اگر مقررات بیش از حد سخت‌گیرانه باشد، ChatGPT را از اتحادیه اروپا خارج می‌کند

اگر مقررات بیش از حد سخت‌گیرانه باشد، ChatGPT را از اتحادیه اروپا خارج می‌کند

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI، در مورد نیاز به تنظیم هوش مصنوعی و داشتن قوانینی پیرامون هوش مصنوعی بسیار پر سر و صدا بوده است. با این حال، قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا بسیار سختگیرانه است و به سرکوب نوآوری متهم شده است. اگر مقررات همچنان سرکوبگر باقی بماند، OpenAI ChatGPT را از اروپا خارج خواهد کرد.

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI، که توسط مایکروسافت پشتیبانی می شود، از ایجاد مقررات جدید برای فناوری هوش مصنوعی برای قانونگذاران در سراسر جهان حمایت کرده است. با این حال، او اخیرا هشدار داده است که OpenAI ممکن است از اتحادیه اروپا (EU) خارج شود، اگر این بلوک مقررات بیش از حد اعمال کند و بیش از حد غلبه کند.

آلتمن به طور فعال با رهبران سیاسی در چندین کشور اروپایی درگیر بوده است تا در مورد آینده هوش مصنوعی و پیشرفت ChatGPT OpenAI و نیاز به تنظیم این فناوری بدون خفه کردن صحبت کند.

آلتمن از توسعه قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا صرف نظر می کند
آلتمن از بروکسل بازدید نکرد، جایی که رگولاتورهای اتحادیه اروپا در حال حاضر در حال توسعه قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا هستند که می تواند اولین مجموعه مقررات جهانی برای هوش مصنوعی باشد. به گفته دو منبع ناشناس، آلتمن سفر برنامه ریزی شده خود به بروکسل را لغو کرد.

مقالات مرتبط

توضیح داد:

توضیح داده شده: بحث در ایالات متحده در مورد نظارت بر هوش مصنوعی

توضیح داد:

هوش مصنوعی در دسترس شماست: OpenAI برنامه رایگان ChatGPT را برای iOS راه اندازی می کند، نسخه اندروید به زودی ارائه می شود

آلتمن ابراز عقیده کرد که پیش‌نویس فعلی قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا بیش از حد محدودکننده است، اما پیشنهاد کرد که ممکن است بازنگری شود. قانونگذاران اروپایی که در شکل دادن به قانون هوش مصنوعی شرکت داشتند، با بیانیه آلتمن مخالفت کردند و نشان داد که هیچ برنامه فوری برای کاهش مقررات وجود ندارد.

دراگوس تودوراچه، یکی از اعضای رومانیایی پارلمان اروپا که روند تهیه پیش‌نویس را رهبری می‌کند، به آلتمن دعوت کرد تا نگرانی‌های خود را مستقیماً به قانون‌گذاران اروپایی بیان کند.

تیری برتون، رئیس صنعت اتحادیه اروپا، از تهدید آلتمن انتقاد کرد و تاکید کرد که پیش نویس قوانین برای مذاکره باز نیست.

انتظار می‌رود OpenAI درباره مقررات هوش مصنوعی بیشتر بحث کند و با رهبران جهانی مانند ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا و امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه جلساتی برگزار کند.

قانونگذاران اتحادیه اروپا از “تهدید” راضی نیستند
کیم ون اسپارنتاک، عضو پارلمان هلندی، که در پیش نویس قانون اتحادیه اروپا مشارکت داشت، اظهار داشت که کشورهای اروپایی نباید به خود اجازه دهند تحت تأثیر اولتیماتوم های شرکت های آمریکایی قرار گیرند.

او همچنین اظهار داشت که اگر OpenAI نتواند الزامات اساسی در مورد حاکمیت داده، شفافیت، ایمنی و امنیت را رعایت کند، سیستم های آنها برای بازار اروپا مناسب نیستند.

ChatGPT که در نوامبر سال گذشته راه اندازی شد، به رشد قابل توجهی از کاربران دست یافت و تا فوریه امسال از سایر برنامه های مصرف کننده در تاریخ پیشی گرفت.

OpenAI اولین درگیری خود را با رگولاتورها در ماه مارس زمانی که رگولاتور داده ایتالیایی، Garante، به طور موقت برنامه ChatGPT در ایتالیا را به اتهام نقض قوانین حریم خصوصی اروپا تعطیل کرد، مواجه شد. ChatGPT پس از اجرای OpenAI اقدامات جدید حفظ حریم خصوصی برای کاربران، دوباره برقرار شد.

سفت کردن حلقه اطراف هوش مصنوعی
در همین حال، قانونگذاران اتحادیه اروپا پیشنهادهای دیگری را به قانون هوش مصنوعی ارائه کردند که به شرکت‌هایی که از ابزارهای مولد مانند ChatGPT استفاده می‌کنند، موظف می‌کردند هر گونه مطالب دارای حق چاپ را که در آموزش سیستم‌هایشان استفاده می‌شود، افشا کنند.

پیش نویس قانون هوش مصنوعی اخیراً مورد موافقت نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا قرار گرفت. جزئیات نهایی این لایحه از طریق مذاکره با کشورهای عضو، کمیسیون اروپا و پارلمان مشخص خواهد شد. کشورهای عضو منفرد، مانند فرانسه یا لهستان، می‌توانند قبل از تصویب احتمالی آن در اواخر سال جاری، اصلاحاتی را از طریق شورای اروپا برای لایحه پیشنهاد کنند.

اگرچه این قانون چندین سال است که در حال توسعه بوده است، مقرراتی که به طور خاص ابزارهای مولد را هدف قرار می دهد، اندکی قبل از رای گیری حیاتی در مورد پیشنهادها تدوین شد. در ابتدا، برخی از قانونگذاران پیشنهاد کردند که استفاده از مطالب دارای حق چاپ برای آموزش مدل های هوش مصنوعی به طور کامل ممنوع شود، اما این ایده به نفع الزامات شفافیت دقیق تر کنار گذاشته شد.

آلتمن اخیراً از مونیخ آلمان دیدار کرد و در آنجا با صدراعظم اولاف شولتز دیدار کرد. سرگئی لاگودینسکی، نماینده آلمانی پارلمان اروپا که در این قانون مشارکت دارد، تلاش‌های آلتمن برای تأثیرگذاری بر کشورها را تأیید کرد اما تأکید کرد که برنامه‌های بروکسل برای تنظیم این فناوری به شدت در حال پیشرفت است. لاگودینسکی ابراز تردید کرد که مسیر کلی مقررات به طور قابل توجهی تغییر کند، اگرچه ممکن است برخی اصلاحات انجام شود.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام