ایالات متحده در آستانه بدهی، سقوط خواهد کرد؟

ایالات متحده در آستانه بدهی، سقوط خواهد کرد؟

پرزیدنت جو بایدن و کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان دیداری «مثمر» داشتند اما به توافق نرسیدند.

1 ژوئن، اولین تاریخی که ایالات متحده می تواند به طور نکول کند، فقط کمی بیش از یک هفته باقی مانده است. پرزیدنت جو بایدن و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، نشستی «مولد» و «حرفه‌ای» درباره نحوه افزایش سقف بدهی داشتند، اما به توافق نرسیدند.

با این حال، سوال پیش رو این است که اگر ایالات متحده نکول کند چه اتفاقی می افتد؟

مک کارتی و جمهوری خواهان به جای افزایش سقف بدهی، بر کاهش هزینه ها پافشاری کرده اند.

مقالات مرتبط

ایالات متحده

بحران سقف بدهی ایالات متحده: اگر بن بست بین جو بایدن و جمهوری خواهان حل نشود چه اتفاقی می افتد؟

ایالات متحده

بحران سقف بدهی ایالات متحده: عدم پرداخت بدهی چه معنایی برای آمریکا و جهان می تواند داشته باشد

در همین حال، “اقدامات فوق العاده” توسط وزارت خزانه داری ایالات متحده برای حفظ جریان نقدی تا “مهلت سخت” اتخاذ شده است، اما بدون توافق در کنگره برای افزایش این محدودیت، جانت یلن، وزیر خزانه داری هشدار داد که ایالات متحده ممکن است به تعهدات مالی خود تا پایان این زمان عمل نکند. 1 ژوئن.

سقف بدهی چیست؟

سقفی که کنگره ایالات متحده برای مقدار پولی که دولت فدرال مجاز به استقراض است تعیین می کند به عنوان سقف بدهی شناخته می شود.

این محدودیت در طول جنگ جهانی اول معرفی شد. پیش از آن، کنگره ایالات متحده برای هر تصمیم وام‌گیری موافقت می‌کرد. فقط به دلیل پیچیدگی تامین مالی در طول جنگ، محدودیتی برای استقراض معرفی شد که به عنوان سقف بدهی شناخته شد.

بارها مطرح شده یا به حالت تعلیق درآمده است. بحرانی مشابه آنچه که اکنون ایالات متحده با آن مواجه است در سال های 2011 و 2013 رخ داد.

کنگره رای به افزایش سقف بدهی می دهد تا وزارت خزانه داری بتواند به استقراض پول برای پرداخت صورت حساب های متحمل شده کشور ادامه دهد.

حالا سد راه چیست؟

ایالات متحده در حال نزدیک شدن به سقف بدهی خود است که 31.4 تریلیون دلار تعیین شده است. جمهوری خواهان می خواهند هزینه های خود را به سطح سال 2022 کاهش دهند و هزینه های آینده را برای دهه آینده محدود کنند. با این حال، دموکرات ها حاضر نیستند برای کاهش هزینه های فدرال تا این حد پیش بروند.

در همین حال، کاخ سفید پیشنهاد کرده است که هزینه ها در سطح فعلی سال 2023 ثابت بماند. برخی از اولویت های سیاست نیز در دست بررسی هستند، از جمله راه هایی که می تواند به سرعت ساخت و توسعه پروژه های انرژی که جمهوری خواهان و برخی دموکرات ها می خواهند کمک کند.

برای ناآگاهان، هیچ حزبی کنترل کامل کنگره را در دست ندارد. جمهوری خواهان با رأی 222 بر 213 مجلس نمایندگان را کنترل می کنند، در حالی که دموکرات های بایدن با رأی 51 بر 49 سنا را در اختیار دارند که دستیابی به توافق را دشوار می کند.

اگر آمریکا نکول کند چه؟

اگر دولت نتواند سقف بدهی خود را تا اول ژوئن افزایش دهد یا تعلیق کند، ایالات متحده در معرض خطر عدم پرداخت بدهی خود قرار خواهد گرفت. این امر، پرداخت تمام قبوض از جمله پرداخت به کارکنان دولت، سود بدهی ملی و مزایای شهروندان را برای کشور دشوار می کند.

همچنین، این برای اولین بار در تاریخ خواهد بود که ایالات متحده بدهی فدرال خود را نکول می کند و این می تواند عواقب جدی برای اقتصاد جهانی داشته باشد.

یلن و کارشناسان اقتصادی می گویند که این می تواند “فاجعه بار” باشد.

بازار مالی می تواند مخفی شود

سرمایه گذاران در سراسر جهان به اوراق قرضه دولتی ایالات متحده توجه دارند زیرا این یکی از امن ترین سرمایه گذاری ها است. آنها در هراس و هرج و مرج در بازار مالی در صورت نکول ایالات متحده خواهند بود.

فروش در بورس و افزایش نرخ سود نیز در صورت نکول از احتمالات است.

نرخ های بهره بالاتر رشد اقتصادی را کاهش می دهد و همچنین وام گرفتن را برای افراد و مشاغل گران تر می کند.

کاهش رتبه اعتباری

در حال حاضر، ایالات متحده دارای رتبه اعتباری بالاتری است که آن را به یک وام گیرنده قابل اعتماد تبدیل می کند، اما اگر ایالات متحده نکول کند، آژانس های رتبه بندی اعتباری می توانند این رتبه را کاهش دهند.

رتبه اعتباری پایین تر وام گرفتن را گران تر می کند و همچنین می تواند ارزش دلار آمریکا را در بازارهای ارز کاهش دهد.

تاثیر بر اقتصاد جهانی

اقتصاد ایالات متحده که به عنوان یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان در نظر گرفته می شود، در صورت نکول این کشور، می تواند عواقب شدید جهانی داشته باشد. احتمال زیادی وجود دارد که سایر کشورها دچار آشفتگی بازار مالی، کاهش رشد اقتصادی و افزایش هزینه های وام شوند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام