اهمیت سیاسی و فرهنگی سفر جو بایدن به ایرلند

اهمیت سیاسی و فرهنگی سفر جو بایدن به ایرلند

بخشی از آن بازگشت به خانه، بخشی دیپلماسی و بخشی سیاست است. این راهی است که کارشناسان سفر جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده به ایرلند شمالی و سپس به ایرلند را توصیف می کنند.

چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا سه شنبه شب برای اولین مرحله از سفر چهار روزه خود وارد بلفاست شد و ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا از او در یک آسفالت سرد و بارانی استقبال کرد. جیمز سنیور، فرمانده تیپ 38 ایرلندی و پادگان ایرلند شمالی، و ده ها مقام دیگر. سفر بایدن به ایرلند 60 سال پس از آن صورت می گیرد که آخرین رئیس جمهور کاتولیک ایرلند – جان اف کندی – از وطن اجدادی خود دیدن کرد و بعداً به دستیارانش گفت که این “بهترین چهار روز زندگی من” بود.

بایدن هنگام عزیمت از ایالات متحده گفت که هدفش از این سفر این است که “اطمینان حاصل شود که توافق نامه های ایرلند و توافق ویندزور پابرجا هستند تا صلح حفظ شود.” او با اشاره به توافقاتی که به پایان دادن به چندین دهه خشونت فرقه ای در ایرلند شمالی کمک کرد، گفت: «این نکته اصلی است.

در حالی که رئیس جمهور ایالات متحده این سفر را آغاز می کند، نگاه دقیق تری به این می کنیم که چرا ایرلند برای بایدن مهم است و چه اهمیتی دارد.

بازیابی ریشه های ایرلندی خود

جو بایدن بی چون و چرا به میراث ایرلندی خود افتخار می کند. جو بایدن با داشتن دو پدربزرگ و مادربزرگ از ایرلند می تواند یکی از ایرلندی ترین روسای جمهور تاریخ آمریکا باشد. گفته می شود که یکی از پدربزرگ بایدن، اوون فینگان، در دهه 1840 در حالی که قحطی سیب زمینی (1845-1852) ایرلند را ویران کرده بود، به آمریکا رفته بود.

پدربزرگ دیگر او ادوارد بلوویت 27000 آجر را فروخت که به ساخت کلیسای جامع کانتی مایو کمک کرد و از پول آن برای آوردن خانواده اش با یک کشتی به آمریکا استفاده کرد.

بایدن عاشق نقل قول از شاعران ایرلندی است و از تجربه شهروندان ایرلندی که تحت حاکمیت بریتانیا زندگی می کنند به عنوان راهی برای ابراز همدردی با اقلیت های تحت آزار و اذیت در سراسر جهان استفاده می کند. او همچنین اغلب در مورد ریشه های ایرلندی خود صحبت می کند و می نویسد. در کتاب او – به من قول بده بابا – او می نویسد: “ما ایرلندی ها تنها مردم جهان هستیم که در واقع نسبت به آینده نوستالژیک هستیم.”

جو بایدن اولین رئیس جمهور آمریکا نیست که به ایرلند سفر می کند. گرافیک: Pranay Bhardwaj

چندین کارشناس سیاسی بیان می کنند که هویت ایرلندی بایدن با وجهه سیاسی او همپوشانی دارد. همانطور که برندان اولری، استاد علوم سیاسی در دانشگاه پنسیلوانیا می گوید NPRمن فکر می کنم شکی نیست که جو بایدن ایرلندی ترین رئیس جمهور ایرلندی آمریکاست.

بایدن به عنوان بخشی از سفر خود به ایرلند، از شهرستان مایو و کانتی لوث – جایی که خانواده‌اش از آنجا می‌آیند- بازدید خواهد کرد. او از قلعه ها و شاید یک یا دو میخانه در کانتی لوث – خانه فینیگان ها و کرنی ها، اجدادش در یک طرف خانواده – بازدید خواهد کرد و از یک زیارتگاه و کلیسای جامع در کانتی مایو بازدید خواهد کرد، جایی که با او ملاقات خواهد کرد. برخی از بلوویت‌های باقی‌مانده، اجداد او در آن سوی.

رئیس جمهور آمریکا را در سفر به ایرلند والری بایدن اونز، خواهرش و هانتر بایدن، پسرش همراهی می کنند. هر دو از ایالات متحده به همراه رئیس جمهور با ایر فورس وان سفر کردند.

اهمیت سیاسی

سفر بایدن به ایرلند در درجه اول به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد توافق جمعه خوب است که صلح را در این بخش از بریتانیا به ارمغان آورد.

این توافق که به عنوان توافق بلفاست نیز شناخته می شود، در 10 آوریل 1998 امضا شد و برای پایان دادن به 30 سال درگیری خشونت آمیز در ایرلند شمالی، معروف به مشکلات طراحی شد.

The Troubles به اصطلاحی اشاره دارد که برای توصیف خشونت فرقه‌ای که در ایرلند شمالی بین اتحادیه‌گرایان که مایل به ماندن ایرلند شمالی در بریتانیا بودند و ناسیونالیست‌هایی که می‌خواهند بخشی از جمهوری ایرلند شود، رخ داد. خشونتی که روی داد جان بیش از 3000 نفر را گرفت.

اهمیت سیاسی و فرهنگی سفر جو بایدنز به ایرلند را توضیح داد
پوستری که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را نشان می دهد، در پنجره ای در کنار پرچم های ایرلند و ایالات متحده در مرکز شهر بالینا دیده می شود، در حالی که آماده استقبال از رئیس جمهور ایالات متحده در شهر کو مایو، خانه اجدادی او می شود. خبرگزاری فرانسه

پس از سال‌ها خشونت، در اواخر دهه 1980 و 1990 از همه طرف‌ها تمایل برای پایان دادن به خشونت و یافتن نوعی صلح از طریق مذاکره وجود داشت. بیل کلینتون، رئیس جمهور ایالات متحده نیز علاقه شدیدی به ایرلند شمالی داشت و فرستاده ویژه ای را به شکل جورج میچل، رهبر اکثریت سنا، فرستاد که در نهایت ریاست مذاکرات بین احزاب و گروه ها را بر عهده خواهد داشت.

پس از رفت‌وآمدهای زیاد بین همه طرف‌های درگیر، این معامله به‌طور رسمی بین دولت‌های بریتانیا و ایرلند و هشت حزب سیاسی از ایرلند شمالی، از جمله Sinn Fein، حزب اتحادیه اولستر، SDLP و حزب اتحاد منعقد شد.

حزب اتحاد دموکراتیک (DUP) تنها گروه سیاسی مهمی بود که با آن مخالفت کرد. این توافقنامه وضعیت قانون اساسی ایرلند شمالی را به عنوان بخشی از بریتانیا به رسمیت شناخت که منعکس کننده خواست اکثریت شهروندان است. همچنین یک اصل رضایت را ایجاد کرد: اینکه یک ایرلند متحد می تواند در صورت و زمانی که اکثریت مردم در جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی آن را بخواهند ایجاد شود.

با این حال، اکنون نگرانی هایی در مورد اینکه چگونه برگزیت ممکن است بر توافق تاثیر بگذارد وجود دارد. قابل ذکر است، پس از برگزیت، ایرلند شمالی تنها بخشی از بریتانیا است که با جمهوری ایرلند – یک کشور اتحادیه اروپا – مرز زمینی مشترک دارد.

اهمیت سیاسی و فرهنگی سفر جو بایدنز به ایرلند را توضیح داد
پرچم های ایالات متحده در نسیم بالای مغازه ها در مرکز شهر بالینا به اهتزاز در می آید. خبرگزاری فرانسه

بررسی کالاهای حمل شده بین بازارهای بریتانیا و اتحادیه اروپا الزامی است. اما هر دو طرف موافق هستند که این اتفاق نباید در مرز ایرلند برای محافظت از توافقنامه جمعه خوب رخ دهد، زیرا بیم آن می رود که در صورت ایجاد پست های بازرسی جدید، همکاری فرامرزی تهدید شود.

برای جلوگیری از هرگونه درگیری در مرز، طرف های ذینفع بر پروتکل ایرلند شمالی توافق کردند. اما این معامله برای خیلی ها قابل قبول نبود و اصطکاک زیادی ایجاد کرد. DUP استدلال می کند که در واقع توافق جمعه خوب را تضعیف می کند زیرا آنها را از بقیه بریتانیا جدا می کند.

در ماه فوریه، بریتانیا و اتحادیه اروپا در ماه فوریه به توافقی برای رسیدگی به تنش‌های تجاری دست یافتند. با این حال، DUP هنوز آن را قبول کرده و از بازگشت به دولت خودداری کرده است.

پیش بینی می شود در سفر بایدن به بلفاست، وی برای حل این موضوع تلاش کند. جان فینوکان، یکی از اعضای پارلمان بریتانیا از حزب ملی گرای شین فین ایرلند، گفت CNN که سفر بایدن به ایرلند شمالی “کمک بزرگی” برای حل برخی از اختلافات باقیمانده خواهد بود.

و به نظر می رسد که به ذهن های آرام نیاز است. در اواخر ماه مارس، سرویس‌های اطلاعاتی بریتانیا سطح تهدید تروریسم در ایرلند شمالی را از «قابل توجه» به «شدید» افزایش دادند.

باید دید که تاثیر سفر بایدن چیست، اما یک چیز مسلم این است که به رئیس جمهور آمریکا کمک می کند تا با اصل و نسب خود ارتباط برقرار کند و احتمالاً به مدیریت احتمالی او در سال 2024 نیز رونق خواهد داد – همانطور که 32 میلیون نفر ادعا می کنند میراث ایرلندی هستند. در ایالات متحده.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام