ایلان ماسک می گوید فضاپیمای استارشیپ اسپیس ایکس تا هفته آینده آماده پرتاب است

ایلان ماسک می گوید فضاپیمای استارشیپ اسپیس ایکس تا هفته آینده آماده پرتاب است

به دلیل مجوزهای نظارتی در حال انتظار، اسپیس ایکس نمی‌تواند موشک استارشیپ خود را در این هفته پرتاب کند، حتی اگر این موشک کاملاً روی هم قرار گرفته و آماده پرتاب یا اولین آزمایش پرواز مداری باشد. ایلان ماسک امیدوار است که مجوزها تا 17 آوریل ارائه شوند.

پس از تمرین پرتاب این هفته و در انتظار مجوز قانونی، اسپیس ایکس هفته گذشته اعلام کرد که آماده پرتاب سفینه فضایی استارشیپ برای اولین آزمایش پرواز مداری است. ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس ایکس، اکنون تایید کرده است که آماده است و پرتاب آن نزدیک به پایان هفته سوم آوریل است.

استارشیپ، فضاپیمای پرچمدار اسپیس ایکس است که مدت ها در انتظار آن بود و برای انتقال مسافران و محموله ها به مقاصدی مانند ماه و البته مریخ طراحی شده است.

مهم‌تر از همه، این اجزا برای استفاده مجدد طراحی شده‌اند، و با یک تقویت‌کننده بزرگ به نام Super Heavy همکاری می‌کند تا آن را از زمین خارج کند.

اسپیس ایکس سپس این ویدیوی پنج دقیقه‌ای تمام سی‌جی را منتشر کرد که کشتی ستاره‌ای را در سفر به مریخ، مملو از سوخت‌گیری و نگاهی اجمالی به دیدگاه ماسک برای استقرار در مریخ به تصویر می‌کشد.

Starship به طور کامل برای آزمایش در تاسیسات Starbase SpaceX در بوکا چیکا، تگزاس آماده شده است. پرتاب Starship بارها به تعویق افتاده است، از جمله یک شکست بزرگ در تابستان گذشته که اداره هوانوردی فدرال (FAA) حکم داد که ممکن است برخی آسیب های زیست محیطی در خارج از پایگاه وجود داشته باشد.

اما اکنون تنها چیزی که برای از بین بردن Starship و Super Heavy از زمین نیاز است، مجوز FAA است. یکی از نمایندگان FAA در ایمیلی به وال استریت ژورنال گفت: “FAA تنها زمانی مجوز صادر می کند که آژانس متقاعد شود که اسپیس ایکس تمام الزامات مجوز، ایمنی و سایر الزامات نظارتی را برآورده می کند.”

طبق مشاوره برنامه عملیاتی FAA، Super Heavy ممکن است در 17 آوریل راه اندازی شود و تاریخ های پشتیبان گیری برای هر روز متوالی تا 22 آوریل برنامه ریزی شده است. به گفته منابعی که با Ars Technica صحبت کردند، اسپیس ایکس از نزدیک با FAA همکاری می کند و این احتمال وجود دارد که نهاد نظارتی در نهایت مجوز را صادر کند.

اگر تاریخ پرتاب 17 آوریل تایید شود، SpaceX تنها یک هفته تا پرتاب نهایی Super Heavy باقی مانده است، کاری که قبلا هرگز انجام نشده بود.

پس از پرتاب، Super Heavy و Starship قرار است از هم جدا شوند و Super Heavy به سمت خلیج مکزیک و Starship در مدار قرار گیرند. به زودی پس از آن، کشتی ستاره ای دوباره وارد جو زمین می شود و به صورت عمودی در اقیانوس آرام نزدیک هاوایی فرود می آید.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام