اپراتور می گوید 24 خدمه هندی نفتکش آمریکایی که توسط ایران توقیف شده است

اپراتور می گوید 24 خدمه هندی نفتکش آمریکایی که توسط ایران توقیف شده است

در این فریم از تصاویر ویدئویی منتشر شده در روز جمعه توسط نیروی دریایی ایران، تفنگداران دریایی ایران بر روی عرشه نفتکش Advantage Sweet، عرشه نفتکش با پرچم جزایر مارشال در خلیج عمان، راپ می زنند. AP

دبی: اپراتور کشتی روز جمعه گفت که 24 خدمه هندی سوار بر یک نفتکش آمریکایی بودند که کماندوهای ایرانی توقیف کرده بودند و آنها به دنبال آزادی آنها هستند.

رسانه دولتی ایران تصاویری از فرود کماندوهای نیروی دریایی بر روی عرشه کشتی Advantage Sweet را پخش کرد که تهران مدعی شد روز پنجشنبه در پی تصادف ادعایی با یکی از کشتی های جنگی خود در سواحل عمان توقیف کرده است.

اپراتور کشتی گفت: تجربه گذشته نشان می دهد که خدمه گرفتار در حوادث مشابه “هیچ خطری ندارند”، اپراتور کشتی، Advantage Tankers خبرگزاری فرانسه.

ایران نسبت به کشتی نیروی دریایی آمریکا در هنگام نجات قایق در خلیج عمان هشدار داد. آمریکایی ها تماس مستقیم را رد می کنند

پس از حمله به دو نفتکش در خلیج عمان، قیمت نفت برنت برای دومین روز افزایش یافت

این اپراتور در بیانیه ای اعلام کرد: کشتی با پرچم جزایر مارشال توسط نیروی دریایی ایران به دلیل “اختلاف بین المللی” به بندر منتقل شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «تجارب مشابه نشان می‌دهد که خدمه کشتی‌هایی که در چنین شرایطی گرفته شده‌اند، هیچ خطری ندارند» و افزود که این شرکت «برای آزادی خدمه و شناور با تمام مقامات مربوطه در تماس نزدیک است».

ایران اعلام کرد نفتکش با یکی از شناورهایش برخورد کرده و دو خدمه ایرانی مفقود شده و تعدادی دیگر مجروح شده اند.

این سازمان اعلام کرد که تلاش کرده است با نفتکش تماس بگیرد تا از آن بخواهد متوقف شود اما پاسخی نداد و باعث توقیف شد.

نیروی دریایی ایالات متحده با انتقاد شدید از “ادامه آزار و اذیت ایران” در آب های خلیج فارس، خواستار آزادی فوری این کشتی شد.

سخنگوی Advantage Tankers گفت: این کشتی نفت را از کویت دریافت کرده بود و توسط شرکت شورون اجاره شده بود. به گفته وب سایت ردیابی MarineTraffic، این هواپیما عازم هیوستون، تگزاس بود.

توقیف روز پنجشنبه آخرین حادثه در آبهای حساس خلیج فارس بود که حدود یک سوم نفت دریایی جهان را حمل می کند.

چنین حوادثی از سال 2018 که ایالات متحده از توافق هسته‌ای تاریخی بین ایران و قدرت‌های بزرگ خارج شد و تحریم‌های فلج‌کننده را دوباره اعمال کرد، بیشتر شده است. تلاش‌های ماراتن برای بازگرداندن این معامله متوقف شده است.

آخرین توقیف تنها چند روز پس از تشدید تحریم های دولت های غربی علیه سپاه پاسداران ایران صورت گرفت.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام