اوکراین به دانشجویان پزشکی هند اجازه می دهد تا برای امتحان کلیدی از کشور محل اقامت خود حاضر شوند

اوکراین به دانشجویان پزشکی هند اجازه می دهد تا برای امتحان کلیدی از کشور محل اقامت خود حاضر شوند

تقریباً 2000 دانشجوی هندی به اوکراین بازگشته اند و عمدتاً در بخش غربی کشور اروپای شرقی زندگی می کنند. AP

دهلی نو: دانشجویان پزشکی هندی که به دنبال تهاجم روسیه از اوکراین تخلیه شده بودند، اکنون مجاز به انجام معاینه کلیدی از هند خواهند بود. این موضوع را امینه جاپارووا، معاون اول وزیر امور خارجه اوکراین در جریان سفر سه روزه اخیر خود به دهلی نو به طرف هندی منتقل کرده است.

وزارت امور خارجه (MEA) روز چهارشنبه اعلام کرد: «در مورد موضوع دانشجویان پزشکی هند، معاون وزیر خارجه اوکراین خاطرنشان کرد که اوکراین به دانشجویان پزشکی خارجی اجازه می‌دهد در آزمون یکپارچه صلاحیت دولتی در کشور محل اقامت خود شرکت کنند.» MEA در پایان سفر جاپارووا به هند بیانیه ای صادر کرد.

بیش از 19000 دانشجوی هندی در زمان آغاز تهاجم روسیه در فوریه سال گذشته در اوکراین در حال تحصیل بودند. تقریباً 2000 دانشجوی هندی به اوکراین بازگشته اند و عمدتاً در بخش غربی کشور اروپای شرقی زندگی می کنند.

تحت ابتکار مقامات اوکراینی، دانش‌آموزانی که هنوز در هند هستند می‌توانند به کلاس‌های آنلاین بپیوندند و این امکان را داشته باشند که در آزمون صلاحیت دولتی واحد (USQE) در هند شرکت کنند.

معاون اول وزیر امور خارجه در این سفر با سانجی ورما، وزیر امور خارجه (غرب) در MEA گفت‌وگو کرد و با میناکشی لخی وزیر امور خارجه تماس گرفت.

MEA گفت: “جاپارووا، در طول سفر خود، بر تمایل اوکراین برای ایجاد روابط قوی تر و نزدیک تر با هند تاکید کرد.” در این بیانیه آمده است: «سفر جاپارووا از هند همکاری بین دو کشور را تسهیل خواهد کرد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام