اوکراین می‌گوید هیچ مذاکره دیگری در مورد معامله غلات دریای سیاه در این هفته برنامه‌ریزی نشده است

اوکراین می‌گوید هیچ مذاکره دیگری در مورد معامله غلات دریای سیاه در این هفته برنامه‌ریزی نشده است

فله‌دار MKK1 با پرچم پالائو که غلات را تحت ابتکار غلات دریای سیاه سازمان ملل حمل می‌کند، پس از به گل نشستن در بسفر استانبول، ترکیه، آزاد شد. پرونده رویترز

علیرغم این واقعیت که هیچ مذاکره دیگری برای این هفته برنامه ریزی نشده است، اوکراین نمی تواند این احتمال را که قرارداد حمل امن غلات اوکراینی از طریق دریای سیاه در 18 می به پایان می رسد را به طور کامل رد کند.

اولها تروفیمتسوا، فرستاده کل وزارت خارجه، طی یک جلسه توجیهی اعلام کرد که اوکراین پیام‌های متناقضی در مورد آینده توافق دریافت می‌کند که تمدید آن در جریان مذاکرات هفته گذشته در ترکیه مطرح شد.

بنادر دریای سیاه اوکراین پس از تهاجم روسیه در سال گذشته بسته شد، اما دسترسی به سه مورد از آنها در ماه ژوئیه بر اساس توافقی با میانجیگری سازمان ملل و ترکیه بین مسکو و کیف بازگردانده شد.

مقالات مرتبط

توافق

ترکیه می گوید توافق تمدید قرارداد غلات دریای سیاه در حال نزدیک شدن است

توافق

اوکراین اولین ضدحمله موفق در اطراف باخموت را تحسین کرد

او گفت: «وضعیت به طور کلی (پس از مذاکرات) تغییر چندانی نکرده است و ما اطلاعات کاملا متناقضی در مورد معامله غلات و احتمال ادامه آن دریافت می کنیم.

مسکو تهدید کرده است که در 18 مه از این توافق خارج خواهد شد، مگر اینکه فهرستی از خواسته ها برای رفع موانع صادرات غلات و کود خود روسیه برآورده شود.

تروفیمتسوا گفت: «چنین خاتمه، خروج (روسیه) از ابتکار غلات ممکن است، اما برای همه و در درجه اول برای طرف روسی که به معنای تشدید اوضاع خواهد بود و آنها موقعیت مذاکره آینده خود را برای خود پیچیده خواهند کرد.

او گفت که اوکراین در ماه آوریل 2.5 میلیون تن کالاهای کشاورزی صادر کرده است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام