اولین مورد فلج اطفال در سال 2023 در ننگرهار گزارش شد

اولین مورد فلج اطفال در سال 2023 در ننگرهار گزارش شد

اولین مورد ویروس فلج اطفال در افغانستان در سال 2023 در ولایت ننگرهار شناسایی شد.

وزارت بهداشت این کشور تحت رژیم موقت طالبان اعلام کرد که اولین مورد فلج اطفال از سال 2023 در افغانستان شناسایی شده است.

بر اساس گزارش ها، یک کودک چهار ساله به بیماری فلج اطفال در منطقه شناسایی شده است و تا دو مورد از ویروس فلج اطفال وحشی در سراسر جهان کشف شده است.

مقالات مرتبط

سخنگوی می گوید: «مقامات عملی طالبان به نشست سازمان ملل در دوحه دعوت نشده اند».

مقامات عملی طالبان به نشست سازمان ملل در دوحه دعوت نشدند

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متعهد شده است که با وجود مشکلات با بحران انسانی افغانستان مبارزه کند

در مجموع 56 مورد فلج اطفال در سال 2020 در افغانستان گزارش شده است، در حالی که چهار مورد در سال 2021 گزارش شده است. دو مورد فلج اطفال در سال گذشته گزارش شده است.

از این رو تعداد موارد فلج اطفال در کشور کاهش یافته است.

فلج اطفال یک بیماری شدید مسری و ناتوان کننده است که معمولاً از طریق آب یا غذای آلوده پخش می شود. عفونت می تواند در عرض چند ساعت پس از حمله به سیستم عصبی باعث فلج کامل شود.

به گزارش خاما پرس، بر اساس گزارش ها، ویروس مسری در مرز بین پاکستان و افغانستان، جایی که ستیزه جویان به تیم های ضد فلج اطفال حمله کردند، رشد کرد.

طلوع نیوز گزارش داد که فقر و نرخ بالای بیکاری در افغانستان تحت حاکمیت طالبان، بومیان را مجبور به فرار از کشور و مهاجرت به خارج از کشور برای یافتن شغل برای بقا کرده است.

شهروندان این کشور می گویند که مجبور به مهاجرت برای یافتن شغل به خارج از کشور برای تامین غذای خانواده های خود به صورت غیرقانونی هستند. از زمانی که طالبان در اوت 2021 کنترل افغانستان را به دست گرفتند، بحران انسانی در این کشور چندین برابر شده است. مردم مجبورند تحت محدودیت های شدید تحت حکومت طالبان بدبخت زندگی کنند.

عبدالخالق، باشنده هرات با ابراز تاسف از وضعیت بد کشور و رکود اقتصادی آن گفت: «از سال 1391 تاکنون 16 بار اخراج شده‌ام… ما آسیب‌پذیر هستیم و با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنیم و باید برو بیرون.”

(با ورودی های ANI)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام