ایالات متحده برای جلوگیری از حمله احتمالی چین به ارتقای گسترده پدافند هوایی گوام برنامه ریزی می کند

ایالات متحده برای جلوگیری از حمله احتمالی چین به ارتقای گسترده پدافند هوایی گوام برنامه ریزی می کند

گروه نبرد شاندونگ ممکن است برای نشان دادن توانایی چین برای حمایت از تایوان از جنوب و جلوگیری از دریافت تدارکات و تقویت نیروهای آمریکایی مستقر در فیلیپین از گوام اعزام شده باشد.

ارتقای قابل توجهی در دفاع موشکی گوام برنامه ریزی شده است و تأسیسات نظامی ایالات متحده در آنجا در برابر حملات احتمالی چین و کره شمالی تقویت می شود.

به گزارش USNI News، پنتاگون در حال آغاز فرآیند تامین سیستم دفاع موشکی پایدار گوام است که پوشش 360 درجه در برابر تهدیدات موشکی چین و کره شمالی را ارائه می دهد.

رادار آرایه فازی چهار طرفه AN/TPY-6 متحرک جاده ای برای دفاع هوایی و موشکی یکپارچه، متصل به Aegis Ashore جدا شده در حاشیه، در مطالعه USNI ذکر شده است.

مقالات مرتبط

چین

چین قصد دارد توپخانه فوق سنگین جدیدی را علیه تایوان مستقر کند

چین

جو بایدن در حالی که ایالات متحده تسلیحاتی به ارزش 500 میلیون دلار به تایوان می دهد، از برق اضطراری استفاده می کند

بر اساس این گزارش، معاون دریاسالار جان هیل، مدیر آژانس دفاع موشکی ایالات متحده، به کمیته نیروهای مسلح سنا گفت که بررسی های زیست محیطی برای سایت های دفاع موشکی بیشتر در حال انجام است. به گفته هیل، ساختمان‌ها به گونه‌ای ساخته خواهند شد که لایه‌های دفاعی زیادی در برابر حملات همزمان کروز، بالستیک، مانور و مافوق صوت ارائه کنند.

جوزف ترویتیک در مقاله‌ای در جولای 2021 برای The Warzone اشاره می‌کند که می‌توان بخشی از سیستم Aegis Ashore را به پایگاه گسترده نیروی هوایی اندرسون اضافه کرد. Trevithick همچنین به امکان ساخت یک پناهگاه زیرزمینی در نزدیکی جنوبی‌ترین نقطه گوام با موشک‌های رهگیر که از دهانه‌های دامنه تپه پرتاب می‌شوند اشاره می‌کند.

سیستم دفاع هوایی ترمینال ارتفاع بالا (THAAD) و کشتی‌های جنگی همسایه که مجهز به Aegis هستند توسط سایت آینده Aegis Ashore تکمیل خواهند شد.

با این حال، به گفته محققان، تعداد زیاد سیستم ها می تواند مشکل ساز باشد.

کریس گوردون در مقاله ای در مارس 2023 برای مجله Air & Space Forces Magazine می نویسد که گوام مشکل دفاع هوایی و موشکی کاملی دارد. او هشدار می دهد که یکپارچه سازی سیستم های دفاع موشکی تکه تکه ممکن است در برابر دشمنانی که از انواع سلاح های پیشرفته برای بهره برداری از دفاعی گوام مانند هواپیماهای بدون سرنشین، موشک های کروز، موشک های بالستیک و سلاح های مافوق صوت استفاده می کنند، موفقیت آمیز نباشد.

به گفته هری هریس، که در مقاله‌ای در جولای 2021 برای Breaking Defense اشاره می‌کند که سیستم‌های غیرمرتبط و ترکیبات حسگر به تیرانداز ثابت، در اولین تماس با دشمنی که موشک‌های پیشرفته حمل می‌کند، تهدید به شکست می‌شود، دفاع موشکی گوام مشکل‌ساز است.

هریس می افزاید که برای مقاومت در برابر تهدیدات مافوق صوت، به دلیل حجم زیاد موشک های شلیک شده در یک حمله اشباع، به یکپارچگی حسگر فوق العاده در حوزه های مختلف، از جمله سایبر و فضا، نیاز است.

علاوه بر این، او ادعا می‌کند که Aegis Ashore دفاع بسیار متوسطی در برابر موشک‌های کروز کم‌پرواز دارد، اگرچه یک مدل ارتقا یافته دارای یک سیستم فرماندهی و کنترل پیشرفته برای درگیری با سایر سکوها است.

DF-26، اولین موشک بالستیک چین با برد 4000 کیلومتر برای هدف قرار دادن گوام، و هواسونگ 14 و 15، که هر دو با شلیک در یک مسیر معمولی دارای برد 4500 کیلومتری هستند، نمونه هایی از به اصطلاح گوام هستند. قاتل» موشک های مورد استفاده چین و کره شمالی.

چین ممکن است اکنون بتواند گوام را در محدوده حمله مافوق صوت نیروی دریایی و هوایی خود قرار دهد، علاوه بر این، گوام را با موشک های بالستیک هدف قرار دهد.

گفته می‌شود که گروه نبرد ناو شاندونگ چین، که ممکن است نیروهای آمریکایی را با حملات موشکی مافوق صوت از هوا و کشتی‌ها تهدید کند، ماه گذشته توسط The Warzone به 600 تا 700 کیلومتری گوام رسیده است.

گروه نبرد شاندونگ ممکن است برای نشان دادن توانایی چین برای حمایت از تایوان از جنوب و ممانعت از دریافت تدارکات و تقویت نیروهای آمریکایی مستقر در فیلیپین از گوام، علاوه بر ایجاد خطر برای گوام، اعزام شده باشد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام