‘اگر حالا نه، پس کی؟’ رئیس سازمان جهانی بهداشت از کشور می‌خواهد برای همه‌گیری بعدی آماده شود

‘اگر حالا نه، پس کی؟’  رئیس سازمان جهانی بهداشت از کشور می‌خواهد برای همه‌گیری بعدی آماده شود

تدروس آدهانوم گبریسوس. رویترز

رئیس سازمان جهانی بهداشت (WHO) از کشورها خواسته است تا اصلاحات لازم برای آماده شدن برای همه گیری بعدی را انجام دهند.

اظهارات تدروس آدهانوم گبریسوس هفته‌ها پس از پایان وضعیت اضطراری بهداشت جهانی ناشی از همه‌گیری کووید-19 توسط سازمان بهداشت جهانی بیان شد. وی گفت: اکنون زمان مناسبی برای پیشبرد مذاکرات برای جلوگیری از همه گیری بعدی است.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در یک سخنرانی بزرگ خطاب به کشورهای عضو سازمان، گفت: «ما نمی‌توانیم این قوطی را کنار بگذاریم.

مقالات مرتبط

صدها

به گفته سازمان جهانی بهداشت، صدها میلیون سال زندگی در اثر همه گیری کووید-19 از دست رفته است

صدها

مرد ترکیه ای برای ترک سیگار هر روز صبح سر خود را در قفس می بندد

وی افزود: «اگر ما تغییراتی را که باید انجام دهیم، انجام ندهیم، پس چه کسی این کار را خواهد کرد؟ و اگر اکنون آنها را نسازیم، پس کی؟»

تدروس در دهمین مجمع جهانی بهداشت سالانه در ژنو سخنرانی می کرد. در این مجمع موضوعاتی از چالش‌های بهداشت جهانی گرفته تا ریشه‌کنی فلج اطفال و اقدامات حمایتی برای کاهش وضعیت اضطراری بهداشتی اوکراین ناشی از تهاجم روسیه مطرح شد.

علاوه بر این، 194 کشور عضو WHO روند تهیه پیش نویس معاهده بیماری همه گیر را آغاز کرده اند که در مجمع سال آینده تصویب خواهد شد.

او گفت: «تعهد این نسل (به یک توافق همه‌گیر) مهم است زیرا این نسل است که تجربه کرده است که یک ویروس کوچک چقدر می‌تواند وحشتناک باشد.

در همین جلسه بودجه 6.83 میلیارد دلاری برای سال 2024-25 تصویب شد. این شامل افزایش 20 درصدی کمک های کشورهای عضو بر اساس توافق اولیه ای است که در سال گذشته به دست آمد در ازای تعهد به اصلاحات از جمله سیاست های بودجه، حاکمیت و مالی.

میشل جی سیسون، دستیار وزیر ایالات متحده در امور سازمان های بین المللی گفت که افزایش های آینده “مشروط به ادامه پیشرفت اصلاحات” خواهد بود. کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی همچنین از WHO خواستند تا به آنچه که آنها به عنوان کمبود بودجه مزمن منطقه خود توصیف کردند، رسیدگی کند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.