ایالات متحده واسانتا کاراناگودا فرماندار سریلانکا را به دلیل قتل های جنگی در لیست سیاه قرار داد

ایالات متحده واسانتا کاراناگودا فرماندار سریلانکا را به دلیل قتل های جنگی در لیست سیاه قرار داد

عکس فایل ماهیندا راجاپاکسا (R) با واسانتا کاراناگودا در طی مراسمی در ترینکومالی در 17 سپتامبر 2007. رویترز/ انورودا لوکوهاپواراچی (سری لانکا)

دهلی نو: ایالات متحده روز چهارشنبه اعلام کرد که به دلیل حقوق بشر به یک فرماندار استان سریلانکا متهم به جنایات در طول جنگ داخلی طولانی این کشور ویزا نمی دهد. خبرگزاری فرانسه.

تحقیقات سریلانکا، رهبر سابق نیروی دریایی، واسانتا کاراناگودا، را به ربودن فرزندان نوجوان خانواده‌های ثروتمند و قتل آنها پس از اخاذی متهم کرد.

مقامات اتهامات علیه او را در سال 2021 رد کردند و خشم گروه های حقوق بشری را برانگیخت و به زودی توسط رئیس جمهور وقت گوتابایا راجاپاکسا، که در زمان شکست سریلانکا شورشیان ببر تامیل در سال 2009، به عنوان فرمانده دفاعی خدمت کرد، به فرماندار استان شمال غربی منصوب شد. خبرگزاری فرانسه.

سریلانکا در مقابل ایرلند: اندرو بالبیرنی و همکارانش به نظر می‌رسند در سری تست‌های دو مسابقه‌ای بدرخشند.

نکات برجسته سریلانکا در مقابل ایرلند، روز دوم آزمون 3 در Galle: SL 357/1 در پاسخ به اولین اینینگ IRE در مجموع 492

به گفته آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، اتهامات علیه کاراناگودا «جدی و معتبر» باقی ماند و نه فرماندار و نه همسرش اجازه بازدید از ایالات متحده را ندارند.

بر اساس گزارش، بلینکن در بیانیه ای گفت خبرگزاری فرانسه“ایالات متحده تعهد خود را به حمایت از حقوق بشر، پایان دادن به مصونیت از مجازات ناقضان حقوق بشر، اذعان به رنج قربانیان و بازماندگان و ترویج پاسخگویی برای مجرمان در سریلانکا تایید می کند.”

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که هم ایالات متحده و هم هند نسبت به چین، بزرگترین طلبکار جزیره، ابراز نگرانی می‌کنند که به سریلانکا پیشرفت می‌کند.

سریلانکا سال گذشته بدهی خارجی خود را نکول کرد و اعتراضات شدیدی را برانگیخت که راجاپاکسا را ​​به دلیل سوء مدیریت اقتصادی که منجر به کمبود شدید غذا، سوخت و دارو شد، سرنگون کرد.

طبق یک هیئت سازمان ملل متحد، ممکن است 40000 غیرنظامی در آخرین مراحل نبرد 37 ساله کشته شده باشند. مقامات دولت هر گونه تخلف را رد می کنند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام