ایلان ماسک مایکروسافت را تهدید به شکایت کرد، مدعی است تیم ساتیا نادلا به طور غیرقانونی از داده های توییتر برای آموزش هوش مصنوعی استفاده کرده است.

ایلان ماسک مایکروسافت را تهدید به شکایت کرد، مدعی است تیم ساتیا نادلا به طور غیرقانونی از داده های توییتر برای آموزش هوش مصنوعی استفاده کرده است.

ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر، قبلاً حدود یک ماه پیش تهدیدی قانونی علیه مایکروسافت صادر کرد و مدعی شد که این شرکت با استفاده از داده‌های توییتر در حال آموزش «غیرقانونی» است. این درگیری زمانی به وجود آمد که مایکروسافت از پرداخت هزینه دسترسی به API توییتر که اخیراً سطوح پرداخت جدیدی را پیاده سازی کرده بود، خودداری کرد. پیش از این، توسعه‌دهندگان می‌توانستند از API توییتر بدون هیچ هزینه‌ای استفاده کنند، اما در اقدامی برای به حداکثر رساندن سود، ماسک اعلام کرد که دیگر رایگان نخواهد بود.

با بازگشت به اختلافات جاری بین مایکروسافت و توییتر، وکیل الون ماسک اکنون یک اخطار رسمی به ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت ارسال کرده و این شرکت را به نقض توافق توسعه دهندگان توییتر متهم کرده است.

وکیل شخصی ماسک به مایکروسافت نامه می نویسد
بر اساس گزارشی از The Verge، الکس اسپیرو، وکیل ایلان ماسک، نامه ای به ساتیا نادلا از طرف توییتر نوشته است. در نامه ای که نیویورک تایمز در ابتدا آن را به این گزارش نسبت داد، مدعی است که مایکروسافت توافقنامه توسعه دهندگان توییتر را نقض کرده است. علاوه بر این، اسپیرو نشان می دهد که مایکروسافت ممکن است چندین مفاد قرارداد توسعه دهندگان توییتر را برای مدت قابل توجهی نقض کرده باشد.

مقالات مرتبط

ایلان ماسک می‌گوید: «به من پول یا قدرت پیشنهاد بده… برایم مهم نیست که پول از دست بدهم»

به من پول پیشنهاد بده یا قدرت... برایم مهم نیست که پول از دست بدهم

دادگاه فدرال ایالات متحده حکم می‌کند که ایلان ماسک هنوز برای ارسال توییت به «اجازه» وکیل تسلا نیاز دارد

بر اساس این گزارش، این نامه مایکروسافت را به نقض قرارداد توسعه دهندگان توییتر با استفاده غیرمجاز و افشا نشده از API توییتر متهم می کند. این به طور خاص نشان دهنده شکست مایکروسافت در اطلاع رسانی به توییتر در مورد استفاده از شش برنامه از هشت برنامه خود است که تا ماه قبل به کار خود ادامه می دادند.

این نامه استدلال می‌کند که این توافقنامه مستلزم همکاری کامل مایکروسافت است و درخواست یک “ممیزی انطباق” کامل از هر هشت برنامه از آغاز تا خاموش شدن آنها در آوریل 2023 دارد. برنامه، با مهلت 7 ژوئن برای ارائه اطلاعات درخواستی.

وقتی توییتر شروع به شارژ API خود کرد…
پس از اعلام قیمت توییتر API، مایکروسافت تصمیم گرفت که توییتر را از ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی خود به دلیل امتناع از پرداخت هزینه دسترسی حذف کند. در پاسخ به این خبر، ایلان ماسک اعلام کرد که مایکروسافت به طور غیرقانونی با استفاده از داده های توییتر آموزش داده است و این به معنای نیاز به شکایت است.

مایکروسافت از طریق یک صفحه پشتیبانی کاربر به مشتریان خود اطلاع داد که از ۲۵ آوریل، دیگر نمی توانند از طریق ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی خود به توییتر دسترسی داشته باشند. با این حال، پلتفرم های دیگر مانند اینستاگرام و فیس بوک همچنان در دسترس خواهند بود.

همین اطلاعات توسط Twitter Daily News نیز به اشتراک گذاشته شده است. ایلان ماسک در واکنش به این اتفاق نوشت: «آنها به طور غیرقانونی با استفاده از داده‌های توییتر آموزش دیدند. زمان شکایت.”

ماسک فقط تهدید می کند، ممکن است دلیلی برای شکایت نداشته باشد
اگرچه در نامه اسپیرو به صراحت به هیچ اقدام قانونی قریب‌الوقوعی اشاره نشده است، اما ذکر این نکته ضروری است که در ماه آوریل، ایلان ماسک قبلاً مایکروسافت را تهدید به شکایت کرده بود و ادعا می‌کرد که آنها «به‌طور غیرقانونی با استفاده از داده‌های توییتر آموزش داده‌اند».

به نظر می رسد نگرانی ماسک در نحوه استفاده از داده های توییتر برای اهداف آموزشی بدون مجوز مناسب است.

در مقابل، شرکت‌های دیگر رویکردهای جایگزین را برای استفاده از مزایای آموزش این مدل‌ها دنبال کرده‌اند. به عنوان مثال، Reddit اخیراً تغییرات API را با هدف افزایش درآمدزایی از داده های خود اعلام کرده است که نشان دهنده استراتژی متفاوتی برای استخراج ارزش از اطلاعات پلتفرم خود است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام