد که “او دیدگاه های یهودی ستیزانه و دعوت به خشونت علیه یهودیان را برای آنها تبلیغ می کرد.”

رابرت کولویل، قاضی منطقه ای آمریکا که بیش از سه سال پیش از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دادگاه معرفی شده بود، ریاست دادگاه را بر عهده خواهد داشت. او قبلاً نزدیک به دو دهه را به عنوان قاضی شهرستانی در پیتسبورگ گذراند.

سه جماعت – درخت زندگی، دور هداش و نور جدید – از زمان تیراندازی‌ها علیه یهودستیزی و دیگر اشکال تعصب صحبت کرده‌اند. جماعت درخت زندگی همچنین با شرکای خود در حال کار بر روی طرح هایی برای بازسازی و بازسازی کنیسه خود که هنوز پابرجاست، با ایجاد مجموعه ای برای نگهداری پناهگاه، موزه، بنای یادبود و مرکزی برای مبارزه با یهودی ستیزی.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام