ایالات متحده از پاکستان می‌خواهد تا اصلاحات صندوق بین‌المللی پول را پیش ببرد

ایالات متحده از پاکستان می‌خواهد تا اصلاحات صندوق بین‌المللی پول را پیش ببرد

واشنگتن: ایالات متحده روز پنجشنبه از پاکستان خواست تا اصلاحات متوقف شده ای را که صندوق بین المللی پول به دنبال آن است، ادامه دهد، زیرا پنجمین کشور پرجمعیت جهان در حال عبور از بحران اقتصادی است.

الیزابت هورست گفت: «اصلاحاتی که پاکستان و صندوق بین‌المللی پول با آن موافقت کردند آسان نیست، اما بسیار مهم است که پاکستان این اقدامات را انجام دهد تا کشور را به وضعیت مالی سالم بازگرداند، از افتادن در بدهی‌های بیشتر جلوگیری کند و اقتصاد پاکستان را رشد دهد». مقام وزارت امور خارجه در پاکستان.

در سال 2019، پاکستان و صندوق بین‌المللی پول با یک بسته نجات 6.5 میلیارد دلاری موافقت کردند، اما کمتر از نیمی از آن به دلیل نقض شروط توسط پاکستان پرداخت شده است.

بریتانیا 500 میلیون دلار ضمانت وام اضافی برای مدارس و بیمارستان‌های آسیب‌دیده اوکراین اعطا می‌کند

نخست‌وزیر پاکستان می‌گوید که فرمانده ارتش در تأمین منابع مالی عربستان و امارات برای تحقق پیش‌شرط‌های صندوق بین‌المللی پول نقش داشته است.

ایالات متحده به پاکستان قول مساعدت فنی داد تا این کشور را تشویق کند تا سیاست هایی را اتخاذ کند که فضای شفاف تجاری را ترویج کند.

هورست در اندیشکده مرکز ویلسون گفت: «ایالات متحده به حمایت از پاکستان از طریق مشارکت‌های فنی و کمک‌ها، به‌ویژه زمانی که صحبت از تشویق پاکستان به اتخاذ سیاست‌هایی می‌شود که فضای تجاری باز، منصفانه و شفاف را ترویج می‌کند، ادامه خواهد داد».

صندوق بین‌المللی پول از پاکستان می‌خواهد که پایه مالیاتی بسیار ناچیز خود را افزایش دهد، معافیت‌های مالیاتی برای مشاغل صادراتی را لغو کند و نرخ‌های ارزان قیمت گاز، برق و نفت را که برای کمک به خانواده‌های کم‌درآمد در نظر گرفته شده است، افزایش دهد.

ایالات متحده بزرگترین کمک کننده به صندوق بین المللی پول است و روابط پیچیده ای با پاکستان دارد، شریکی در دوران جنگ سرد و “جنگ علیه ترور” که با این وجود روابط خود را با طالبان افغانستان حفظ کرد.

پاکستان در اوایل ماه جاری اعلام کرد که از دو شریک نزدیک خود یعنی چین و امارات متحده عربی 1.3 میلیارد دلار افزایش داده است.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام