ایالات متحده شرکت های چینی را به اتهام ارائه مواد شیمیایی مورد استفاده برای تولید فنتانیل به باندهای مواد مخدر تحریم می کند

ایالات متحده شرکت های چینی را به اتهام ارائه مواد شیمیایی مورد استفاده برای تولید فنتانیل به باندهای مواد مخدر تحریم می کند

بسته‌های فنتانیل عمدتاً به شکل پودر و مت آمفتامین، که گمرکات و حفاظت مرزی ایالات متحده می‌گویند از کامیونی که از مکزیک به آریزونا می‌رفت، کشف و ضبط کرده‌اند، در یک کنفرانس خبری در بندر نوگالس، آریزونا، ایالات متحده به نمایش گذاشته شده است. پرونده رویترز

واشنگتن: بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، واشنگتن روز جمعه دو شرکت چینی را پس از متهم کردن آنها به ارائه مواد شیمیایی پیش ساز به باندهای مواد مخدر مکزیکی که در تولید فنتانیل غیرقانونی به مقصد بازار آمریکا استفاده می کردند، مجازات کرد.

وزارت خزانه داری گفت که به عنوان بخشی از کمپین علیه تولید فنتانیل، پنج نفر با آدرس در چین و گواتمالا نیز نام برده شدند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی، در بیانیه ای گفت: فنتانیل غیرقانونی مسئول مرگ ده ها هزار آمریکایی در سال است.

نلسون گفت: “خزانه داری، به عنوان بخشی از تلاش کل دولت برای پاسخ به این بحران، به استفاده قوی از ابزارهای ما برای جلوگیری از انتقال مواد شیمیایی پیش ساز و ماشین آلات لازم برای تولید این دارو ادامه خواهد داد.”

وزارت خزانه داری در این بیانیه اعلام کرد که تحریم هایی را علیه شرکت های شیمیایی مستقر در چین ووهان شووکانگ بیولوژیکی فناوری با مسئولیت محدود و سوژو شیائولی فارماتک و همچنین چهار شهروند چینی اعمال کرده است.

وزارت خزانه داری گفت که سه نفر از کسانی که هدف قرار گرفتند در اوایل این ماه توسط یک هیئت منصفه فدرال در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در نیویورک به اتهامات توطئه از جمله واردات فنتانیل و پولشویی متهم شدند.

همچنین یک دلال مواد شیمیایی پیش ساز فنتانیل در گواتمالا مورد هدف قرار گرفت که وزارت خزانه داری گفت که پیش ساز فنتانیل را به نمایندگی از قاچاقچیان مواد مخدر در مکزیک خریداری می کند.

مکزیک و ایالات متحده روز پنجشنبه توافق کردند که مبارزه با قاچاق فنتانیل را تشدید کنند. هر دو کشور در هفته‌های اخیر از چین درخواست کرده‌اند که به جلوگیری از حمل و نقل مواد شیمیایی پیش‌ساز که از این کشور آسیایی می‌آیند، کمک کند تا از تولید مواد مخدر مصنوعی که عامل مرگ هزاران نفر در ایالات متحده است، جلوگیری کند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام