ایالات متحده دستورات واکسن کووید-19 را برای مسافران بین المللی از 11 می پایان می دهد

ایالات متحده دستورات واکسن کووید-19 را برای مسافران بین المللی از 11 می پایان می دهد

ایالات متحده روز دوشنبه اعلام کرد که به الزامات واکسیناسیون کووید-19 برای مسافران به ایالات متحده و برای کارمندان دولت در بزرگترین اقتصاد جهان پایان می دهد.

در ماه فوریه، مجلس نمایندگان ایالات متحده به لغو الزامات واکسینه شدن بیشتر مسافران هوایی خارجی در برابر کووید-19 رأی داد، که یکی از معدود محدودیت‌های سفر همه‌گیر باقی مانده است.

«امروز، ما اعلام می‌کنیم که دولت به واکسن کووید-۱۹ برای کارمندان فدرال، پیمانکاران فدرال و مسافران هوایی بین‌المللی در پایان روز ۱۱ مه پایان می‌دهد، همان روزی که وضعیت اضطراری بهداشت عمومی کووید-۱۹ به پایان می‌رسد. در بیانیه ای آمده است.

یونیسف می گوید 67 میلیون کودک به دلیل کووید-19 واکسن را از دست داده اند

کووید-19: هند 7178 مورد جدید، 16 مرگ گزارش می دهد

بیش از یک میلیون نفر بر اثر کووید-19 در ایالات متحده جان خود را از دست دادند. با این حال، کاخ سفید خاطرنشان کرد که همه گیری همه گیر متوقف شده است و منجر به برداشتن محدودیت های دولت از زمانی شد که این بیماری کل جوامع را ویران می کرد و باعث تعطیلی های فلج کننده اقتصادی می شد.

از ژانویه 2021، مرگ و میر ناشی از کووید-19 95 درصد کاهش یافته است و بستری شدن در بیمارستان نزدیک به 91 درصد کاهش یافته است. در این بیانیه آمده است که در سطح جهانی، مرگ و میر ناشی از کووید-19 در پایین ترین سطح خود از زمان شروع همه گیری است.

به گفته کاخ سفید، “الزامات واکسن واکسیناسیون را در سراسر کشور تقویت کرد و کمپین گسترده تر واکسیناسیون ما جان میلیون ها نفر را نجات داده است.”

در حالی که درخواست اثبات واکسیناسیون کووید برای خارجیانی که سوار پروازهای ایالات متحده می شوند منعکس کننده رویه بسیاری از کشورها بود، دستورات واکسیناسیون دولت داخلی باعث واکنش شدید سیاسی در داخل شد.

علاوه بر پایان دادن به قوانین واکسن، رئیس جمهور جو بایدن در آوریل اعلام کرد که رسماً خواستار پایان دادن به وضعیت اضطراری بهداشت ملی است که بیش از سه سال زیربنای یک سری اقدامات فوق العاده دولت بود.

اینها شامل بودجه هنگفت برای آزمایش و واکسیناسیون رایگان کووید در سراسر کشور بود.

دولت بایدن در ژوئن گذشته از الزامات خود مبنی بر اینکه افرادی که از راه هوایی به ایالات متحده می‌آیند باید آزمایش کووید منفی داشته باشند، کنار گذاشت اما الزامات واکسیناسیون مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) را برای اکثر مسافران خارجی در محل نگه داشت.

این قوانین، نواک جوکوویچ، ستاره تنیس صرب را از شرکت در برخی از تورنمنت‌های ایالات متحده منع می‌کرد، زیرا او در برابر کووید-19 واکسینه نشده بود، اما از 12 می می‌توانست آزادانه وارد تورنمنت‌های بزرگ آمریکا مانند US Open شود و در آن بازی کند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.