اینجاست که چرا ایلان ماسک نمی‌خواهد فرزندانش کنترل شرکت‌هایش را در دست بگیرند

اینجاست که چرا ایلان ماسک نمی‌خواهد فرزندانش کنترل شرکت‌هایش را در دست بگیرند

ایلان ماسک، مدیر عامل توییتر. AP

ایلان ماسک، دومین فرد ثروتمند جهان و مدیر عامل شرکت های تسلا، اسپیس ایکس، توییتر و دیگر سرمایه گذاری ها، اخیرا نظرات خود را در مورد برنامه ریزی جانشین پروری و مشارکت فرزندانش در شرکت هایش به اشتراک گذاشته است. ماسک در بیانیه اخیر خود نگرانی های خود را بیان کرد و چشم انداز خود را برای آینده کسب و کار خود بیان کرد.

در گفتگو با وال استریت ژورنال (WSJ)ماسک در برنامه‌های جانشینی خود تحقیق کرد و محفوظات خود را در مورد واگذاری کنترل تجارت خود به فرزندانش فاش کرد. برنامه‌ریزی جانشینی مدت‌هاست که چالش مهمی برای ماسک ایجاد کرده است، او اذعان داشت که این یک مشکل همیشه دشوار است.

ماسک همچنین معتقد است که دادن سهام فرزندانش در شرکت‌ها، بدون در نظر گرفتن علاقه یا توانایی آنها برای مدیریت آنها، یک اشتباه است.

مقالات مرتبط

به من پول پیشنهاد بده یا قدرت... برایم مهم نیست که پول از دست بدهم

ایلان ماسک می‌گوید: «به من پول یا قدرت پیشنهاد بده… برایم مهم نیست که پول از دست بدهم»

به من پول پیشنهاد بده یا قدرت... برایم مهم نیست که پول از دست بدهم

آیا ایلان ماسک را در حال فروش مدل های خودروهای الکتریکی تسلا در تلویزیون خواهیم دید؟

من مطمئناً طرفدار اعطای خودکار سهمی از شرکت ها به فرزندانم نیستم، حتی اگر آنها علاقه، تمایل یا توانایی اداره آنها را نداشته باشند. من فکر می کنم که این یک اشتباه است.» او گفت WSJ.

در عوض، ماسک مفهوم تأسیس یک مؤسسه آموزشی را پیشنهاد کرد که کنترل سهام رای او را در اختیار داشته باشد. هدف این رویکرد پرداختن به موضوع پیچیده جانشینی و اطمینان از انتصاب افراد توانمند در موقعیت های اجرایی در شرایط پیش بینی نشده است.

علاوه بر این، ماسک ادعا کرد که قبلاً جانشینان بالقوه را شناسایی کرده و توصیه های خود را با هیئت مدیره شرکت هایش به اشتراک گذاشته است. گزارش داد: “من افراد خاصی را شناسایی کرده ام که به آنها گفته ام “اگر اتفاق غیرمنتظره ای برای من رخ دهد، این همان کسی است که من به عهده گرفتن این سمت هستم.” بنابراین در همه موارد، هیئت مدیره از توصیه های من آگاه است. WSJ.

تاکید ماسک بر شایسته سالاری نیز می تواند منجر به این شود که فرزندانش ثروت او را به ارث نبرند.

ماسک با وجود داشتن 9 فرزند، از جمله پسر سه ساله‌اش X AE A-XII، که اغلب او را در رویدادها به نمایش می‌گذارد، معتقد است که وراثت باید بر اساس علاقه، توانایی و تمایل باشد و نه صرفاً بر اساس پیوندهای خانوادگی.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام