ایلان ماسک در چین برای دیدار با دولت مقامات باعث سردرد بزرگی برای کاخ سفید بایدن می شود

ایلان ماسک در چین برای دیدار با دولت  مقامات باعث سردرد بزرگی برای کاخ سفید بایدن می شود

ایلان ماسک برای دیدار با برخی مقامات بلندپایه دولتی در چین به سر می‌برد. سفر ماسک نگرانی بزرگی برای دولت آمریکا به رهبری بایدن است، زیرا در اوج جنگ فناوری آمریکا و چین انجام می شود. از تسلا شانگهای گرفته تا استارلینک، ماسک دلایل زیادی برای سفر چینی خود دارد.

تنها چند ساعت پس از اینکه گزارش شد ایلان ماسک برای دیدار با چند مقام دولتی ناشناس به چین سفر خواهد کرد، یک جت خصوصی که توسط مدیر عامل تسلا استفاده می شود وارد پکن شد.

در حالی که پیش بینی می شود ماسک با مقامات عالی رتبه چینی دیدار کند، دلیل اصلی سفر ماسک به چین، رفتن به تاسیسات تسلا در شانگهای است. این اولین سفر او به چین در سه سال گذشته است.

یک بازدید (نه چندان) در سکوت
هنوز مشخص نیست که ماسک با چه کسانی در دولت چین و به چه دلایلی ملاقات خواهد کرد، اما این گمانه زنی ها باعث ایجاد نگرانی های عمده ای در کاخ سفید شده است.

مقالات مرتبط

اراده

آیا ایلان ماسک را در حال فروش مدل های خودروهای الکتریکی تسلا در تلویزیون خواهیم دید؟

اراده

دادگاه فدرال ایالات متحده حکم می‌کند که ایلان ماسک هنوز برای ارسال توییت به «اجازه» وکیل تسلا نیاز دارد

وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای رسمی از ماسک و دیگر رهبران تجاری که علاقه‌مند به تقویت «همکاری متقابل سودمند» هستند، استقبال کرد.

در ماه مارس، رویترز گزارش داد که ماسک قصد دارد از چین بازدید کند و به دنبال دیدار با لی کیانگ، نخست‌وزیر چین است. نه تسلا، نه ماسک و نه رسانه های چینی از ورود ماسک به بیجین خبر نداده اند

این بازدید در زمان عجیبی برای ایلان ماسک، تسلا و همچنین برای روابط ایالات متحده و چین انجام می شود|
این بازدید در میان دوره‌ای از رقابت شدید برای تسلا از خودروهای الکتریکی تولید داخل در چین انجام می‌شود. علاوه بر این، برخی ابهامات در مورد برنامه های توسعه مجتمع کارخانه شانگهای وجود دارد، که ماسک آخرین بار در اوایل سال 2020 از آن بازدید کرد. جالب اینجاست که این بازدید در زمانی انجام می شود که تنش ها بین چین و ایالات متحده در اوج است. جنگ فناوری بین چین و آمریکا نیز در اوج خود قرار دارد.

پس از ایالات متحده، چین دومین بازار بزرگ تسلا است و کارخانه شانگهای به عنوان مرکز تولید اولیه خودروهای الکتریکی این شرکت عمل می کند.

از اهمیت قابل توجهی برای ناظران تسلا، تحقق به روز رسانی های مورد انتظار در مورد پیشرفت برنامه های توسعه آن در کارخانه شانگهای، با هدف افزایش تولید سالانه 450000 خودرو است. در ماه آوریل، تسلا قصد خود را برای ایجاد یک کارخانه همسایه که به تولید محصولات ذخیره انرژی Megapack اختصاص دارد، اعلام کرد.

علاوه بر این، در مورد تأیید تنظیم‌کننده‌های چینی برای معرفی ویژگی‌های پیشرفته کمک راننده تسلا، که در حال حاضر در بازارهای دیگر در دسترس هستند، ابهام وجود دارد. این ویژگی‌ها بخشی از نرم‌افزار Full Self Driving است که تسلا با قیمت 15000 دلار برای هر وسیله نقلیه ارائه می‌کند.

تجارت SpaceX ماسک در چین
ماسک در پرواز خود به چین در توییتر نوشت و در مورد پیشرفت برنامه فضایی چین که هدف آن فرود خدمه روی ماه قبل از سال 2030 است. ماسک در توییت خود بیان کرد که برنامه فضایی چین به طور قابل توجهی پیشرفته تر است. از چیزی که بیشتر مردم متوجه می شوند

محققان چینی شرکت فضایی ماسک، اسپیس ایکس، و پیامدهای نظامی شبکه ماهواره‌ای استارلینک را به‌ویژه با توجه به تهاجم روسیه به اوکراین از نزدیک زیر نظر داشته‌اند.

در پاسخ به استارلینک، شرکت‌های دولتی چینی با عجله تلاش می‌کنند تا ماهواره‌های ارتباطی خود در مدار پایین زمین را پرتاب کنند. محققان نظامی چینی استارلینک را به عنوان یک فناوری بالقوه تهدیدآمیز مورد بررسی قرار داده اند، همانطور که توسط تحقیقات بررسی شده توسط رویترز نشان داده شده است.