‘انگشت شست بزرگ و بزرگ’: پکن دیپلمات انگلیسی را به خاطر نجات غرق شدن در چونگ کینگ چین تحسین می کند

این تبادل یک لحظه گرم نادر بین دو کشور بود که شاهد تنش بوده اند زیرا انگلیس چین را در مورد سوابق حقوق بشر در مورد مسائلی مانند هنگ کنگ و سین کیانگ انتقاد کرده است.

پکن: پکن روز سه شنبه یک دیپلمات انگلیسی را که برای نجات یک دانشجوی غرق شده در رودخانه ای در جنوب چین فیلمبرداری شده بود ، تحسین کرد ، این لحظه گرم نادر بین دو کشور در اختلاف بر سر حقوق بشر است.

مأموریت انگلیس در شهر چونگ کینگ در جنوب غربی دوشنبه گفت که سرکنسول استیون الیسون آخر هفته برای نجات زنی که در رودخانه افتاده بود از طریق یک شهر توریستی مجاور وارد عمل شد.

این ویدئو در شبکه های اجتماعی چین – که بیش از 170 میلیون بار در چین مشاهده شده است – نشان می دهد الیسون کفش های خود را در آورده و برای نجات زنی که رو به پایین شناور بود ، می پرید.

ژائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه روز سه شنبه در جلسه توجیهی معمول گفت: “من فکر می کنم که باید از او به خاطر اقدام شجاعتش تقدیر کرد. من دوست دارم یک انگشت شست بزرگ و بزرگ به او بدهم.”

اقدامات الیسون همچنین مورد تحسین وزیر امور خارجه انگلیس دومنیک راآب قرار گرفت ، وی در توییتی نوشت: “رشادت و تعهد وی بهترین دیپلمات های انگلیسی را در سراسر جهان نشان می دهد.”

بنا به گزارش رسانه های محلی ، مهندس 61 ساله سابق پس از سالها خدمت در سفارت اصلی پکن ، به تازگی به عنوان یک نقش در کلانشهر جنوبی منصوب شده است و یک ورزشکار سه گانه است.

این تحسین ها در حالی صورت می گیرد که تنش در روابط انگلیس و چین افزایش یافته است ، زیرا انگلیس بارها از چین در مورد سوابق حقوق بشری خود در مورد موضوعاتی از جمله هنگ کنگ و سین کیانگ انتقاد کرده و هواوی را از حضور در شبکه های 5G داخلی منع کرده است.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.